International 523 - IHC 523 Hefstang en bevestigingspunt hefstang
Ik mis op mijn sinds kort aangeschafte 523 de linker stabilisatorstang van de hef maar ook het bevestigingspunt voor de hefstang op de linker trompet. Dat is afgebroken, te zien aan de bouten die er nog deels in zitten. Paar vragen:
1. Heeft iemand een linker hefstang / stabilisatorstang?
2. Heeft iemand een bevestigingspunt voor de hefstang op de linker trompet?
3. Als ik beide zaken moet laten maken, welk staal moet er dan gebruikt worden? Pisbakkenstaal?
De versnellingspook (1-4) heeft wat speling, daarom wil ik de spie onder in de pook nieuw laten draaien.
4. Van welk staal moet dat zijn? Pisbakkenstaal?
Dank alvast voor de antwoorden!
Herman.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 523 en hebben de trefwoorden ihc , hef , afgebroken en speling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Voor vragen 3 en 4 hopelijk wel.
Voor een standaard bevestiging is een s235 geschikt, mocht je iets degelijkers willen hebben kan een s355 je ook helpen. Deze zijn vaak voorradig bij de meeste bedrijven die zich met staal bezig houden.
Als de spie een slijtdeel is is het niet handig om deze harder te laten zijn dan het deel waar deze tegenaan komt. Dan slijt je versnellingsbak zelf uit en dat is lastiger te repareren. Mocht je deze toch willen laten harden Wordt er vaak een assenstaal gebruikt (42CrMo4) dit is goed te bewerken en daarna ook nog te harden.
Maar met al deze kennis leert de praktijk vaak....
hetgeen voorhande is in de werkplaats om het gelijk mee te maken is het materiaal waar het van gemaakt wordt.