Deutz Fahr 6150 is dit model ooit verkocht of is het een prototype?

Deze trekker Deutz Fahr 6150 staat te koop op Tractorhouse: tractorhouse.com/listing/for-sale/…
Beetje vreemd model, lijkt op een kruising tussen een 6150 en 610 TTV?? Heeft het ook de motor van de 610/620 TTV?
Is dit type ooit echt verkocht of is het een prototype? De reden waarom ik dit vraag is omdat onze dealer in de USA een keer een 7250 binnen kreeg waar een andere dealer het probleem niet van kon vinden en onze dealer ook niet, bleek het een prototype te zijn die nooit verkocht had mogen worden 😏 èèn grote nachtmerrie dat ding.

Deel dit topic

Reacties

+2
koenclaas
Dit volgensmij gewoon een vroege uit die serie na de m/ttv610/620. Zie er niks bijzonders aan.
Fendt615LSA
Is het een c-shift?
Grazy
@Fendt615LSA Ja je hebt gelijk, nooit eerder gezien, wat is dat precies? Is het wat?
+1
Fendt615LSA
@Grazy het is een geautomatiseerde handbak. Niet te verwarren met een RC-shift, dat is weer anders. Dat is meer een full powershift.
(de kenners mogen me verbeteren)
+1
deufi
Quote Reactie van @Grazy:
wat is dat precies? Is het wat?
Het is een soort van gerobotiseerde handbak gecombineerd met meerdere powershift trappen. Hebben er mee proef gereden, maar uitgaande van persoonlijke voorkeur zouden we eerder een klassieke handgeschakelde kiezen of een TTV.
Tijdje terug een dealer gesproken die ze zijn klanten sterk afraad en altijd opteert voor een TTV.
Grazy
@deufi Bedankt, klinkt ingewikkeld, een TTV is veel simpeler lijkt mij.
+1
deufi
@Grazy bij een ttv hoef je inderdaad minder na te denken en werkt eigenlijk simpeler.
deufi
Ziet er uit als een gangbaar model. Staat er bijvoorbeeld ook een in Nederland te koop:
traktorpool.nl/details/Trekkers/…
Grazy
@deufi Ok dus het is een C-shift, nooit eerder gezien 🙈
+1
BEboer
Hier in de buurt lopen er 2, weet niet als ze gelijkaardig zijn aan 6140 of 6190. Denk eerlijk gezegd zelfde type als de 6190 want is een 6 cylinder volgens mij.
+1
KlaasM
@BEboer het is een 6 cilinder. Anders had er .4 achter gestaan
+1
casejxu
Heel herkenbaar. Hadden in de Wieringermeer ook een ttv430 gekruist met 6140.4 ttv rijden. Was 20.000 goedkoper als originele 430 maar t koste uiteindelijk ook bijna 20.000 om hem compleet en prima werkend te krijgen. Uiteindelijk redelijk snel weer vertrokken omdat er onverklaarbare storingen te vaak voorbij kwamen
+1
Grazy
@casejxu Bij die 7250 moest een printplaatje of zoiets vervangen worden, vervolgens werkte er niets meer, alle kabelbomen vervangen en nog niets, heeft maanden in de werkplaats gestaan zonder resultaat 👎
casejxu
@Grazy dat bedoel ik. Bij genoemd geval zag je wel heel snel dat t proto was. Stond bij handelaar in Nederland. Net als nog 1 of 2 andere deutzen
+2
KlaasM
@casejxu die dingen werden vaak op de Ritchie Bros veiling gedumpt. Ik heb ook nooit gesnapt waarom Deutz dat deed
+2
casejxu
@KlaasM moesten toen verplicht in onderdelen verkocht worden. Maar die handelaar deed alle onderdelen in ene verkopen🤷‍♂️
+3
Levienk
@casejxu Herkenbaar verhaal, vorig jaar gaan kijken bij een 6205 rc shift bij een "niet officiele" dealer in het midden van het land. Toen zagen we wat opmerkelijke dingen, voornamelijk aan het typeplaatje. Samen met onze dealer het motornummer vergeleken met het chassisnummer, wat niet bij elkaar bleek te horen. Sterker nog het motornummer was niet bekend bij Deutz. Na wat rondspeuren op internet dezelfde trekker zien staan bij ritchie bros. Op de veiling stond hij met afgeknipte cabine en al. Na navragen bij Deutz bleek het om een testversie te gaan die nooit verkocht had mogen worden. Je vraagt je af hoe zoiets toch op de markt komt, de trekker hebben we maar laten staan.
+1
Grazy
@Levienk Ja ongelofelijk dat zoiets op de markt komt, heeft bij onze dealer een hoop tijd geld en frustratie gekost 😤
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Levienk:
Na navragen bij Deutz bleek het om een testversie te gaan die nooit verkocht had mogen worden

Bij fendt hebben wij al meerdere malen gevraagd naar testmodellen van bepaalde series waarvan wij denken dat die wel ergens bij fendt in een schuur staat.
Die werden verschrotted (ze werden gesloopt) krijgen we steeds als antwoord.
Maar we blijven het proberen..
+1
peter-witvliet
Hij ziet er wel goed uit, verder weet ik het ook niet 😅
+1
Grazy
@peter-witvliet Ik dacht dat het een TTV was maar dus niet, dus dan valt hij al af. Vindt het bedrijf wat hem te koop heeft ook een beetje vaag. Dus wordt hem niet.
+2
Deutz 8006spezial
@Grazy c shift en rc shift moet je van houden. Lijkt veel op de dyna 6 maar dan afgekauwd en rijd nog slechter. Ik vind de meerprijs bij (nieuwe) aanschaf tussen schakelbak en de (r)c shift veel te groot. Leg nog een klein beetje bij en je rijd een ttv. Welke technische beter in elkaar steken en rijden dan een (r)c shift.

Zelf blij dat we en ttv en een ouderwetse schakelbak hebben. Rijd beide mooi maar dan waardeer je de ttv ook weer wat meer als je dagen op de 130 gereden hebt. Ondanks dat dat ding als een kanon draait en rijdt
+2
dx11
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
Zelf blij dat we en ttv en een ouderwetse schakelbak hebben

Ik mis de TTV wel. Schakelen vond ik nooit een punt, maar dan wel met de lange pook. De korte gaat mij langzaam toch wat tegen staan nu ik er 2 maanden voor de trsnsporttank mee rij
marco955
@dx11 klopt helemaal. Met de korte pook schakelt zo beroerd. Dat je bij stilstaande trekker niet naar de 1 en 2 kan schakelen. Vooral lastig met kuilen om de hoop op te komen
Deutz 8006spezial
@dx11 staat nog wel een 7250 helemaal jouw formaat
dx11
@Deutz 8006spezial haha een 6190 lijkt mij toch meer wat. Maar wie weet wat er op mijn pad komt. De 180 mag nog blijven
mf 6150
@Deutz 8006spezial
Rijd nog slechter, dyna 6 rijd slecht?
Deutz 8006spezial
@mf 6150 vind het niks. Maar dat is mijn mening Schakel liever dan dat geknoei met electronica. Op kritieke monenten doen de het altijd te traag. Gerobotiseerde schakelBak van jd bevalt me even min.
mf 6150
@Deutz 8006spezial
Over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen haha! Vind de onze altijd rap schakelen, stukje gewenning ook misschien
+1
2850Johndeere6R
@mf 6150 Stukje instellingen misschien of calibratie
+1
mf 6150
@2850Johndeere6R
Voor zover ik weet kan je er zelf weinig aan stellen. Automaat functie moet je gewoon niet willen gebruiken, dat is niks waard. Denk dat hij daar vooral op doelde en dan kan ik 'm geen ongelijk geven. Bak zelf schakelen is super
CaseCS130
@mf 6150 Waarom is dat niets waard? In het veld lijkt het me ook niet heel handig, maar op de weg gebruikt mijn vader het al volop. Tikje naar rechts met het pookje en hij gaat. Kan zelf de toeren instellen voor op en af schakelen, dat is wel een must ook.
mf 6150
@CaseCS130
Werkt bij jullie valtra misschien goed maar bij onze dyna 6 verrevan
+2
Deutz 8006spezial
@mf 6150 mwa, vind de meerwaarde van een automatische schakelbak 0. Zet er dan maar gewoon een pook in. Maar zoals gezegd, dat is mijn mening en misschien masr goed ook. Anders reed iedereen nog met een schakelpook of afgetrapte vario en vallen die ook buiten ons budget
+2
Grazy
@Deutz 8006spezial Koop dan ook liever deze finn.no/343181935/ 😍 maar zoek eigenlijk iets kleiner😏
deufi
@Grazy wil je een van de John Deere s vervangen?
+3
Grazy
@deufi Nee, trekkertje er bij, heb een hekel aan machines aan en afkoppelen en de 6155R is veel te groot voor veel werkzaamheden.
mf 6150
@Deutz 8006spezial
Dyna 6 is geen automaat. De automaat functie werk ik ook niet mee, schakel zelf wel
+1
MaartenMandemaker
@mf 6150 moet jij toch weten 😜

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden vreemd , trekker , fahr , deutz , motor , prototype , usa , deutz fahr en type geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
0