Illustratie van:

International Harvester - Vraag over de originele snelheid van mijn IH 955.

Goeiedag,

Ik heb een International 955, zelf volledig gerestaureerd en tegenwoordig bedoeld voor toertochtjes. De maximum snelheid van de trekker ligt nu op 24 km/h, alles aan de trekker is volledig origineel. Hij heeft zijn hele leven in de akkerbouw gediend dus misschien zijn er wat PK's van de snelheid afgesnoept en bij de trekkracht neergezet. is dat überhaupt mogelijk? of heeft iemand andere ideeën? Weet iemand hoe hard hij origineel hoort te lopen? Ik hoor het graag!

Stef Jansen

Deel dit topic

Reacties

Wybren de vries
Vgm orgineel is het 30 maar meestal lopen ineter dan 35
+1
stijn-de-bock
@Wybren de vries mijne loopt ruim 30( geen 35) op 16.9 r 38,is er een uit neuss
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Wybren de vries:
Vgm orgineel is het 30 maar meestal lopen ineter dan 35

Dat hebben alle merken, meten is namelijk altijd moeilijk en het max. toerental is hoger dan het nominaal toerental
+1
1046
Pk en snelheid staan los van elkaar
+1
Geen franse?
stijn-de-bock
Plaats er eens een foto van,
schluterman
Volgens mij zijn de Franse versies nog langzamer dan de Duitse. En wat @stijn-de-bock zegt klopt een heel eind kwa snelheid voor de Duitse versie
jo845xl
Als er een F in het chassisnummer staat i.p.v; een D is het een franse en deze lopen origineel 25 km/h .
Vierde versnelling en de hoge groep is anders .
+1
1046
@jo845xl 1e letter is een D , 2e letter een F bij een franse
Klein Rot
@StefJansen06
Wat staat er op de toerenteller, de ring boven de motor toeren.
John89
De 955 van ons loopt 38 op gps. Met 42 inch banden. Aan de rechterzijde van de stoel zit een hoge gearing maar dat hebben ze volgens mij niet allemaal.
1046
@John89 dus op 38" al een stuk langzamer
stephan-inter
@1046 maakt niks uit. 650 65r42 is net zo hoog als 710 ../38 alleen velg maat weet je niks
stephan-inter
Denk dat je een origineel Franse trekker hebt die loopt idd maar 25
StefJansen06
Bedankt voor de vele reacties. Ik ging er altijd vanuit dat het een Duitse was. Als ik dit weekend weer bij de trekkers ben zou ik eens kijken. Zou je nu kunnen zien of het een Franse is?

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
wotan2
@StefJansen06 cockpit kabine, dus een duitser.
jo845xl
@wotan2 Ik heb een 1055 gehad met dezelfde cabine en het was een Franse , gewoon naar het chassisnummer kijken .
stephan-inter
@wotan2 als het een Duitse was zou die wel harder lopen.
stephan-inter
@StefJansen06 is jou moedergewicht helemaal vlak aan de voorkant of zitten er ribbels in?
Sowieso naar chassis nummer kijken
StefJansen06
@stephan-inter Stephan, is dit wat je bedoeld? Ik ga zaterdag snel langs jullie horen van me erg bedankt mannen!

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International Harvester en hebben de trefwoorden trekker , international harvester , akkerbouw , gerestaureerd en snelheid geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0