Start probleem en hydroliek vraag
In de zomer startte deze nog goed (warm weer) maar nu dat het kouder is start hij heel slecht. Het lampje op het dashboard om voor te gloeien brand niet, lampje kan ook stuk zijn natuurlijk.
Er komen donker grijs/zwarte plukken rook uit de uitlaat, en na lang aanhouden slaat de motor aan, ook na bijna een minuut voor gloeien.
Ik heb geen idee wat het kan zijn, dus hulp is welkom !
Ik heb ook eens in het reservoir van de hydroliek olie gekeken, hoe zie ik als er genoeg olie in zit? En is het normaal dat het reservoir aan de binnenkant roest heeft ? Zie foto...
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden zomer , uitlaat , motor , startproblemen , brand , lampje , donker , hydroliek , klepelmaaier , dashboard en iseki geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Dat hydrauliek reservoir hoort er niet zo uit te zien, is deze te demonteren?
Bak achterbrug en hydrauliek is 1
Moet dus ook bakolie in
Verstuivers zijn vaak erg slecht,
En dan start die in de kou lastig
Haardroger op de heetste stand 15 op de cilinderkop helpt
Brandstof filter kan ook verstopt zitten
Neem een eenvoudige multimeter (< €5 bij Action). Stel het meetbereik in op 20 volt gelijkstroom. Maak de zwarte draad vast aan de massa (- pool van accu of het chassis). Hou de rode draad aan de stekker van de gloeispiraal. Laat iemand anders gloeien (anders zijn je armen te kort) en kijk wat de meter aangeeft. Geeft hij een voltage aan boven 10 volt, dan krijgt de gloeispiraal stroom.
Nu kan ook de spiraal nog stuk zijn. Zet daarvoor de meter op Weerstand meten (ohm). Houd de draadpennen tegen elkaar, nu is de weerstand 0.
Houd nu de zwarte pen aan massa en de rode aan het contactpennetje van de gloeispiraal. De meter moet nu ergens tussen 0,2 en 6 ohm aangeven. Zo ja, dan kan de spiraal gloeien. Minder: gloeispiraal stuk, kortsluiting. Meer: ook stuk, dan is de spiraal onderbroken. Nieuwe: shop4trac.com/motoronderdelen/gloeibougie/…
Had je ook stroom op de draad, dan zou je met een functionele gloeispiraal moeten kunnen gloeien.
Geen stroom op de draad: mogelijk is de gloeischakelaar (contactslot??) stuk of zit daar een losse draad. Je zou dan nog met een losse draad rechtstreeks vanaf de + van de accu op de stekker van de gloeispiraal kunnen kijken of de spiraal nu wel heet wordt. Let op: draad is ongezekerd, dus geen kortsluiting maken!
Ik heb ook gezien dat de kabelboom er niet bepaald goed uit ziet.
(Zie foto)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Wat de functie van het haakje is weet ik eigenlijk niet, ik ga eens kijken in de Parts manual of ik dat haakje kan terug vinden.
Weten jullie eigenlijk wat dat gloei controle oog doet? Maakt dat geluid ofzo?
Wel net nog gezien dat de kabelboom op een andere plaats ook kabels heeft lopen zonder isolatie er omheen, vrijwel zeker kortsluiting gehad en doorgebrand.
@LuftDeutz jij zag op de foto van de kabelboom een haakje aan de stuurkolom, net even gaan kijken, dat is gewoon los gekomen lak wat iemand anders ooit over de kabelboom heeft gespoten.