Welke veiligheidsbout moet er in een New holland hyliner 268?

Een gewone bout met sterkte 8.8 houd het niet lang vol .

Deel dit topic

Reacties

redeagle14
@deutz-fendt fan moet normaal sterk genoeg zijn, wel opletten dat je de bout er juist in steekt. Zodat je op de borst werkt en niet op de schroefdraad. En vast draaien, niet maar zo een beetje de moer er op draaien.
+2
case 745 xl
Vaak probleem ook met breekbouten is dat het gat niet meer rond is maar ovaal
+1
sikuman
Naar een dealer gaan voor de juiste bouten .
scheeld veel gedonder
vanheule
Bij onze newholland hayliner 378, zit er een m10 10.9 inmet nylon moer op het vliegwiel
+1
Welgerap52
Een bout met lang borst gebruiken en goed vast zetten envoldoende toeren draaien met persen
Pauls
Quote Reactie van @Welgerap52:
oldoende toeren draaien met persen

is zeker van belang, als je maar op 400 a 450 toeren perst, krijgt de breekbout vaak zwaardere klappen dan je vol voor de 500 a 540 gaat.
+1
langeslagdiesel
@Pauls inderdaad, 540 draaien. Maar ook je mes en je tegenmes scherp hebben onder de juiste hoek. En het belangrijkste is je speling van de perswagen op de juiste manier afstellen. Maar dus ook de speling tussen mes en tegenmes afstellen met vulplaten. Ik zie soms balen die meer afgekloven zijn aan de snijkant dan gesneden. Dan klopt er meestal al iets niet. En dat vreet capaciteit, en dus breekboutjes.
spotmelker
Breekbouten altijd 10.9 nemen. Deze knappen wanneer nodig en buigen niet af waardoor de gaten uitlubberen.
+4
Pauls
@spotmelker bout 8.8 breekt ook mooi recht af, zaten vroeger altijd in onze MF pers, als je paar bouten achter elkaar had, wist je dat er niet alleen teveel hooi of stro int kanaal ging, maar dat er mss iets scheelde in de pers zelf, bvb de slede die teveel speling had ...
+1
KlaasM
@Pauls mijn ervaring is dat 8.8 vaak iets buigt. En als je pech hebt dan vast in het gat zitten. Sommige persen zit ook wel 12.9 in
+1
Tjeerdf1m414
@spotmelker als er 8.8 in zit NOOIT doen! Ze hebben er niet voor niks die boutsterkte in zitten. Daar is echt wel een grondige berekening op gedaan. Kans dat er iets mis gaat met je machine is aanwezig! Boutjes kosten niet zoveel, machine onderdelen vaak wel!!
spotmelker
@Tjeerdf1m414 ik snap je redenatie maar mijn ervaring is anders. Het is belangrijk dat een breekbout recht afknapt. De grootste fout die gemaakt wordt is de gaten bij veel breuk opboren naar M10. Die zijn bijna dubbel zo sterk.
deutz-fendt fan
Bedankt voor de reacties .Zal volgende keer eens proberen met een 10.9.
+1
Tjeerdf1m414
@deutz-fendt fan k zou het zelf niet doen. Ga eerst eens kijken waardoor komt! Daar kan je beter wat aan doen in plaats van dat je straks kapotte onderdelen heb aan je machine!
+1
Jank56
Een 268 heeft Engelse maat breekbouten
Een 376 heeft metrische maat breekbouten
Het beste even naar een dealer voor originele bouten
Als je ipv van Engelse maat metrisch pakt is de kans groot dat het niet gesloten zit en ruimte op de breekbouten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN