Deutz F2L912 krukaskeerring zelfde als F3L912?

Hallo allemaal,

Ik heb een F2L912 van iemand overgenomen. Motor heeft minimaal 10 jaar in weer en wind gestaan waardoor de krukaspoulie helemaal verroest is. Ik zal deze demonteren en stralen, maar vervang dan natuurlijk ook de keerring. Kan iemand mij vertellen of de keerring van de F2L hetzelfde is als die van de F3L?

Deel dit topic

Reacties

Rick V
Ik heb zelf een d4006 (f3l912) en n d2505 (f2l812s) deutz kennende zal de f2l912 en 812 aardig hetzelfde zijn, ik bij mn d2505 is de keerring meen ik kleiner als bij m'n 4006, ik las dat je de poelie wilde gaan stralen maar dit raad ik ten zeerste af, tenzij dat je het "loopvlak" van de keerring flink in tapet met ducttape, het oppervlak wordt anders te ruw waardoor de xring waarschijnlijk snel weer kapot is, mogelijk heb je een inloop spoor op de poelie, door de diepte van d'r nieuw xring te veranderen heb je weer een "schoon" stuk, evt is het misschien een optie om er een speedie-sleeve te monteren, bij mn steekassen van de 4006 heb ik dit ook grdaan, dus verwacht dat het bij de krukas poelie ook wel zal lukken, (evt nog wat cilmdrische loctite tussen speedie-sleeve en poelie zodat het daartussen niet kan lekken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden deutz , motor , krukaskeerring , demonteren , Stralen , keerring en wind geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
1
DEELNEMERS
1
WEERGAVES
0