De Fendt Trisix Komt !

Fendt brengt de Trisix Vario definitief op de markt. Dit gebeurt mede als eerbetoon aan de onlangs overleden Hermann Merschroth. Merschroth had een groot vertrouwen in het project. De zeswielige Trisix bestaat nu alleen nog maar als prototype. Het werd op de Agritechnica 2007 getoond om de reacties van de markt te peilen. Sindsdien is Fendt bezig met verder ontwikkelen en testen van het concept

Bron: trekkerenwerktuig.nl

Deel dit topic

Reacties

eddie
Groots nieuws 😄 is de vraag of er veel Vraag naar is :?
Shrekkie
Bij ons hebben ze dr 1 besteld 😃
jouwstra
Zo en nu ineens kan het wel, wat een lachertje zeg, beetje vreemd hoor dat ze nu ineens wel de productie starten van die trekker....
maartendankers
Wij hebben er al 5 besteld 😃
Mengeledriver
Jouwstra, het zat niet alleen om die reden zijn maar het heeft ook echt wel andere redenen. Reken maar dat Fendt dat wel onderzocht heeft. Ze zijn al 1,5 jaar met de doorontwikkeling bezig. Fendt was vaak de 1e die een nieuwe techniek toepaste, zo ook de 3 assen achter elkaar. Er waren anderen die het probeerde maar nu gaat een A merk het concept produceren. Er wordt volop gewerkt aan meer productieruimte en de productie is nog zeker 3/4 jaar bezig om de openstaande bestellingen te produceren. Aardig veel werk zeg maar, da's ook gunstig. Ontwikkeling is duur...
fendt-412
Men dacht eerst ook zo over de 936, veelste lomp voor nederland, wat moeten we hiermee? Der loper er nu al aardig veel, niet hier in de buurt maar op TF staat er geregeld 1 op. Ik denk dat je meer in nederland kan met een trisix als met een kniktrekker.
roy-jacobs
Nou zal Fendt z'n fabriek[en] ook wel uitmoeten gaan brijden voor de productie voor de Trisix maar zal ook wel aan het aantal liggen hoeveel er besteld worden of ze wel of niet uitgaan brijden. maar er komt toch ook een 940?
eddie
"kredietcrisis'' :?
pekelderboer
In wat voor camouflage kleuren komt die ?? want in zoon ding wil je nie gezien worden lijkt me .
Kamps
Zo'n trekker creert zn eigen markt, heb ikt met lui van mechatrac ook over gehad, er zijn mensen die zichzelf aanpraten dat ze een 8690 nodig zijn en m dus bestellen of juist die lui die altijd t nieuwste en grootste willen, zal emt de trisix netzo gaan, geheid of er komen er ook in Nl te lopen
guy
Hier in belgie zal ie nooit gekeurd raken voor op de weg, zeker weten. das nu al een probleem om een kniktrekker te keuren
fendt-412
Het is geen kniktrekker 😉 dat is juist het voordeel van deze trekker, blijft netjes binnen de 3meter.
Kamps
@guy als t in duitlsand mag denk ik dat je t in belgier ook voor elkaar krijgt. en anders is fendt echt wel zo slim de mazen in alle wetten op te zoeken
magerehein
Versatile bouwde ook ooit eens zoiets,2 motoren en veel wielen om al het vermogen op de bodem over te brengen.Zij zijn er wijselijk afgestapt en andere zijn overgestapt op rubber rups systemen.Wil je toch veel vermogen op de bodem kwijt is dat eenvoudiger en beter manier.Veel kniktrekkers gebruiken dubbellucht of triple sets op kniktractore.Hoe gaat dat eigenlijk bij zo n trisix?Als ik zo de constructie bekijk kan daar geen dubbelucht aan anders grijpen de wielen elkaar bij scherp keren
guy
Dan moet je maar eens naar de keuring gaan hier, die mensen zijn niet goed wijs hoor, wij gingen met onze iveco daily naar de keuring, kwam net van de garage, was splinternieuw, maar afgekeurd was ie hoor. Hier in belgie is dat een echt geldspel en afzetterij
Loonwerker_Erwin
Ik heb er het grootste vertrouwen in.... is echt wel markt voor
opdrijfhek
Ja maar ik zie die trisix nog niet bij ons in de straat rijden met een veenhuis silagewagen erachter 😛 ik zie hem eerder in het buitenland ofzo denemarken met de ploeg hectares maken
HekmanCase
Wat moet je ook met een trisix voor een silage wagen ?

zo'n ding is er om pk's op de grond te krijgen voor ploegwerkzaamheden schijveneggen massamaiszaaien diepploegen enzv.
maar er word er wel 1 verkocht in nederland let maar op.
valtradriver
Ooooh @mengeledriver probeer je enthousiasme over je merk onder controle te houden,this moeilijk,maar beter dan een natte boel.......

Ja @magerehein Mengeledriver weet ook best dat o.a. Valmet konedata.net/Traktorit/Valmet1502.htm/ en andere eerder waren maar laat de beste jongen ook trots zijn 😉
Vele nieuwe ontwikkelingen zijn te vroeg qua markt en dan pakt een ander soms tientallen later het weer op als de markt er wel rijp voor is!
fendt fan
Ik denk dat er waal vraag voor is
hier zag ik net ook een reactie dat van de 936 ook altijd zo gedacht werd je ziet ze genoeg rond rijden en ik denk niet dat ze hier in nederland en belgie komen te rijden denk wel rusland amerika denemarken oostduistland
maartendankers
Zullen hier in nederland vast wel paar zijn die er 1 kopen
magerehein
@ Valtra driver moet de beuk erin,wil je woest geweld neemt een Steiger Qatrac tegen dat contact oppervlak met de bodem kan geen wieltrekker tegen op ook met medere assen niet.En wil je nog meer vermogen kwijt verleng en verbreed je de rupsen en het slip percentage blijft weer binne de perken dat kan je met dit vlgns mij niet
maartendankers
Maar hein wat jij zegt dat die versatile bigroy dat die niet is geproduceert dat was omdat er toen nog niet echt de techniek was om zoiets tebouwen tegenwoordig kan met veel compacter bouwen
Loonwerker_Erwin
Tuurlijk dat weet ik zeker, en in amerika en dat soort landen komen er ook echt wel, in plaats van die simpele kniktrekkers
Rik_fordpower
Ja er zal vast wel een of andere gek zijn die hem kopen wil 😃
magerehein
@Maarten over compactheid gaat het niet om.Ze wilden indertijd tegen de Big Bud 747 aan en bouwde er 2 motoren op maar omdat op de bodem kwijt teraken werd een totaal onoverzichtelijk monster.En naar achter valt bij de Trisix ook nix te zien tenminste geen trekhaak oid
maartendankers
Ja daar heb je wel gelijk in

niemand had toen zin om alles via tv'tjes te moeten volgen
magerehein
Jij hebt ook video gekeken hahaha
maartendankers
Nee 😉 beetje rondkijken op TF en je leert een hoop van andermans reacties 😃 heb trouwens nog wel zon puzzel met de grootste trekkers ter wereld staat die big roy ook op 😛
magerehein
Kheb er een video van,geloof dattie op Big Iron 1 staat.Maar 3 of 4 assen laten sturen zonder wringen ,kweet niet kon wel es tegen vallen
walker1
Dat "wat moet je er mee" en "is hier toch geen werk voor" hou je toch altijd.
Toen de eerste trekkers verschenen zei men dat ook en vonden ze het paard nog goed genoeg.
walker1
Ik denk dat ie voor transport werk wat minder geschikt is, maar voor zware grondbewerking juist wel en er zullen ook in NL best een paar verkocht worden, loonwerkers en in gebieden met grote akkerbouw bedrijven.
walker1
Dat sturen komt wel goed, zal wel nodige electronica voor nodig zijn die dan weer hydrauliek aanstuurd. Er zijn al lang vrachtwagens met 3 of nog wel gestuurde assen op de markt en die gaan ook de bocht om zonder wringen.
Mengeledriver
De Nederlandse markt is ook niet intressant voor Fendt, de trekker wordt ontwikkeld voor Oost Europa waar op't moment veel grote Fendts heen gaan. Nederland is maar zo'n klein stukje vergeleken met het oosten incl. een deel van Rusland. Een paar loonwerkers zullen misschien de pk's kunnen gebruiken voor specifiek werk maar dat zullen er niet veel zijn.
Valtradriver:
Ik zeg niet dat het nu al een succes is, ik denk dat door de aanpak van Fendt deze 3 wieler wel serieus geproduceert gaat worden, mede door de techniek, aandrijving en vooral het motorvermogen. Dat hadden de voorgangers niet.
valtradriver
Met je half gebakken hollands en een likje verf hier en een Torque daar (of was het Trique) vrolijk je heel TF toch maar weer op in deze barre tijden,Snakey Bill !!!
P.s. zeg Snakey niet zo weg van Fendt trekkers,vertel?
En kun je me dat van die quardro 1165 noggus uitleggen wand die vatte ik niet helemaal maar dat ligt vast aan mij!
den-belles
Tjah, dit is een trekker waar fendt ook mee wilt beginnen draaien in de markt van de grote kniktrekkers, rupstrekkers in amerika etc, dit is fendt z'n concept, als ze het netjes uitwerken wordt het wel iets mooi en degelijk denk ik
(niet alleen in amerika, maar al die landen met zo'n enorme akkers, eerst gaan ze in oost europa proberen denk)
NewHollandErik
@valtradriver: Het klopt toch wel een beetje wat ie zegt. 😃
Fendforever
Hoe duur moet dat ding worden?
ik heb er alle vertrouwen in 😛
FENDTfarmer
Toch denk ik wat alwel vaker gezegt is dat ze er hier misschien ook mondjesmaat zal komen vooral grote loonwerkers met veel diepploeg en lomp kilverwerk zal zon trekker misschien wel aantrekkelijker zijn
redpower
@valtradriver - 8 uur geleden

Met je half gebakken hollands en een likje verf hier en een Torque daar (of was het Trique) vrolijk je heel TF toch maar weer op in deze barre tijden,Snakey Bill !!!
P.s. zeg Snakey niet zo weg van Fendt trekkers,vertel?
doe verdomme is rustig, volgens mij komt sneaky bill uit afrika oid, het klinkt mij iig vrij afrikaans!
dus voortaan een beetje rustig, als ik ongelijk heb is het wel een schande, maar dat zal wss niet zo zijn.
Fendttrisixfan
FEESTJE

ik heb er altijd al in geloofd van in het begin 😃 😃 😃
Boerenjongen16
😛 Voor mij hoeven ze er perse nie uit te brengen. Ik vin het geen mooie dingen. En hier zullen ze er toch geen aanschaffen denk ik. Veels te kleine velden. Echt iets voor amerika en australie. Ik denk als tie hier keert op een perceel da tie dan met zijn grote teen gas moet geven anders schiet tie zo de sloot weer in. Mischien voor loonbedrijven die grote percelen moeten doen zou het wel mooi zijn.
Voor ploegen, cultivatoren etc.
Fendttrisixfan
@boerenjongen16 zo een trekker mag nog in sloot rijden kan er zo weer uit rijden 😃 😃
ene fendtforever zal tussen 300000 en 400000 euro kosten dus 2maal een 936
eddie
Ja een 936 oke, maar de trisix is nederland ? dat is alleen voor rijke boeren die stoer willen doen met hun trekker,
Boerenjongen16
@ fendttrixisfan moet je kijke wat een prijzen. en as het nou n diepe sloot is ??? Dan staat tie daar mooi hor. Zoiets is voor grote percelen.
Fendttrisixfan
Wat een prijzen is ook een grote machine hoeveel zou een kniktrekker niet kosten zal er ook wel dicht bij liggen
Fendforever
@Fendttrisixfan
moet ik nog effe sparen 😛
Fendttrisixfan
Nouw ik zal wel mijn kous van onder mijn bed halen kan ik al paar trisixjes mee kopen 😃 😃
Fendforever
HaHA 😛
shovel-joopie
Fendttrixisfan dit worden mooie dingen om te dumperen ed maar voor op de meest gangbare percelen hier in nl zijn ze veel te fors en dus niet rendabel,ik zie er dan ook geen heil in
Fendttrisixfan
Denk dat ze het meest zullen gebruikt worden voor diepploegen en kilveren
Boerenjongen16
Ja en omda ze da denk nie vaak doen is het te duur om voor dat werk apart zoiets in de zetten.
Loonwerker_Erwin
Met een kniktrekker ga je toch ook niet dumperen.....
fendt fan
@snaky bill dat komt ook dat er zoveel fendt rondrijd ja en dan komen er ook veel vast te staan maar jij zegt dat het aan het merk ligt dat ze vast komen te staan is helemaal niet zo
als je de banden vol hebt hangen dan is de pret snel over
DETAIL_MAN
In nederland zijn ook wel wat kniktrekkers, misschien dat er nog een keer een trisix komt, diepploegen en kilveren zijn dan ook de enige werkzaamheden, ik vind em trouwens niet mooi
caseih1056xl
Ja dat zullen de enigste werksaamheden zijn lijkt mij. die dingen zijn mooi voor in oost duitsland en die richting.
TLA-TSA
Als in NL zo'n ding komt heb je er ook nie veel aan. kilveren en diepploegen enzo. hoe vaak doe je dat nou?? niet dat ik iets tegen fendt heb maar dat trisix ding is en blijft lelijk 😄
fendt-412
Ze moeten het ook niet van nederland hebben met dat grote materiaal 😉 Dat verkopen ze allemaal wel in het oosten en aan de andere kant van de grote plas. Voor een 300vario is veel meer markt in nederland. Zulke grote boeren zijn er niet.
Boerenjongen16
@ Loonwerker_Erwin Nou ik heb toevallig een twee foto's van een kniktrekker met dumper er achter. Doen ze dus wel

tractorfan.nl/picture/198587/
case-ihfor-ever
Nou ja als ze nu is gewone mooie rooie velge der onder knalle en een zwarte gril der in dan ziet die trisix eral heel anders uit !
Mengeledriver
Juist, in't buitenland gaan ze er ook veel verkopen verwacht ik. Dus niet lopen zeuren dat je er hier bijna niks aan hebt, dat kan een blinde nog zien. Vraag is wanneer de concurrentie met een alternatief komt? De 936 heeft met dubbellucht veel meer contactoppervlak als een rupstrekker dus het wordt wel een serieuze concurrent.
Basie-deere
Mooi ding om het gezon mee kort te beunen. Weet niet of dat die de gazonmaaier aan kan.
Basie-deere
Mooi ding om het gezon mee kort te beunen. Weet niet of dat die de gazonmaaier aan kan.
mark_geffen
Wil um wel zien as ie uitkomt, hoe die er dan uitziet, ik hoop beter, en rooie velge ofzo 😄
Hier in nederland is er geen markt voor, misschien van werven ofzo, die hebbe altijd wel iets aparts er tusse lope (bijv. die cameco). De eerste paar jaar kun je ze hier in nederland op 1 hand tellen 😉
walker1
Voor transport juist niet denk ik. daar zijn denk ik te log voor. een combinatie mag op de weg toch niet meer wegen als 50 ton. dat kan je met 300 pk ook makkelijk aan
walker1
Voor diepploegen, spitten, kilveren zijn ze beter geschikt.
voor grootschalige akkerbouw ook wel, maar dan moeten er ook weer grotere machines voor komen en als je er mee over de weg moet zitten daar ook weer grenzen aan.
redpower
Amerika australie en canada? dat denk ik niet, daar heeft fendt niet echt marktwaarde, meer voor oostduitsland, en heel het oostblok!
Mengeledriver
Hier nog wat info over Agco:

landwirt.com/Bericht/6018-375-Artikel/…
de yanmarman
John deere,new holland,case met grote tracrors.fendt dan ook maar

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
74
DEELNEMERS
33
WEERGAVES
32