Meer en meer landbouw machines beginnen gebruik te maken van ad blue zowel mf en valtra maar wss ook fendt in de toekomst! Ook zelfrijders van claas zullen vroeg of laat geintroduceerd worden met adblue.
Ik dacht vernomen te hebben dat Verveat ook ook al gebruik maakte van Adblue op hun driewielers?
Er zijn oplossing voor de adblue zoals EGR maar die zorgen voor een stijgend verbruik!
wat willen jullie?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Komt dat ook al?
scania is al verder dan de ab blue technolochie die hebben al motoren die net zo zuinig zijn zonder ab blue
ok we moeten zorgzamer zijn voor het milieu, maar zoals trekker zei, moet de lucht zelfs zuiverder zijn als hij eruit komt dan toen hij erin kwam?? pfff
ok mss laat het je minder verbruiken, kan goed zijn, maar denk toch niet dat het het verschil opbrengt
Hierbij gaan de filters snel verstopt zitten.
maar ik moet zeggen dat ik nog geen ervaring ofzo heb met adbleu
maar dat hele verder ontwikkelen van de verbrandingsmotor vind ik weggegooid geld.
het zal niet lang meer duren of waterstof doet zijn intrede (New-Holland)
rij dan nog maar een paar jaar op een 'ouderwetse' verbrandingsmotor zonder allemaal dure investeringen..
Auto sector begint er ook al aan!
adblue is de oplossing waar het minst ontwikkelingskosten inzitten!
maareh, mij zie je der niet mee rijde hoor
Ze moeten eerst beginnen met de auto's dat lijkt mijn beter want, die zijn er veel meer.
Zo is er eerder een trekker op waterstof dan een auto en dat lijkt mij een beetje vreemd.
laten ze maar eerst meer van die priussen en nog meer van die rotzooi dan komen de trekkers later wel.
en als dat zois kan de moter ook best zonder die troep lopen.
Voor mij Liever een dieseltrekker met adblue egr en commonrail dan een waterstof trekker die het geluid maakt van een haardroger!
Een echte motorbouwer kan nog zonder.De Amerikaanse normen zijn het strengste (EPA)voor wegtransport en in 2010 komt de nieuwe norm uit.International is de enige motor bouwer die dit kan halen zonder adblue!!
deze bijvoorbeeld, de dt466, kan je zo in je 3588 pleure.
maxxforce.com/Application/on-highway/…
Wat is AdBlue® ?
AdBlue® is de handige oplossing voor Euro 4 & Euro 5 voertuigen uitgerust met SCR. AdBlue® is een ongevaarlijke ureumoplossing van 32,5%, een stikstofverbinding in gedemineraliseerd water, speciaal ontwikkeld om uitlaatgassen te behandelen. AdBlue® wordt bewaard in een aparte kleine tank in uw vrachtwagen en wordt vermengd met de uitlaatgassen alvorens door de SCR-catalysator te gaan. Deze convertor breekt de gassen af tot schadeloos natuurlijk water en stikstof.
Vraag vrijblijvend een offerte aan op
frankberg.nl/
Nou mijn mening is liever niet.
Je betaalt je scheel aan de diesel en dan komt het adbleu er nog eens bij!
En vooral moeilijk bij de kleinere boeren.