Trekkertrek

Vragen over trekkertrek

Deel dit topic

Reacties

+1
valmet6400power
Het ligt er vooral aan, hoeveel vermogen heeft je eigen trekker? En hoeveel vermogen mag/kan de tegenstand hebben?
Doorgaans werkt het beter om er gewicht bij te hangen dan er gewicht af te halen.
+1
DriveJohnDeere
@valmet6400power trekker is 250 pk op 800 banden maximale grens in de 9 tons klasse is 265 pk. om in de 11 tons klasse een beetje mee te doen moet ik alleen 1,5 ton bijhangen. daar zie ik een beetje tegenop.
+2
dennisbouter
@DriveJohnDeere vergeet die 150 pk niet die je te kort komt in de 11 ton
+4
1046
@dennisbouter peekaas zeggen niks
+1
dennisbouter
@1046 in de 11 ton wel,
+1
RJBrouwer
Om wat voor trekker gaat het uberhaupt? is ook wel belangrijk...
DriveJohnDeere
John deere 6210r @RJBrouwer
+3
RJBrouwer
@DriveJohnDeere ik zou in dat geval meedoen in de 9 tons klasse. ook omdat opdraaien moeilijker gaat en je toch al redelijk brede banden hebt. denk dat je meer kans hebt in de 9 ton dan in de 11 ton...
+2
dennisbouter
@RJBrouwer misschien in de 11 ton meer kans om überhaupt mee te mogen rijden
+4
RJBrouwer
@dennisbouter dat wel ja haha, maar qua pk (of koppel) heb je daar niks te zoeken
+1
stephan-inter
Beide klasses rijden.
+2
MF 2725
Ik zou niet gaan lopen tobben en lekker in de 9 ton meerijden. Kom je verder mee dan in de 11 ton, denk ik.
+3
Fendt926Driver
Heb je enigszins het idee dat je ergens in de top 10 zou eindigen in de 9 of 11 ton?
Schade trekken aan je mooie 800 banden op 0.35 bar. Want als je hoger dan 0.5 gaat zitten kun je het podium al vergeten
Of zorgen dat de trekker in de 11 ton zijn slip niet kwijt kan en s maandags toch niet precies doet wat die anders wel deed.
Pak gewoon de kleinste trekker en begin in de 3800 klasse.
Daar kun je ook al heel veel leren
+1
rubenv
@Fendt926Driver een 800 moet je niet lager als 0.7 anders gaan ze al hol lopen heb je er ook weinig aan
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rubenv:
een 800 moet je niet lager als 0.7 anders gaan ze al hol lopen

Hier leggen ze de 900 nog onder de 0.5 bar.
En ook op het podium komen.
+1
rubenv
@Fendt926Driver op zand gaat het wel beter als op de kleibanen hier in de buurt daar zit zo veel grip in
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver ik wou sws niet lager dan 0.7 gaan. Dat mag nog ruimschoots volgens de tabel. Een podium rijden is niet het belangrijkste. Zou wel leuk zijn 😉.
@rubenv de baan is een aardige zware kleibaan dus denk dat het mee gaat vallen om op 0.7 te rijden.
+9
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
Een podium rijden is niet het belangrijkste. Zou wel leuk zijn

Het is net als met vreemdgaan...
Meedoen is belangrijker dan winnen
+2
Fendttrisixfan
@Fendt926Driver bandendruk kan ook te laag zijn, hier de 900's altijd rond 700-850gram
vanheegeert1
@Fendttrisixfan werkt u ook aan traktoren
vanheegeert1
@Fendttrisixfan zelfstandig dan , wat is uw merk ? hoeveel jaar al bezig
Fendttrisixfan
@vanheegeert1 ja al 10 jaar mechanieker en de laatste 3 jaar zelfstandig, werk hoofdzakelijk aan fendt
vanheegeert1
@Fendttrisixfan mag ik eens uw emailadres en telnr
+5
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver schade aan een standaard trekker door trekkertrek is een broodje aap.
Behalve als je de banden echt te zacht zet.
Ik ga met mijn eigen trekker ook veel lager in druk dan met die van het werk dus gewoon verstand gebruiken.
+2
rubenv
@DANOONTJE POWERR hier trok een zaterdag een david brown zn steekas af met als gevolg dat de achterbrug afbrak aan 1 kant 😅
DriveJohnDeere
@rubenv altijd zonde zoiets. Wat betreft het materiaal slopen heb ik niet zo'n zorg.de dealer zegt dat het gewoon moet kunnen.
+3
DANOONTJE POWERR
@rubenv dan had dat voor de ploeg ook gebeurd.
+1
redgiant
@rubenv dat heb ik een paar jaar geleden in Herwijnen ook zien gebeuren, met een soortgelijke trekker. DB kwaaltje?
+1
DANOONTJE POWERR
@redgiant kan zijn natuurlijk, steekassen van een Fendt 500 c zijn ook wat gevoelig en van Renault 145-14 willen ook wel eens breken.
+1
Johny power
Quote Reactie van @rubenv:
begin

1394?
+1
valmet6400power
@Johny power @rubenv
Ik denk die gekietelde 1494..
Johny power

Klopt ja, is een trekker van een goede bekende van mij. Had wel netjes gereden.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
valmet6400power
@Johny power
Had ook wel aardig meer vermogen (teveel) tov origineel neem ik aan? Blijft toch kwetsbaarder met die portaalassen denk ik..
+1
Johny power
@valmet6400power Brandstof pomp stond helemaal los, iets van 90 pk ongeveer. Te gek idd, nieuwe achterbrug was 3000 euro 😬
+1
valmet6400power
@Johny power
Dat is best teleurstellend als die standaard al ruim 80 pk heeft. Ik denk nu met angst en beven terug aan alle jaren dat we een kiepwagen van 4500 kg achter onze 1394 hadden en dan een lading van 12 ton tarwe. Daar is de boel ook niet per se voor gebouwd..
+1
Johny power
@valmet6400power Ik dacht dat een 1394 standaard 72 pk had. Wel pech ja, hij wou diezelfde avond al beginnen met sleutelen om in Tienhoven zaterdag weer aan te haken, maar dat is afgelast.
valmet6400power
@Johny power
Een 1394 is inderdaad 72 pk, maar ik dacht dat het een rode 1494 betrof maar misschien halen we nu twee trekkers door elkaar?
Johny power
@valmet6400power Die trekker die z'n achterbrug kapot trok was een 1394 afgelopen weekend, misschien dat jij een andere wedstrijd in gedachte had?
+1
1046
@valmet6400power die rode 1494 is et ook al eens gelukt
+2
valmet6400power
@1046 @Johny power
Ik bedoelde in een 1494 al een aantal jaar terug, vanaf 07:35 zie je de trekker en aansluitend ook de boel kapot gaan als hij onder zware last terugschakelt.

1046
@valmet6400power is de leeuw, die bedoelde ik ook,
valmet6400power
@1046
Ja dat dacht ik al. Alleen een misverstand met een 1394 van Johny Power dan haha
+1
Johny power
@valmet6400power Haha idd🙈 iniedergeval is bij die 1394 afgelopen weekend het zelfde gebeurd 😅
+1
RVM
@valmet6400power wat mij vooral opvalt is dat levensgrote IH logo op een rode David 😆
Johny power
Quote Reactie van @rubenv:
begin

1394?
dennisbouter
@rubenv liever in Herwijnen, dan met 40 voor een dieplader denk ik dan maar
redgiant
Die van een paar jaar geleden was volgens mij een witte 1690 2wd.
+2
DriveJohnDeere
Hartelijk dank voor alle reacties. Het word de 9 tons klasse. Aangezien ik het niet zie zitten om de trekker te verzwaren. Over het materiaal heelhouden heb ik niet de meeste zorgen. De dealer heeft gezegd Dat de autopowr het gewoon moet doen. En als we een beetje de bandentabel aanhouden heb ik daar ook vertrouwen in.
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere wanneer en waar moet het gebeuren?
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR 15 juli trekkertrek jupthaas dat is vgm geen ntto wedstrijd. Vandaag is de inschrijving.
DriveJohnDeere
@DriveJohnDeere zijn er ook.nog andere tfers die daar zijn of meedoen?
1046
@DriveJohnDeere ik ben er ook wel op jutphaas
+1
deutzisthebest
@DriveJohnDeere

Ik heb ook ingeschreven voor jutphaas 😄
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere ah oké, ga ik het in de gaten houden als ik het niet vergeet.
MF 2725
@DANOONTJE POWERR krap 300 pk wordt dus 11 ton klasse? 🤔😂😂😂
+1
DANOONTJE POWERR
@MF 2725 mijn eerstvolgende gewoon 125 pk'tjes hoor 👌🏻
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR hoeveel weegt die fiat eigenlijk?
+1
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere rond de 5,5 ton.
12 mei zonder cabine, dan kan ik net in de 5,5 ton met dubbellucht. 🤗
redgiant
@DriveJohnDeere groot gelijk. Bevalt het niet kan je voor een volgende keer altijd nog naar de 11 ton. Gewoon uitproberen.
+2
DriveJohnDeere
Update
Zojuist ingeschreven voor de 9 ton. Nu nog even een trekhaak maken volgens de regelementen. Wat ik al wel zag is dat er met maximaal 220 pk op de aftakas gereden mag worden. Hopen dat we daaronder blijven. Ook staat er binnenkort nog een gesprekje op de planning met een monteur bij kraakman over de instellingen waarmee je het beste kunt rijden en het heelhouden van de trekker. Zachtjes aan werken we naar 15 juli 💪.
+1
1046
@DriveJohnDeere nu hopen dat je mee mag rijden
DriveJohnDeere
@1046 idd ze gaan wel met 2 banen rijden dus ik heb er een goede hoop op😁
+1
1046
@DriveJohnDeere woonplaats groningen???
En dan jutphaas rijden??
DriveJohnDeere
@1046 klopt niet helemaal denk ik zal het aanpassen 👍
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
Wat ik al wel zag is dat er met maximaal 220 pk op de aftakas gereden mag worden. Hopen dat we daaronder blijven.

Alleen de podium plekken krijgen eventueel een vermogens test.
Dus maak je daar maar niet zo heel druk om
+1
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver doe ik zeker niet. Is t gekste geval word je gediskwalificeerd 🙈
+1
mdoornekamp
@DriveJohnDeere
Quote:
220 pk op de aftakas

Is de trekker getuned dan? Anders haal je dat zeker niet
DriveJohnDeere
@mdoornekamp niet dat ik weet. Word wel aardig zwaar gebruikt.
+1
RJBrouwer
@mdoornekamp met boost haalt ie dan niet meer dan 210?
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @RJBrouwer:
met boost haalt ie dan niet meer dan 210?

Hoe ga jij die boost oproepen dan?
Aftakas aan met trekken?
+1
RJBrouwer
@Fendt926Driver ik heb geen idee wanneer die boost vrijkomt? het kan toch ook zijn, bij zwaar trekwerk, of bij zwaar aftakaswerk? Ik vraag het toch, heb niet gezegd dat het zo is 😀
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @RJBrouwer:
Ik vraag het toch, heb niet gezegd dat het zo is

Klopt.
Het was een vraag.
Voor zover ik weet kan alleen een dlg duitsland met hun meetwagen de trekkracht met aftakas vermogen tegelijk meten.
Alleen op trekken komt het er niet bijin.
En alleen op aftakas werk komt het er niet bijin.
En een aftakas moet ook nog een bepaalde zwaarte hebben van draaien anders doet die het vaak nog niet.
Daarom is het ook een vertrouwen wat je moet hebben in de verkoper dat het wel zo zal zijn.
Want niemand kan het zo maar even bewijzen
DriveJohnDeere
Nor 1 vraagje over de trekhaak. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat een trekoog binnenkort niet meer mag volgens de ntto regelementen. Weet iemand of dit waar is? Anders moet ik even wat anders verzinnen
+1
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere staat niks van in de nieuwe reglementen dat het niet mag.
Het is wel een nadeel want ze meten de vaste hoogte en niet de doorhangende schalm
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR hoe heb jij je trekhaak zitten dan?
+2
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere ik heb je getagd in een foto van mijn trekhaak.
Je kunt m ook in de trekhaak slee maken.
Mijne zit helemaal op de bil op 46 cm uit hart achteras.
+6
B - W
@DANOONTJE POWERR
Quote:
ik heb je getagd in een foto van mijn trekhaak.
Je kunt m ook in de trekhaak slee maken.
Mijne zit helemaal op de bil op 46 cm uit hart achteras.

Kijk, dit vind ik nou het mooie aan tractorfan, elkaar helpen ✅✅
Hulde Martin 🤘👍
Soms denk je echt, wat een gezever hier op de site tegenwoordig, maar elkaar helpen gebeurt gelukkig ook nog, dit moeten we met z’n allen vast zien te houden 🤘👍
+1
DANOONTJE POWERR
@B - W zo hoort het hè. 🤗
DriveJohnDeere
Plan voor de trekhaak is als volgt. We willen gewoon een vaste trekhaak laten maken die zo kort mogelijk bij het hart van de achteras zit. We zitten ook met de aftakas en de boventrekhaak dus denk dat het ongeveer 60cm van het hart zal zijn. In die trekhaak willen we een optie maken om opvulplaatjes toe te voegen. Als de trekhaak op 50 cm staat met de banden op 0.8 staat hij al op 47 cm als de banden 0.6 zijn. Hiermee hopen we in 1 keer klaar te zijn en evt andere wedstrijden te kunnen rijden.
+1
Johny power
@DriveJohnDeere Maak is een x een foto als je wilt, geeft iets meer beeld😉
+1
DriveJohnDeere
@Johny power komt goed. Eerst nog even horen of ik definitief mee mag rijden. Tot die tijd is het vooral plannetjes maken en kleine dingetjes schetsen😁
+1
Johny power
@DriveJohnDeere Veel succes!
+1
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
opvulplaatjes

Het mooiste is gelijk met draadeinden zodat die traploos verstelbaar is.
Voor de NTTO mag de trekhaak ook niet omhoog kunnen.

(klik om te vergroten)

Zo heb ik het nu.
De onderste spindel gebruik ik nu niet meer.
+1
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR hmm dat is ook mooi bedacht, maar hier zit de ondertrekhaak al op zon manier vast dat hij nooit omhoog kan. en de boventrekhaak komt niet laag genoeg. Daarom ik zie voorlopig ook geen andere mogenlijkheid dan ophogen met opvulblokjes als de bandenspanning lager wordt. Als we ooit nog 11 ton willen rijden moeten we wat anders verzinnen om die 60 cm te halen. dat zal dan vast iets worden in de boventrekhaak. Is het trouwens heel erg als het hart van het oog 60 cm ipv 45 cm verwijderd is van het hart van de achteras?
1046
@DriveJohnDeere erg is het niet. Heeft invloed op de balans van de trekker
DriveJohnDeere
@1046 mm even denken dus hoe verder naar achteren hoe minder druk op de voorbanden en hoe meer druk op de sleepwagen? aangezien de banden nog aardig wat profiel hebben is het niet erg als de trekhaak verder naar achteren zit?
1046
@DriveJohnDeere klopt, je krijgt een hefboom
DriveJohnDeere
@1046 gebeurt het snel dat de trekker gaat stuiteren? en hoe kan je dat het beste voorkomen?
+1
1046
@DriveJohnDeere heb een korte en lange voor mijn trekker, dat ivm wel of geen dubbellucht en de balans

(klik om te vergroten)

DriveJohnDeere
@1046 de lange gebruik je bij dubbellucht? en op een zware kleibaan gebruik je de lange ook wel eens met enkellucht? haalt de bandenspanning nog veel uit voor het springen?
+1
1046
@DriveJohnDeere kort voor dubbellucht, geeft grip. Lang voor zonder dubbellucht, minder grip
DriveJohnDeere
@1046 oke op die manier. wanneer gebruik je de dubbellucht en wanneer enkel?
+1
1046
@DriveJohnDeere alleen moerkapelle zonder , daar mag je nie met, de rest met
DriveJohnDeere
@1046 oke bedankt. nooit meegemaakt dat je trekker gaat springen? omdat hij teveel grip heeft?
+1
1046
@DriveJohnDeere eerder bij te weinig grip. Dan hangt ie nie
DriveJohnDeere
@1046 oke ik hoef me dus niet echt zorgen te maken over de 800 met 4 cm profiel?
+1
1046
@DriveJohnDeere jutphaas is een grip baantje😉😉
DriveJohnDeere
@1046 ik dacht persoonlijk aan de banden op 0,8 dan heb je altijd 3 nokken aan de grond. maar ik ben bang dat de trekker dan teveel grip heeft en uitwaait. maar met te weinig grip gaat hij dus springen. en met de lengte van je trekhaak kun je dat beinvloeden?
+1
1046
@DriveJohnDeere dat zijn factoren die per trekker en baan verschillend zijn, moet je zelf achter komen zijn nie echt regels voor
+1
DriveJohnDeere
@1046 veel oefenen dus. Dan komt het vanzelf wel goed 😁
+1
1046
@DriveJohnDeere ik oefen nog steeds, na 20 jaar🤣🤣
+1
dennisbouter
@DriveJohnDeere das het mooiste dat ie uitwaait, dan klopt alles alleen rij je te hard of heb je pk's te weinig
+1
1046
@DriveJohnDeere als ik lang doet met dubbellucht dan komt ie los
roy jd3130
@DANOONTJE POWERR hoe willen ze het dan hebben ik heb gewoon een Schanier maar dat mag ook een aantal grade staan
+1
DANOONTJE POWERR
@roy jd3130 hij moet naar boven en onder spelingsvrij zijn.
+1
1046
@DANOONTJE POWERR spelingsvrij😊

(klik om te vergroten)

DANOONTJE POWERR
@1046 precies!
sjuu

(klik om te vergroten)

1046
@DriveJohnDeere klopt, je krijgt een hefboom werking, hoe langer des te kleiner de kans op springen
+1
DANOONTJE POWERR
@sjuu deftig!
Voor Powervalley?
sjuu
@DANOONTJE POWERR Nee, dacht dat het allemaal sportklasse was daar. Dan maar ff naar JPF dit jaar.
DANOONTJE POWERR
@sjuu jammer, wij organiseren de standaard klasses dit jaar en we hebben een mooie groep deelnemers.
Volgend jaar dan maar!
+1
sjuu
@DANOONTJE POWERR ik was te laat met aanmelden, eigen schuld. Terwijl het in me achtertuin is. 🫣
dennisbouter
Is 1 ketting aan het dubbellucht voldoende voor de ntto
+1
DriveJohnDeere
Update.
Zojuist te horen gekregen dat er geen loting plaatsvindt. Nu moeten er nog een paar dingen gebeuren voor 15 juli zoals een trekhaak maken en even praten met een monteur over de instellingen.

Voor de trekhaak is het plan om het in 1x goed te doen en dus de trekhaak laten maken door een constructiebedrijf. Ik heb hier al verschillende trekhaken langs zien komen. @DANOONTJE POWERR @1046 @sjuu. Ik zit nog te twijfelen om hem in de boventrekhaak te maken. Of in de ondertrekhaak. In de boventrekhaak heb je meer mogelijkheden met de hoogte en zou je evt ook een keer on de 11 ton mee kunnen doen. Wel ben ik bang dat er dan behoorlijk kracht komt op de rail. De ondertrekhaak heeft ook mijn voorkeur. Omdat die al ongeveer op 50 cm zit. Mochten er nog andere ideeën zijn dan hoor ik het graag.

Instellingen.
In de display kan je verschillende instellingen gebruiken over de agressievieteit van de bak en van de remmen. Nu wil ik natuurlijk zo ver mogelijk komen maar het belangrijkste is dat de zooi heel blijft.

Met vriendelijke groet Drivejohndeere
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere in de rail is het makkelijkst te maken alleen heb je vaak dat de rail niet laag genoeg is.
Maar als de plaat hoog genoeg is kan die er wel een stuk onderuit steken.
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR hier is die ook niet laag genoeg. Valt wel wat op te verzinnen. Is alleen de vraag of je dat wilt.
Fendttrisixfan

(klik om te vergroten)

Ik heb hem ook in de rail, stuk met gat in loopt schuin naar beneden zodat je rail stuk hoger mag zijn dan 50cm
DANOONTJE POWERR
@Fendttrisixfan mag meestal maar 10 % schuin zijn dus dan moet die al erg lang gemaakt worden.
Fendttrisixfan
@DANOONTJE POWERR ah OK, daar word bij ons niet naar gekeken
jan-willem-van-erk
@DriveJohnDeere
Rij je daar 9 ton of
DriveJohnDeere
@jan-willem-van-erk voor nu 9 ton.
jan-willem-van-erk
@DriveJohnDeere
Zullen we in dezelfde klasse rijde
DriveJohnDeere
@jan-willem-van-erk wat rijdt u dan en ken ik u misschien?
jan-willem-van-erk
@DriveJohnDeere
Met een 614 zie me profiel
Zou ik nie wete
Fendttrisixfan
@jan-willem-van-erk moet je normaal wel voor dat hertje eindigen 🙈😅
DriveJohnDeere
@Fendttrisixfan we zullen zien😁 is ook de eerste keer voor mij😅
jan-willem-van-erk
@Fendttrisixfan tjha zullen zien
+1
Fendt_John Deere
Weet iemand of de sleepwagen nog een ring mee heeft voor in de wagentrekbek? Vroeger was dat wel altijd zo bij andere sleepwagens
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt_John Deere die hebben ze altijd wel bij zich en anders heb ik er wel eentje in de MF van ons die in de 7 ton rijdt.
Fendt_John Deere
@DANOONTJE POWERR
Oke, dat scheelt weer wat regelen. Niet iedereen heeft zo'n ring liggen en die met de sleepketting eraan lijkt me te dun
DriveJohnDeere
Badendruk.
Er staat op tractorpulling.nl dat de sleepwagen niet meer dan 22 ton kan wegen. Weet iemand hoe zwaar de sleepwagen staat in de 9 ton klasse? ik zou het niet zo leuk vinden als ik de banden aan gort rijdt. 😅
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
Weet iemand hoe zwaar de sleepwagen staat in de 9 ton klasse? ik zou het niet zo leuk vinden als ik de banden aan gort rijdt.

Dat weet toch niemand..
De 22 ton weegt die.
Maar de wrijvingsweerstand met de messen in de baan is zo niet te meten
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver het ging meer over het gewicht dat op de banden komt. die messen remmen wel maar oefenen niet veel druk uit toch?
Fendt926Driver
@DriveJohnDeere als jij de 22 ton met ballast vol op de sleepvoet trekken kunt bij een 75 meter komen de messen erbijin en sta jij met 85m te graven.
Zeker weten dat dan de belasting op jou banden gaat toenemen
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver het is meer de kg's op de band. op de site staat dat de sleepwagen maximaal 22 ton weegt?? En dat hij tot de 11 tons klasse gebruikt mag worden? lijkt me sterk dat dan de sleepwagen in de 9 tons klasse ook 22 ton weegt. de messen hebben buiten het slippen van de band niet veel te maken met de laagst mogelijke bandendruk, aangezien de messen de sleepwagen niet naar beneden trekken. klopt dat? ik ben meer benieuwd naar het totale gewicht van de sleepwagen. stond misschien niet heel duidelijk geschreven. 😬
Fendt926Driver
@DriveJohnDeere als je het zo stelt klopt het.
De hele 22 ton zul je nooit hebben in de 9 ton
Balast bak zit dan zeker niet vol en er blijft altijd nog wel een globaal 8 a 10 ton op de achteras van de sleepwagen staan
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver daarom ik zat zelf een beetje te rekenen met een ton of 10 oplegdruk plus de 5 op van de trekker.
+2
InsaneNL
@DriveJohnDeere sleepwagen hangt niet in de hef he, je krijgt via de ketting wel iets gewicht's overdracht maar dat valt nog wel mee, anders knapte bij iedereen de banden eraf
mdoornekamp
@DriveJohnDeerehet is lastig om het exacte gewicht op de banden te bepalen. Ketting loopt schuin dus je krijgt wat gewicht extra achterop. Je hevelt ook nog wat gewicht van voor naar achter. Dat komt er ook nog bij
DriveJohnDeere
@mdoornekamp @InsaneNL klopt denk dat er een ton of 15 op 2 banden komt? klopt dit aardig? met een rijsnelheid van 10 kmph mag je dan op 0,8 bar. alleen ga ik geen 10kmph rijden. Denk dat je met 0,6 of 0,7 al op het minimum zit volgens de tabel. lager wil ik eigenlijk niet gaan.
+1
mdoornekamp
@DriveJohnDeere bij dit werk moet je de tabel anders lezen. Je moet naar HT kijken. Dat betekend high traction. Hoge trekkracht. Dan moet.je spanning hoger zijn dan met licht land werk zoals kopeggen
DriveJohnDeere
@mdoornekamp klopt staan 3 verschillende 10kmph tabellen bij vredestein 10C 10 L en 10H. weet iemand wat dat betend? 10h mag bij dezelfde druk het minste hebben lijkt mij dat dan trekkend werk is?
mdoornekamp
@DriveJohnDeere 10 H zou het kunnen zijn. Vaak staat er HT. Maar vaak komt het overeen met 30 km/u tabel.

Trouwens is 10 km vaak de laagste waarde. Bij 5 km/u mag je niet nog lager. Het gaat om de warmte ontwikkeling in de band. Maar die is bij 10 km ook al.laag
DriveJohnDeere
@mdoornekamp klopt helemaal is gelijk met 30kmph. zit daar veel verschil tussen dan? mij lijkt dat bij 10kmph er meer wamte ontwikkeld dan bij 5 kmph. Dus zou je wat lager kunnen?
mdoornekamp
@DriveJohnDeere bij 10 km heb je geen warmte ontwikkeling. Dat begint pas bij 30 km. Omdat je band dan heel vaak en snel in -veert
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
0,6 of 0,7

Dat is ook een mooie spanning om mee te beginnen in de 9 ton.
En dan zoals @Ralfie zegt je afdruk bekijken als je klaar bent.
Ook zul je op foto's of film kunnen zien wat de banden doen of ze nog zachter moeten of kunnen.
+2
Ralfie
Hoi,
Jullie kennen me niet maar ben vroeger behoorlijk actief geweest in de standaardklasse en mooi wat bekers bij elkaar gereden.
De banden rij je niet zomaar kapot, ook niet met lage drukken. Als het goed is komt er wel veel kracht op want dat betekent dat de balans en grip in orde zijn.
Wanneer je klaar bent met de pul moet je goed kijken naar het “gat” dat je banden gegraven hebben.
Dat gat laat zien of je banden hol of bol staan.
Wanneer de band hol staat is de spanning te laag.
Staat de band bol dan is de spanning te hoog en of is je balans niet in orde.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , trekkertrek , gewicht , dieseltank en diesel geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
152
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
0