Hallo,
Aan gezien ik op een Nh powershift moet rijden wil ik graag wat weten over hoe het werkt.
En of het nog veel verschil maakt in vergelijking met andere versnelings bakken.
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
als je de fullpowershift bak hebt hoef je alleen de koppeling maar te gebruiken bij het wegrijden en voor eventuele noodstop, je kan dan gewoon de hele tijd met het knopje schakelen, zonder de koppeling te gebruiken. als het goed is schakelt hij automatisch terug als je de rem in trapt.
bij die full powershift bak heb je de a de b en de c groep en in elke groep weer 6 versnellingen, om van de a naar de b te gaan en van b naar c gebruik je het knopje voor op de schakelpook ( was bij de oudere modellen altijd zo de m en de tm serie )
nou succes
ben moe van het typen
en tussen de groepen moet je een knopje meer in drukken.
Semi powershift (Range Command) kun je in de a 6 versnellings schakelen met 1 knop, van a naar b extra knopje indrukken, en van b naar c ook.
kameraad van mij heefd semi powershift op een case maar das nix
@tla-tsa: T6000
@ iedereen: Zeer bedankt voor de uitleg.
heb je er al wel eens opgereden?
zo te zien aan je reactie niet,
hij red best fijn, en ik heb er nog mee geploegd en hij trekt gewoon zoals die hoort te doen.. , het enigste wat er beetje minder aan is is dat de omkeerschakeling beetje traag reageert..
(was wel vijf jaar geleden, als dat beter is geworden dan neem ik het terug)
maar kdenk dat meerdere nieuwere trekkers er wel last van hebben