Deutz Fahr met 2 aftakassen

Beste,
Wij hebben een Deutz Fahr 6.05, wellicht een Engelse, met 2 aftakassen.
Ik vermoed dat er één op 1000 t draait, maar het is een as met heel fijne groeven.
Bestaat er een overgang naar een normale aftakas?

alvast dank,
Frodo

Deel dit topic

Reacties

sjonnies
@Fendt926Driver de meeste gaan tot 30 kw dat js net kouwgum echt goede verloop kost zo paar honderd denk beter een andere stomp in kan zetten
Johndeere5020v8
Onze dx 6.30 heeft er ook 2 540 en 1000
Maar mag ik vragen waarom je van de 1000 een 540 wilt maken
+2
Jzandbergen
@Johndeere5020v8 er word een andere spie baan bedoeld zodat de stomp gelijk is aan 540 zodat je 1 soort aftakas nodig hebt.
redeagle14
@Frodo andere stomp zoeken of de bestaande stomp ombouwen.
+1
janc
Onze oude deutz had t vroeger ook 540 en 1000 is toen ook een andere stomp in gekomen destyds
Frodo
Beste allen,
dank voor uw reactie. Maar we willen de 1000 natuurlijk houden, maar met een courante stomp.
En we gaan eens proberen met dat verloopstuk.
Hoopie
@Frodo ze willen er bij zwaar werk welleens afkomen.
Johndeere5020v8
Ik snap wel wat je wilt doen maar de kleine 1000 draait 1000 rpm als je daar een verloop op zet dan heb je een 1000 toerige 540 stomp nou dat kan soms handig zijn maar er zijn veeeeel machines mee kapot gegaan want je mag geen nog maar half gas rijden hier in canada hebben veel trekkers geen 540 pto
+2
InsaneNL
@Johndeere5020v8 dit gaat mischien op in Canada, maar niet in Nederland en een groot deel van Europa. De 21 spline is hier nooit normaal geworden, bijna alles gebruikt de 6 spline voor alle snelheden, vaak met interne schakeling tussen snelheden. Deze deutzen waaren ook met met schakelbare aftakas afhankelijk van land. De 6 spline 1000 toeren zou een deutz dealer wel moeten kunnen leveren.
Rene schut
Deze stomp kun je zo wisselen voor normale 6 spiebanen de 4 bouten om de stompdeksel los draaien en aan de linkerzijde achterkant een rechthoekig deskel verwijderen om tandwiel later weer op de as te krijgen. Wel eerst olie aftappen voor je begint scheelt veel rommel laten we maar zeggen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @Rene schut:
eerst olie aftappen

Of voorover op een talud zetten. 😉
deutz7006
@Rene schut dit gaat zo niet lift moet eraf om aan achterkant een dekseltjes weg te schroeven op de as al meerdere keren gedaan tandwielen vallen naar beneden naaldlager valt uiteen is allemaal goed te doen als je handig bent zit je wel een volle dag aan sleutelen tegen je stomp gewisselt hebt
Hoopie
Je kunt de 21 spline as naar kramp opsturen die kunnen hem voor een mooi prijsje oplassen en uitsteken naar een normale 6 spline as. Hebben wij ook gedaan voor een case ih 1056 . Ziet er goed uit
Als je via een kramp dealer regelt dan ist zo voormekaar.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden fahr , deutz , deutz fahr en aftakas 1000 toeren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0