TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden trekker , trekkertrek , gewicht , dieseltank en diesel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Doorgaans werkt het beter om er gewicht bij te hangen dan er gewicht af te halen.
Schade trekken aan je mooie 800 banden op 0.35 bar. Want als je hoger dan 0.5 gaat zitten kun je het podium al vergeten
Of zorgen dat de trekker in de 11 ton zijn slip niet kwijt kan en s maandags toch niet precies doet wat die anders wel deed.
Pak gewoon de kleinste trekker en begin in de 3800 klasse.
Daar kun je ook al heel veel leren
Zojuist ingeschreven voor de 9 ton. Nu nog even een trekhaak maken volgens de regelementen. Wat ik al wel zag is dat er met maximaal 220 pk op de aftakas gereden mag worden. Hopen dat we daaronder blijven. Ook staat er binnenkort nog een gesprekje op de planning met een monteur bij kraakman over de instellingen waarmee je het beste kunt rijden en het heelhouden van de trekker. Zachtjes aan werken we naar 15 juli .
Voor Powervalley?
Zojuist te horen gekregen dat er geen loting plaatsvindt. Nu moeten er nog een paar dingen gebeuren voor 15 juli zoals een trekhaak maken en even praten met een monteur over de instellingen.
Voor de trekhaak is het plan om het in 1x goed te doen en dus de trekhaak laten maken door een constructiebedrijf. Ik heb hier al verschillende trekhaken langs zien komen. @DANOONTJE POWERR @1046 @sjuu. Ik zit nog te twijfelen om hem in de boventrekhaak te maken. Of in de ondertrekhaak. In de boventrekhaak heb je meer mogelijkheden met de hoogte en zou je evt ook een keer on de 11 ton mee kunnen doen. Wel ben ik bang dat er dan behoorlijk kracht komt op de rail. De ondertrekhaak heeft ook mijn voorkeur. Omdat die al ongeveer op 50 cm zit. Mochten er nog andere ideeën zijn dan hoor ik het graag.
Instellingen.
In de display kan je verschillende instellingen gebruiken over de agressievieteit van de bak en van de remmen. Nu wil ik natuurlijk zo ver mogelijk komen maar het belangrijkste is dat de zooi heel blijft.
Met vriendelijke groet Drivejohndeere
Er staat op tractorpulling.nl dat de sleepwagen niet meer dan 22 ton kan wegen. Weet iemand hoe zwaar de sleepwagen staat in de 9 ton klasse? ik zou het niet zo leuk vinden als ik de banden aan gort rijdt.
Jullie kennen me niet maar ben vroeger behoorlijk actief geweest in de standaardklasse en mooi wat bekers bij elkaar gereden.
De banden rij je niet zomaar kapot, ook niet met lage drukken. Als het goed is komt er wel veel kracht op want dat betekent dat de balans en grip in orde zijn.
Wanneer je klaar bent met de pul moet je goed kijken naar het “gat” dat je banden gegraven hebben.
Dat gat laat zien of je banden hol of bol staan.
Wanneer de band hol staat is de spanning te laag.
Staat de band bol dan is de spanning te hoog en of is je balans niet in orde.