Motorrevisie Schlüter as22

Goeden dag tf ers , vandaag heb ik het project Schlüter as22 opgepakt , motorr en bak gaan uit elkaar voor revisie , wil nu het vliegwiel demonteren maar heb geen dop 85 en in de buurt kan ik er zo snel geen vinden , ik rij morgen zat 4 juni naar Groningen , mac onder de te ers die zo'n dop heeft en uit wil lenen , verder een vraag over de brandstofpomp , deze wil ik demonteren om m tvreinigen , kan ik dr pomp er bendenkenloos afhalen middels de 4 moeren? Springen of rollen er dan geen veren of drukrollen weg ? Verder zijn enkele tandwielen en lagers van de Hurth g76 slecht heeft iemand nog wat liggen van de Hurth g76 bak ? BVD

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Klein Rot
@bas101
Met het brandstof pompje goed oppassen dat er geen rommel in komt. Lagers in de versnellingsbak vervangen voor nieuwe is de beste oplossing.
+1
schluterman
@bas101 misschien dat @schluter jan van samang er iets meer van weet die heeft ook kleine schlüters en misschien ook versnellingsbakken
+2
@schluterman ik zoek nog zo een motor 😁 , maar voor de eigenaar , de brandstofpomp kun je er zo afhalen zonder probleem ( zorg er wel voor dat je NIET met de motor draait voordat de pomp er weer op zit , ik heb nog een handleiding liggen van zo een g 76 heb zelf ook al zo een bak gereviseerd nieuwe lagers en radiale dichtingen( ik weet de maten van lagers die je moet hebben) kosten in het totaal 1400 ongeveer weet ik nog te herinneren , ik zo een g76 bak ook nog volledig ( buiten differentieel ) in onderdelen liggen , dus wie weet heb ik de tandwielen wel
+2
bas101
@schluter jan van samang beste is mss dat ik een keer bij jullie langs kom om de tandwielen te bekijken? Ik heb jullie al eens onderdelen bezorgd voor een Schluter .
+1
@bas101 ja klopt je hebt is zuigers bezorgd voor onze schluter , je bent altijd welkom om is te komen kijken , wel op voorhand iets laten weten 😉
+1
bas101
Vliegwiel is er zojuist af gekomen , heb dop 90 kunnen vinden hier een adpatervierkant gemaakt , zodat die paste of mn slagmoerdleutel , kwam zo los , daarna vliegwiel geprobeerd met poulietrekker uit u profiel en 2 draadstangen , dataretentie kwam t vliegwiel niet mee daarna trekker gemaakt uit massief ijzer , deze op dev2 draadstangen gezet ,slagmoerdleutel erop en nop daar kwam die
,

(klik om te vergroten)

+1
bas101
Dataretentie = daar en nop = bop
Ik stel voor dat dataretentie eind dit jaar gaat meedoen aan woord van t jaar
bas101
Wil nu de krukas eruit halen maar deze zit met zn tandwiel in die van de nokkenas , iemand een idee waar de merktekens staan ? zijn deze leesbaar van de voorkant als ik de krukasflens weghaal of moet de regelstang deksel dan gedemonteerd worden?
@bas101 vanbinne in de motorblok die moet in elkaar gestoken worden via de karterdeksel aan de zijkant ( best onhandig gemaakt )
bas101
Vandaag weer verder met de krukas , heb de gietijzeren plaat die voor op de krukas zit proberen te demonteren maar deze komt niet verder dan 1 cm naar buiten omdat er een olie retour ring zit op de krukas , daar blokkeert ie op , iemand een idee voor de werkwijze? Regulateurhuis komt ook niet van zelf eraf , alle moeren gelost .

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden rollen , brandstofpomp , revisie , pomp , afhalen , groningen , vliegwiel , lagers , schlüter en demonteren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0