Beste 2e Hands New Holland +/- 90pk. TS90 of 7740?
Is hiervoor een TS serie, 40'er serie of TL serie geschikt voor? Graag jullie mening.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden ford , new holland en blauw geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Volgens mij heb je die ook als Case Jxu dacht ik.
(klik om te vergroten)
Weet niet hoe hoog die verder is
(klik om te vergroten)
De 40 serie en TS zijn wat meer op Ford gebasseerd en de TL meer op Fiat.
Maar misschien is een TL in jullie geval wel een betere keus als een TS?
Ik zou liever voor een TS gaan als voor een 40 serie. De TS is op een aantal praktische punten (zoals bediening, cabine-inrichting, motorkap) gewoon een verbeterde versie van de 40 serie. De 40 serie had een cabine inrichting die wat mij betreft niet af was. Sommige kappen, knoppen, hendels, spiegels, dashboard, ontbrekende klok, waardeloze recirculatie luikjes, een ruitenwissermotor midden voor het zichtveld van de achteruitkijkspiegel, enz. Maar goed, het is slechts luxe, maar wel handig en wenselijk.
En dan de SLE versnellingsbak. Heb je de 16 versnellingen en 4 powershift trappen niet echt nodig, dan zou ik een handgeschakelde 12 versnellingen SL adviseren, je hebt dan ook meteen de mechanische hef die gewoon geen electronica storingen geeft zoals een electronische wel gaat geven na verloop van jaren. Een SLE kan ook zomaar storingen geven die bij een dealer al snel € 500 tot een paar duizend euro kosten voor je weer gangs bent. Vergeet niet dat je hier al snel over een trekker van 30 jaar oud spreekt.
De 5110 is een doorontwikkeling van de 1000 serie, en de deluxe cabine was beter dan de cabine op de 40 serie (stiller, degelijker).
Wil je iets meer luxe en gemak van een 4 traps ps zou ik voor een ts gaan.
Liefst wel een tl met powershuttle
Laat de 40 serie alstublieft staan. Deze trekkers zijn dik 30 jaar oud en worden steeds duurder en lastiger om te repareren.