Fendt of ford

Loonwerker waar ik werk heeft nu de 7 de nieuwe vario bak in in zijn tractors ook al van het nieuwe model 716 tms wil nu meschien fordt kopen omdat de tvt bak beter is zeggen ze

Deel dit topic

Reacties

devriesfokke
Een verleden ford of nieuwe ford die tegewoordig ook (nieuwholland) heet 😛
Loonwerker_Erwin
Nou als ik de verhalen van de steyr bak hoor zijn ook nie al te best
de meeste fendt bakken zijn gewoon goed
behalve een aantal van de 900 gen1
devriesfokke
Soory new holland ofzoiest
fendt-412
Jah, dat wel, maar dat was ook de eerste en was ook allemaal uitproberen denk ik, ik heb nog geen problemen met de fendtbakken gehad,
Johnie-Power
Een fendt bak rijd 100 x beter dan zoon new holland en is veel simpeler in gebruik kost wel meer maar dan heb je wat
Gijswesselink
Laat ie is un keer un curses gaan nemen hoe het werk met een vario rijden dan zal ut wel mee vallen hoevaak ie kapot zal gaan
Siebenga
Ford? heel ford bestaat niet eens meer niks nops nada. Is alleen nog maar fiat met de naam new holland. die bakken schakelen voor geen meter btw
Fendt916
Zal wel in de transport groep gaan ploegen ofzo of kilveren 716's zijn idd slechte trekkers
fendt-412
Hoezo zijn die zo slecht dan?
Johnie-Power
Zoon curses kun je het beste doen die heb ik ook eens gedaan met school met zoon john deer auto power fendt vario en zoon new holland bak ( zelfde als case nh en styer)

ik van die jd en fendt het beste rijde die nh is naar mijn meening 3 x niks
fendt-412
Fendt is niet heel moeilijk, eerst even rustig gaan oefenen en alles komt wel goed
Fendt916
Wij hebben er ook 1 gehad vario bak zijn zwat bij alle 716's al vervangen onze was heel veel trammeland mee
fendt-412
Da is niet zo mooi, maar is dat nu verholpen dan bij de nieuwe 700?
Johnie-Power
Wij hebbe opt werk 800 series maar die hebbe bijna nooit wat
Poppink
Hier in de buurt een loonwerker heeft ook al 3 variobakken moeten vervangen. 2x 924 1x 716. en dat is niet goedkoop 😛
Fendt916
Waaren meestal 716's
Johnie-Power
Tis ook net hoe je er mee omgaan en je ken gewoon pech hebbe
fendt-vario
Wij hebbe 3 fendts en een ford we kope traks mischien een nh omdat die vario's zoveel pk koste en omdat die 716 zo ontiegelijk duur zijn 😛
inter-Eric
Gewoon un pook met 6 versnelingen en een met hoog/laag en achteruit ipv het knopje daar kan nie veel mis me zijn
Siebenga
Inderdaad 😄 Oude power stukken beter dan die fucking electronica
lucas712
Fendt is absoluut goed als je er maar normaal mee omgaat. en voor de rest dat zijn niet eens echt varios maar opgewaardeerde powershift bakken.
Loonwerker_Erwin
Heel belangrijk voor een variobak is dat als je beneden 20 km/u werkt/rijd je in groep 1 werkt/rijd
fendt-412
Da klopt, alleen wil mn pa niet echt doen, met opraapwagen vind hij da irritant ofzo. ik doe meestal wel. ik heb het wel altijd met zwaar werk.
mf-fan
En rijd ook veel mooier! rijd liever op een 105 ls dan op een nieuwere!
fendt-412
Die 100 wille ook wel optrekken 😛
johndeere6910
Fendt zou ik doen die tvt bakken janken als een gek daar wil ik geen half uur op rijden
Siebenga
Zo erg is het dan weer niet met dat gejank hoor 😄
Loonwerker_Erwin
Heb paar dagen met TVT 195 gewerkt maar was super trekker
die Sisu motor is ongelofelijk fel en loopt super
qua luxe is het geen fendt maar daar betaal je ook niet voor
lucas712
Je betaald iets minder maar kijk na 5000 uur maar is dan is de fendt ook veel meer waard
Heb met allebij ervaring, redelijk veel.. alleen zou als ik zelf 1 van de 2 moest kopen zo nog niet weten wat ik zou kiezen, rijd allebij ideaal.

ofja, zou (omdat ik veur steyr ben een cvt kopen, maar anders wist ik het niet :D)
klontje
Ik las in de boerderij dat er een stuk meer new hollands verkocht waren
Siebenga
NH wordt sowieso veel verkocht. en je wordt niks voor niks beste trekker van het jaar
fendt-412
NH is gewoon wel een redelijke kwaliteit/prijs verhouding, niet te duur, maar wel redelijke trekkers, voor Fendt betaal je een hoop, maar dan heb je ook wat.
Siebenga
Ik mis een goede versnellingsbak op NH maar dat komt nog wel 😉 😄 binnen nu en 10 jaar is fendt al lang niet meer zo top 😃
956xlpower
Gewoon ford, dikke 8830 woppa geen NH das geen ford
mc cormick rijder
Inderdaad 5 x 716 oud moddel 1x 716 tms 3jaar oud en 1x 916 oud moddel en wij zetten ze ook in stand 1 als er mee gewerkt moet worden maar waarom gaat dit niet automatich moet makkenlijk kunnen voor die prijs
huub
Niet heel veel ervaring met cvt's, maar ik zeg fendt.
Sjoerd
Mijn mening zal wel niet geheel objectief zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat de TVT bak beter is. Het verhaal gaat zelfs dat Fendt ooit interesse heeft gehad in de Steyr/CVT/TVT bak, maar dat is stukgelopen om financiële reden. En tot op de dag van vandaag heeft Fendt nog spijt dat ze niet de technisch veel eenvoudiger (dus betere) TVT bak heeft... Maar goed, behaal er uw voordeel mee!
Siebenga
Haha niet dus haha 😄 zit al weer een nieuw bak in de pijpleiding neem ik aan? want in die delta's (duurste powershift bak) vind ik waardeloos schakelen (onbelast)
Sjoerd
Delta kent geen powershift bak, alleen een Semi-Powershift bak. Zonder automaat. En het TVT is wel waar Siebenga... En je kunt de 16x16 Delta bak niet vergelijken met de variabele transmissie van de T7500 (=TVT).
Siebenga
Ho ho dat zeg ik niet hoor 😄 wij hebben de duurste bak die er in de 6010 kan. Dat is 16 keer opschakelen. Is dat semi het gebruik van de pook om de lagere versnellingen en hogere versnellingen te pakken? wat is het totale verschil tussen semi en gewoon powershift?
Siebenga
En wat voor bak kan je in die 6080 terraglide versie? dat is dan wel weer full powershift? Vind dat semi powershift namelijk maar niks
Sjoerd
Zal ik je binnenkort allemaal uitleggen. Ik moet nu weg... Ok?
Siebenga
Haha doen we dat ik ga ook op zoek naar de wol. Morgen of zaterdag wel even rondvragen bij broekens in gorredijk 😉
daan
Dat vindt ik nou ook!...dat een schakelbak gewoon beter is!!...
Mengeledriver
Sjoerd - 4 dagen geleden

Mijn mening zal wel niet geheel objectief zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat de TVT bak beter is. Het verhaal gaat zelfs dat Fendt ooit interesse heeft gehad in de Steyr/CVT/TVT bak, maar dat is stukgelopen om financiële reden. En tot op de dag van vandaag heeft Fendt nog spijt dat ze niet de technisch veel eenvoudiger (dus betere) TVT bak heeft... Maar goed, behaal er uw voordeel mee!

He Sjoerd, weet je wel waar je over praat?
Hoezo is de Fendt Vario ingewikkeld?
Die van Fendt is vele malen simpeler als de bak van Steyer! Fendt heeft geen 1 platenpakket, de NH/Steyer heeft er een heel aantal. Allemaal verlies en slijtage door het op gang brengen en verlies door smering!
En waarop baseer je dat Fendt interesse had voor de Steyer bak? Totale onzin. Ze maken de bak helemaal zelf, met een hoger rendement, veel eenvoudiger. Dacht je echt dat ze dan van ZF een bak gaan kopen?
Mengeledriver
Vergeet niet dat Fendt al dik 2 jaar z'n bak verkocht in trekkers toen Steyer met de 1e versie kwam.
In de jaren 80 had Fendt de bak al zo goed als klaar, maar in de jaren 60 waren ze er al mee bezig. Zie www.fendt.de
Mengeledriver
Toevallig was m'n vader gisteren in Duitsland voor handel. Hij was daar bij een grote handelaar, die zijn meestal groter als hier een importeur. Die man handelde eerst wel in alle merken. Hij (en z'n broers en neven) hebben er ook een akkerbouwbedrijf met 300 ha graan enz enz. Ze werkten ook met meerdere merken. Voor een half-gedragen ploeg hebben ze het brandstofgebruik gemeten met als resultaat:
MF uit de 8000 serie met meer dan 60 l/uur
NH TG van 310 pk, rond de 50 l/uur
Fendt 926, 270 pk rond de 30 l/uur
Die man handelt nu bijna alleen in Fendt omdat iets uit de CNH groep 2e hands niks waard is en heeft zelf alleen maar trekkers uit de 900 serie.
Ik ben niet zelf bij de meting geweest maar neem aan dat dit op waarheid berust.
fendt-412
Kweetniet of je de boerderij ook leest, maar daar stond ook wel een aardige vergelijking in tussen fendt en new holland.
Boswachter
Een collega bij ons op het werk rijdt met een 410 vario deze trekker heeft nu ongeveer 5000 uur gedraaid probleemloos !!
ach een keer zat er een stekkertje van de vario los toen stond hij wel stil
ik rij zelf op een NH TS 90 en wat ik daar al niet mee beleefd heb niet normaal
het liefst ruil ik die zo snel mogelijk op een fendt 412 of 415 in!!
Boswachter
Sorry Sjoerd dit is de praktijk !!
met de 700 serie van fendt heb niet veel ervaring tot nu toe !!
fendt-412
Dat heb je mischien niet, maar het is allemaal hetzelfde princiepe, de 700 rijdt net zo als de 400, alleen het is wat zwaarder gemaakt waarschijnlijk
huub
@ mengeledriver "He Sjoerd, weet je wel waar je over praat?" sjoerd is vertegenwoordiger bij een NH dealer.hij weet wel waar hij het over heeft. en Steyr schrijf je zo..
huub
@ mengeledriver "He Sjoerd, weet je wel waar je over praat?" sjoerd is vertegenwoordiger bij een NH dealer.hij weet wel waar hij het over heeft. en Steyr schrijf je zo..
Mengeledriver
En Sjoerd denkt dat Fendt de CNH vario wou kopen, kijk maar eens op www.fendt.de als je Duits kunt lezen.

Voor de mensen met het blad Boerderij:
Kijk eens in de test, de JD heeft met gereduceerd motortoerental een hoger verbruik als met maximum toeren, daar is dus serieus iets mis. Bij dezelfde prestatie/chauffeur/ploeg gebruikt de Fendt 16,7 l/ha
JD: 18,0 l/ha
NH: 18,4 l/ha
Claas: doet er niet toe...

En bij transport wordt het verschil al snel veel groter.
De JD had het laagste specifieke gebruik en een hoger gebruik bij trekkracht, hier gaat dus veel meer verloren in de transmissie als bij Fendt.
De NH gebruikte nog meer, terwijl het specifieke gebruik tussen Fendt en JD ligt, dus ook meer verliezen in de transmissie als de Fendt.
Mengeledriver
Nog een vergelijk tussen JD en Fendt om hun manier van oordelen aan te tonen:

Fendt heeft een score van 4 punten
JD heeft een score van 4,5 punten
Hoe is dat opgebouwd?

Fendt heeft dezelfde bediening dmv de terminal, bij Fendt noemen ze dat een -punt bij JD noemen ze het geen minpunt.

Fendt heeft een perfecte stabilisatie, geen woord daarover, wel een negatieve opmerking over de JD stabilisatie.

Heftraject Fendt: 740mm
Heftraject JD: 650mm

JD heeft toch een half punt meer, hoe zou dat beoordeeld worden?
Ze melden wel dat JD een iets kortere reactiesnelheid heeft op trekkrachtregeling dan de concurrentie.
Loonwerker_Erwin
Ik vond de test in de boerderij niet echt helder
ook dat de variohendel niet lekker in de hand ligt.... dat begrijp ik ook niet maarja

en zon test heeft ook weinig met praktijk (ervaring) te maken
Mengeledriver
Die lui die die trekkers testen zeuren ook altijd om een complete multipook. Nou krijgen ze die bij Fendt wel en bij JD niet, maar dan hoor je ze er niet over. Wel een rare manier van testen vind ik. Maar er moet wel een automatische klimaatregeling opzitten volgens die lui. Dat de hefweg ver onvoldoende is dat maakt dan nie uit.
Loonwerker_Erwin
Nee maar ook dat de cabine van JD hoger scoort dan van NH??????????? hebben ze dr wel is ingezeten vraag ik me dan af....
net als die rooie puntjes die ze bij elke trekker appart hebben gezet
hebben ze ook met de ogen dicht gedaan denk
Mengeledriver
Da's wel zeker. Als je een trekker wilt kopen en je weet niet welk merk, dan is zo'n test wel erg misleidend. Ben je van te voren bevooroordeeld over een merk, koop je dat vanzelfspreken?
Maar je kunt ook objectief vergelijken, al wordt dat zo heel lastig.
Fendt doet er alles aan om de trekkers zuinig te houden, maar kijk eens in de JD folder; er staat nergens cijfers over het gebruik. Alleen teksten als: een zuinige high-tech motor enzovoorts...
Loonwerker_Erwin
En in fendt folders hebben ze het altijd over het verbruik ja
maar als ik de testen zo las dacht ik dat de testers wel iets voorkeur voor een bepaald groen merk hadden.......
koster
Het waare van die testers die zoals loonwerker_erwin al zei gewoon een voorkeur hadde ja in de agripower stond een paar uitgaven trug iets in over fendt dat fendt streeft naar perfectie en de rest van de trekkermerken naar een gewoone compacte trekker niets meer maar ook niets minder
Fendttrisixfan
Wij hebben ook 712 en hebben nog niets van problemen gehad en is an bouwjaar 2005

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
63
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
2