Rvs of chrome uitlaat

Beste tf's ik wil een rvs of een chrome pijp laten maken maar wel met een demper

wie kan me helpen ?

Deel dit topic

Reacties

FENDTfarmer
Ik wil um zonder demper hebbe. vin ik mooier
Tinus
Haha, ik zie hier genoeg advertenties naast staan van bedrijven die als dienst het verchromen van onderdelen leveren. Nu nog iemand vinden die het kan lassen of niet?
FENDTfarmer
@ tinus hiernaast zie ja allemaal reclames voor auto's
+1
Ernst-Jan
Staal, RVS en Aluminium
Metalyn last dit met mig/mag en tig van tekening tot eindprodukt
www.metalyn.nl

Stond hiernaast Ronald
FENDTfarmer
Jahidd ej ik zie het 😛 maar die anderen zijn wel van auto's. k heb de band weer heel trouwens. stel klojo's bij heuver tyrecentre hebben er een bandensleutel in laten liggen........
HOOIJMAN
Knuppels haha vanmiddag 580 achterop 946 geleg woesssssssssssssssssssssssssssssssssssst en hard lopen hahaha
me
Op onze inter zit een rvs .. vindt ik mooi genoeg .. moet je ze op de site gaan bekijken en gaan vergelijken ..
+1
paul
Rvs. chromen wel mooi maar aangezien je met een trekker over het algemaan wel is in de buurt komt van een takje en dat soort dergelijke dingen heb je weer kans dat het chroom eraf gaat en nog gaat roesten
eddyscania
Doe mij maar rvs..sterker en roest niet
eddyscania
Doe mij maar rvs..sterker en roest niet
+1
Ik ga voor chroom.
grondverzetter
Oude liefde roest ook niet, nee maare.. ik zou ook rvs gaan idd, dat chrome moet je om de paar dagen wel weer oppoetsen zodat het mooi blijft en niet gaat roesten, en als de uitlaat aardig heet word, nou dan gaat de chromen uitlaat ook mooi verkleuren volgens mij,, als ie te heet word zeg maar
+1
Ja dat klopt, maar grondverzetter hoe krijg je een foto in je profiel ?
grondverzetter
Euh hoe bedoel je joris? een foto als schermafbeelding?
+1
Ja als schermafbeelding.
grondverzetter
Ik heb ff zitten zien, maar wil idd niet, denk dat die optie nog niet leverbaar is.. ik had ergens gelezen dat ronald(fendtfarmer) zei dat de site nog niet volledig is geuplaod, daar kan het hem aan liggen,, je moet even geduld hebben 😉
Oke dan wachten we af.
grondverzetter
Ik wens je suc6 😉 ik kon gister ook niet inloggen, moest ik ook wachten
JDfanAlex
Rvs is ook stukke goedkoper volgens mij. maar ken je niet gewoon ijzer nemen, en dat dan in een chroomkleur spuiten?
Rvs is goedkoper.. gebeurt niks mee.. gaat alleen jammer genoeg verkleuren..
dan kan je beter chrome nemen.. die verkleurd niet.. maar is wel DUUR..

en als je chrome op je trekker wil.. (trekker mooier maken) lijkt het me sterk dat je niet uitkijkt voor takken als je er zo zuinig op bent
trekkergek30
Een chrome pijp is roest gevoelig, pak je rvs dat is veel duurzamer. Het is mogelijk een uitlaten in buisvorm te krijgen(gewoon rechte buismet bocht ), met ingebouwde demper schotjes. Je kunt kantenklare rvs uitlaten gewoon bestallen bij www.staadegaard.nl. Je krijgt dan een uilaat van scanturbo systems maar WEL met demper. deze word op type tractor geselecteerd. ivm met de juiste tegendruk.

pak dus nooit zomaar een buis zonderdemper, de verbranding is dan nooit optimaal!
b450
Een rvs uitlaat vindt ik mooier.Dat rvs niet roest is natuurlijk niet waar,rvs kan ook roesten. Er zijn veel verschillende soorten rvs. RVS heeft wel als nadeel ( spreek uit ervaring) dat als je uitlaat warm is en je moet toevallig iets in de buurt van de uitlaat doen, en je stoot er met je vel tegen aan dat je er meteen aan vast plakt dat heeft chrome niet zo.RVS kun je ook wel zo laten glimmen als chrome alleen de kans is groot dat hij gaat verkleuren.
steyr540power
@trekkergek30 een diezel motor heeft tog geen tegendruk nodig.....
HOOIJMAN
RVS verkleurd altijd nadat hij warm word .. en ut kan ook roeste als je er slijp spetters of boorresten op laat liggen ofzo maar als je RVS rond poets is ut net chroom alleen ut gaat verkleure
steyr540power
Juust het RVS roest niet maar de spetters wel...je kun et RVS ook weer laten vergromen tog?
HOOIJMAN
En trouwens een diesel motor met turbo heeft wel tegendruk nodig anders ga je in pks achteruit
steyr540power
Oke dat wis ik ni, ik wou op onze 8090 turbo ook nog een rvs pijp zette maar dat kan ik beter niet doen duz?
HOOIJMAN
Waarschijnlijk niet nee of je mot er plate in maken dat ie meer tegen druk heeft want zon inter 1246 scheelde ut toch een pk of 10
steyr540power
Jha maar dan is het mooie geluid er ook uit.....:S
JDfanAlex
Dus voor een trekker zonder turbo maakt een demper niets uit?
HOOIJMAN
Dacht ut nie
b450
Volgens mij maakt het niet veel uit als je geen turbo hebt als. met turbo's een uitlaten heb ik niet veel ervaring
FENDTfarmer
Hoe kan dat dan? je zou eerder denke dat die turbo dan harder draait omdat hij geeen tegendruk heeft en daardoor meer lucht in de cilinder kan persen
b450
Dat zou ik ook denken maar ik heb er geen ervaring mee
b450
Om tegen druk in je uitlaat te bouwen zou je toch ook een soort van restrictor in je uitlaat buis kunnen maken????
+1
FENDTfarmer
Jah.. maar waarom ben je die tegendruk nodig dan in de uitlaat.
+1
HOOIJMAN
Tjah week nie misschien om meer druk in de cilinder te houden...???
FENDTfarmer
Jah dat zou mischien kunnen.

je zou eerder denke dat die turbo dan harder draait omdat hij geeen tegendruk heeft en daardoor meer lucht in de cilinder kan persen
MaartenMandemaker
Om de verbrandingsruimt optimaal te vullen heeft de fabrikant de in en uitlaat precies op de motor afgestemd. als je er een andere uitlaat op zet verstoor je dat en heb je een mindere verbranding
Op de 9145 had ik ook rvs pijp gemaakt..
dat was sowiso al een holle pijp, dus maakt zo goed als niks als je nou andere pijp dr op zet of niet
HOOIJMAN
Dan heb ik dus de verbranding ook verstoort toen ik an de brandstof pomp zat te kutte hahahaha valt wel te zien flinke zwarte pluime hahaha
+1
steyr540power
Moooi
FENDTfarmer
K heb dr 1 op de 509 zitte 😃 heb ff geinformeerd bij mechanisatiebedrijf die monteur zegt dat het cker niet negatief werkt helemala niet bij een turbomotor
b450
Hoe zit dat dan met de trekkertrek of tractorpulling hier wordt vaker een turbo zonder demper gebruikt als met demper
b450
Ik bedoel vaak heeft een opgevoerde motor geen uitlaatdemper
putje
Tegendruk wordt ook al geproduceerd door de turbo die brengt de inlaat lucht onder druk naar binnen en dat kost een hoop kracht probeer zelf maar eens druk uit te oefenen op een druk meter zul je zien dat dat heel veel kracht kost dus ook engerie dat is ook waqt de turbo doet de energie die de cilinder die in de uitlaatslag zit nodig heeft om alles naar buiten te persen deels weer terug te brengen in de motor meer rendement dus. het enigste waar je niet maarzo aan kunt gaan prutsen is heet uitlaatspruitstuk want die is zo geconstrueerd dat als de eene cilinder de uitlaatgassen naar buiten perst op de andere cilinders een klein beetje vacuum onstaat door het snel gebeuren daarvan dus veel toeren onstaat er een soort van konstant vacuum dat er voor moet zorgen dat ook de laatste resten verbrande gassen eruit gezogen worden en zo er voor zorgen dat het volume effectiever benut wordt. dat is nog al lastige materie in de motorsport wereld zijn ze daar ook nog steeds mee aan het experimenteren omdat heel moeilijk is om dat goed voor elkaar te krijgen.
Rva kan verkleuren

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
48
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
92