Fendt of ford
Loonwerker waar ik werk heeft nu de 7 de nieuwe vario bak in in zijn tractors ook al van het nieuwe model 716 tms wil nu meschien fordt kopen omdat de tvt bak beter is zeggen ze
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de meeste fendt bakken zijn gewoon goed
behalve een aantal van de 900 gen1
ik van die jd en fendt het beste rijde die nh is naar mijn meening 3 x niks
die Sisu motor is ongelofelijk fel en loopt super
qua luxe is het geen fendt maar daar betaal je ook niet voor
ofja, zou (omdat ik veur steyr ben een cvt kopen, maar anders wist ik het niet :D)
Mijn mening zal wel niet geheel objectief zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat de TVT bak beter is. Het verhaal gaat zelfs dat Fendt ooit interesse heeft gehad in de Steyr/CVT/TVT bak, maar dat is stukgelopen om financiële reden. En tot op de dag van vandaag heeft Fendt nog spijt dat ze niet de technisch veel eenvoudiger (dus betere) TVT bak heeft... Maar goed, behaal er uw voordeel mee!
He Sjoerd, weet je wel waar je over praat?
Hoezo is de Fendt Vario ingewikkeld?
Die van Fendt is vele malen simpeler als de bak van Steyer! Fendt heeft geen 1 platenpakket, de NH/Steyer heeft er een heel aantal. Allemaal verlies en slijtage door het op gang brengen en verlies door smering!
En waarop baseer je dat Fendt interesse had voor de Steyer bak? Totale onzin. Ze maken de bak helemaal zelf, met een hoger rendement, veel eenvoudiger. Dacht je echt dat ze dan van ZF een bak gaan kopen?
In de jaren 80 had Fendt de bak al zo goed als klaar, maar in de jaren 60 waren ze er al mee bezig. Zie www.fendt.de
MF uit de 8000 serie met meer dan 60 l/uur
NH TG van 310 pk, rond de 50 l/uur
Fendt 926, 270 pk rond de 30 l/uur
Die man handelt nu bijna alleen in Fendt omdat iets uit de CNH groep 2e hands niks waard is en heeft zelf alleen maar trekkers uit de 900 serie.
Ik ben niet zelf bij de meting geweest maar neem aan dat dit op waarheid berust.
ach een keer zat er een stekkertje van de vario los toen stond hij wel stil
ik rij zelf op een NH TS 90 en wat ik daar al niet mee beleefd heb niet normaal
het liefst ruil ik die zo snel mogelijk op een fendt 412 of 415 in!!
met de 700 serie van fendt heb niet veel ervaring tot nu toe !!
Voor de mensen met het blad Boerderij:
Kijk eens in de test, de JD heeft met gereduceerd motortoerental een hoger verbruik als met maximum toeren, daar is dus serieus iets mis. Bij dezelfde prestatie/chauffeur/ploeg gebruikt de Fendt 16,7 l/ha
JD: 18,0 l/ha
NH: 18,4 l/ha
Claas: doet er niet toe...
En bij transport wordt het verschil al snel veel groter.
De JD had het laagste specifieke gebruik en een hoger gebruik bij trekkracht, hier gaat dus veel meer verloren in de transmissie als bij Fendt.
De NH gebruikte nog meer, terwijl het specifieke gebruik tussen Fendt en JD ligt, dus ook meer verliezen in de transmissie als de Fendt.
Fendt heeft een score van 4 punten
JD heeft een score van 4,5 punten
Hoe is dat opgebouwd?
Fendt heeft dezelfde bediening dmv de terminal, bij Fendt noemen ze dat een -punt bij JD noemen ze het geen minpunt.
Fendt heeft een perfecte stabilisatie, geen woord daarover, wel een negatieve opmerking over de JD stabilisatie.
Heftraject Fendt: 740mm
Heftraject JD: 650mm
JD heeft toch een half punt meer, hoe zou dat beoordeeld worden?
Ze melden wel dat JD een iets kortere reactiesnelheid heeft op trekkrachtregeling dan de concurrentie.
ook dat de variohendel niet lekker in de hand ligt.... dat begrijp ik ook niet maarja
en zon test heeft ook weinig met praktijk (ervaring) te maken
net als die rooie puntjes die ze bij elke trekker appart hebben gezet
hebben ze ook met de ogen dicht gedaan denk
Maar je kunt ook objectief vergelijken, al wordt dat zo heel lastig.
Fendt doet er alles aan om de trekkers zuinig te houden, maar kijk eens in de JD folder; er staat nergens cijfers over het gebruik. Alleen teksten als: een zuinige high-tech motor enzovoorts...
maar als ik de testen zo las dacht ik dat de testers wel iets voorkeur voor een bepaald groen merk hadden.......