Ad blue in trekkers of liever niet?

Meer en meer landbouw machines beginnen gebruik te maken van ad blue zowel mf en valtra maar wss ook fendt in de toekomst! Ook zelfrijders van claas zullen vroeg of laat geintroduceerd worden met adblue.
Ik dacht vernomen te hebben dat Verveat ook ook al gebruik maakte van Adblue op hun driewielers?

Er zijn oplossing voor de adblue zoals EGR maar die zorgen voor een stijgend verbruik!

wat willen jullie?

Deel dit topic

Reacties

maartendankers
Niks mis mee omdat het om de zoveel uur moet worden toegevoegd.
DETAIL_MAN
Voor de personen die niet weten wat Ad blue is (ik zelf eerst ook niet) nl.wikipedia.org/wiki/AdBlue/
international 633
Misschien bn ik dom 😃 mr wat is Adblue
international 633
Ow, wacht ff, k zie het al
HaraldCASE-IHfan
Smurfensap voor trekkers?
Komt dat ook al?
inter-Eric
Nou ik ben nie echt voor tis zomar rotzoi heb ik al links en rechts horen vertellen
scania is al verder dan de ab blue technolochie die hebben al motoren die net zo zuinig zijn zonder ab blue
DESLAGERURRE
Verveat gebruikt het omdat er de nieuw daf moter in zit
mp-jd6620
Mien va hef ut in zien vrachtwagen is ideaal spul het verbruik is minder dus het lijkt me wel wat
den-belles
Moet elke loonwerker en boer binnen zoveel jaar nog een extra tank bijzetten, die adblue kopen, het wordt nog eens bij de tractorprijs zelf gerekend, wie gaat dat allemaal betalen??!
ok we moeten zorgzamer zijn voor het milieu, maar zoals trekker zei, moet de lucht zelfs zuiverder zijn als hij eruit komt dan toen hij erin kwam?? pfff
ok mss laat het je minder verbruiken, kan goed zijn, maar denk toch niet dat het het verschil opbrengt
fendt415
Ik weet niet of dit wel de toekomst word. je hoort ook slechte verhalen over EN 590 enzo.
Hierbij gaan de filters snel verstopt zitten.

maar ik moet zeggen dat ik nog geen ervaring ofzo heb met adbleu
fiatpowerrr
Staat ook uirgelegt in de nieuwe ''trekker''
johnd-ts
Inderdaad, AdBlue wordt pas in de uitlaat ingespoten.

maar dat hele verder ontwikkelen van de verbrandingsmotor vind ik weggegooid geld.

het zal niet lang meer duren of waterstof doet zijn intrede (New-Holland)
rij dan nog maar een paar jaar op een 'ouderwetse' verbrandingsmotor zonder allemaal dure investeringen..
redprideworldwide
Mercedes gaat ook bij de ML GL en R adblue toevoeging mogelijk maken.

Auto sector begint er ook al aan!

adblue is de oplossing waar het minst ontwikkelingskosten inzitten!
IH-Kees
Tja, eu blijft maar eisen stellen, en jp balkennde is het lieve jongetje vd klas, dus die volgt alles direct op , andere landen zijn wat slimmer, maarja, dit is dus wel een mooie manier om straks aan de eisen te voldoen en toch lekker brullen met de ouwe echte motoren

maareh, mij zie je der niet mee rijde hoor 😃
fendt820variotms
Ik heb wel es gehoord dat ad bleu niet erg best is voor het blok. weet iemadn daar ook meerv van dan?? als het an mij ligt blijven we gewoon diesel tanken. en die ad bleu niet.
Fendforever
Ik vind dat ze bij de trekkers even moeten wachten.
Ze moeten eerst beginnen met de auto's dat lijkt mijn beter want, die zijn er veel meer.
Zo is er eerder een trekker op waterstof dan een auto en dat lijkt mij een beetje vreemd.
laten ze maar eerst meer van die priussen en nog meer van die rotzooi dan komen de trekkers later wel.
fendt820variotms
Srry hoor!! maar hoe kan het brandstof verbruik afnemen als die zooi pas in de uitlaat word toegevoegd??
en als dat zois kan de moter ook best zonder die troep lopen.
JD1030thebest
Laat ze eerst maar is goed over die auto's naardenken daar zijn er veel meer van en worden veel meer gebruikt. trekkers zijn er een stuk minder.
redprideworldwide
Het heeft zeker zin ! zomaar overstappen of waterstof is nog een kwestie van 10 tallen jaren. Tot dan moet de diesel motor properder worden!

Voor mij Liever een dieseltrekker met adblue egr en commonrail dan een waterstof trekker die het geluid maakt van een haardroger!
hansIH
Liever geen adblue.Ik heb als mekanieker al vier jaar ervaring met adblue.Het geeft geregeld probleemen en is ook corosief.
Een echte motorbouwer kan nog zonder.De Amerikaanse normen zijn het strengste (EPA)voor wegtransport en in 2010 komt de nieuwe norm uit.International is de enige motor bouwer die dit kan halen zonder adblue!!
magerehein
@ hansIH bedoel je Navistar, geloof dat dat nog degene is die de oude IH motoren nog maakt?
IH-Kees
Klopt wim, internationaldelivers.com/site_layout/engine/…
deze bijvoorbeeld, de dt466, kan je zo in je 3588 pleure.
maxxforce.com/Application/on-highway/…
frankberg
Hebben uw voertuigen AdBlue® nodig? Dan kunt u bij Frank Berg terecht voor AdBlue® afgevuld in IBC containers van 1000 liter.

Wat is AdBlue® ?
AdBlue® is de handige oplossing voor Euro 4 & Euro 5 voertuigen uitgerust met SCR. AdBlue® is een ongevaarlijke ureumoplossing van 32,5%, een stikstofverbinding in gedemineraliseerd water, speciaal ontwikkeld om uitlaatgassen te behandelen. AdBlue® wordt bewaard in een aparte kleine tank in uw vrachtwagen en wordt vermengd met de uitlaatgassen alvorens door de SCR-catalysator te gaan. Deze convertor breekt de gassen af tot schadeloos natuurlijk water en stikstof.

Vraag vrijblijvend een offerte aan op
frankberg.nl/
Jb26
Jaja de diesel is nog niet duur genoeg zeker?
Nou mijn mening is liever niet.
Je betaalt je scheel aan de diesel en dan komt het adbleu er nog eens bij!
En vooral moeilijk bij de kleinere boeren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
0