Hefinrichting van Renault oldtimer werkt niet.
Achterbrug olie gepeild, verder onbekend met deze trekker, zit een MWM322.3 motor in, volgens de eigenaar van1956, maar als ik op afbeeldingen kijk lijkt hij op een Super 6D.
Wel een extra hydrauliek ventiel voor machines.
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden olie , renault , super , trekker , oldtimer , motor , hefinrichting , hydrauliek , hef en machines geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zorg dat hij geen lucht zuigt door oude ringen bij de filters , en genoeg olie in het hefdeksel
k
Klopt mijn vermoeden wel dat het een Renault Super 6D is?
Er zit geen motorkap meer op, dus voor mij kan het van alles zijn.
Het aanzuigfilter zit onder het dekseltje voor de zitting, waar de aanzuigbuis naar de hydropomp achter de toerenteller op aangesloten zit?
Ik heb hier geen beschikking over nieuwe pakkingen en o- ringen, dus zal voorzichtig te werk gaan.
Ook het persfilter schoonmaken?
De hefmast werkt overigens wel.op de externe aansluitingen.
Welke olie moet er in de achterbrug van zo'n oude tractor.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Het aanzuigfilter was wel erg vervuild. En de olie is ook nog nooit vervangen.
Ik weet even niet waar het plugje zit
Ik weet niet of de hef een eigen reservoir heeft, het aanzuigfilter in het rechthoekige kastje voor de zitting, is aangesloten op de hydropomp onder de brandstoftank.
Zou deze dan een aparte hydropomp voor de hef ingebouwd hebben?
(klik om te vergroten)
Wat ik ook vreemd vind, het aanzuig filter zit in de achterbrug en de vulplug op de versnellingbak.
Op tekeningen staat een vulplug achterop de tractor, waar de topstang pen door komt, maar die zit hier niet op en ook aparte geen niveauplug. Dus dat is lastig verversen in dit geval.
Weet iemand hier meer over?
Ik ben hier morgen nog en daarna weer verder op route.
zou alles wel uit 1 reservoir komen, maar ik raak nu een beetje in verwarring.
Volgens mij het zelfde type tractor, tenminste op de afbeeldingen is het ook het zelfde als hier.
Filters schoongemaakt, externe aansluiting heeft druk, pist door de afsluitdop heen.
Maar nog steeds geen hef.
Ik vermoedt een ventielprobleem, maar daar heb ik niet voldoende kennis van om dat uitelkaar te trekken, dus hopelijk heeft een volgende gast hier meer verstand van.
Wij gaan morgen weer verder, jullie worden bedankt voor de ondersteuning tot zo ver.
We komen hier nog wel weer, dus misschien ga ik me nog verdiepen in de hydro ventielen die er op zitten en ga ik de volgende keer verder als het nog niet klaar is.
Groet, Arnold
Hij reageert nergens op, nog geen centimeter, maar volgens mij komt er ook geen hydr. druk bij de hefcilinder, ik heb het fijnfilter in het voorste ventiel nog gereinigd, maar er zat ook eigenlijk geen vuil in.
Ik heb de olieleiding achter bij het hefventiel nog een paarslagen los gedraaid zodat de knelring los zat om te kijken of er oliedruk uit kwam, maar niet meer dan een paar druppen olie wat er ws nog in zat, maar geen drukopbouw daar.
Dus ik weet het niet meer, morgen eerst weer op route richting noorden, want we zijn hier al langer blijven hangen dan de bedoeling was.
Dan moet hij er toch maar een hydr. specialist bij halen, want geen hef is ook lastig om er machines achter te hangen..
Die retour slang hadden we er afgedraaid en de nippel er uitgedraaid om weer nw. olie in te gieten, dus dat wist ik al.
Nog bedankt voor je aanvulling, we hebben een heleboel zaken inmiddels uitgesloten, maar de oorzaak nog steeds niet gevonden helaas. Ws toch een ventiel wat niet werkt zoals het hoord, maar daar rijkt mijn kennis niet ver genoeg voor omdat allemaal uit elkaar te schroeven.
M.v.g. Arnold