Trekkertest Boederij 11-02-08
Wat vindt iedereen van de trekkertest die vandaag in de nieuwe boederij stond ? Ik vindt het wel grappig dat jd zo hoog komt en ook dat het prijsverschillen zo groot zijn. Ik vindt alleen dat ze een te lichte fendt in verhouding tot de overige trekkers had een 818 ofzo moeten zijn. En jammer dat het merk mf niet heeft meegedaan aan de test!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat trekken doen ze neit maar als een 10 / 100 serie misschien de 7030's wel wel goede berichten over gehoord tot nu toe .. onze loonwerker heeft een 7530 schakel besteld
maar dat zijn aardig nieuwe trekkers en volgensmij heeft MF al een poos geen nieuwe series meer op de markt gebracht dus ik denk dat dat de reden is
claas axion 820 197 pk
fendt 718 vario TMS 165 pk
john deere 7530 premium 180 pk
new holland T 7040 182 pk (boost tot 234 pk)
cijfers:
claas: 3,77
fendt: 4,08
john deere: 4,26
new holland: 3,97
maar dit staat er toch echt
wel een beetje dure trekkers. kunnen wij er wel een stuk of 10 van kopen .
heb de trekkertest nog niet gelezen......
mf scoort nooit zo hoog in dit soort testen, ik weet ook niet wat het is
in de T7000 cabine heb je mega veel ruimte en super zicht en alles zit vrij goed geordend
binnen 5 minuten heb je iemand aan het rijden met een fendt
de varioterminal lijkt me ook simpeler als die van andere merken
die zijn niet zomaar slecht
Kijk eens in de test, de JD heeft met gereduceerd motortoerental een hoger verbruik als met maximum toeren, daar is dus serieus iets mis. Bij dezelfde prestatie/chauffeur/ploeg gebruikt de Fendt 16,7 l/ha
JD: 18,0 l/ha
NH: 18,4 l/ha
Claas: doet er niet toe...
De Fendt heeft ook nog eens een kleinere bouwgrootte (718 = grootste uit de serie en de Claas is de op een na kleinste uit de serie)
En bij transport wordt het verschil al snel veel groter.
De JD had het laagste specifieke gebruik en een hoger gebruik bij trekkracht, hier gaat dus meetbaar veel meer verloren in de transmissie als bij Fendt.
De NH gebruikte nog meer, terwijl het specifieke gebruik tussen Fendt en JD ligt, dus ook meer verliezen in de transmissie als de Fendt.
Fendt heeft een score van 4 punten
JD heeft een score van 4,5 punten
Hoe is dat opgebouwd?
Fendt heeft dezelfde bediening dmv de terminal, bij Fendt noemen ze dat een -punt bij JD noemen ze het geen minpunt.
Fendt heeft een perfecte stabilisatie, geen woord daarover, wel een negatieve opmerking over de JD stabilisatie.
Heftraject Fendt: 740mm
Heftraject JD: 650mm
JD heeft toch een half punt meer, hoe zou dat beoordeeld worden?
Ze melden wel dat JD een iets kortere reactiesnelheid heeft op trekkrachtregeling dan de concurrentie.
dit zijn alleen maar conclusies ja
maar ik denk dat veel punten uit deze test veel mensen anders ervaren in de praktijk
Je kunt er plezierig in werken, hij is in tegenstelling tot de berichtgeving gebruiksvriendelijk, maar het zicht is onvoldoende. Zeker de rechter console, de cabinestijl rechts en link en de onderste ruitjes naast het dashboard!
Jammer dat ze die cabine nog steeds op die trekkers zetten. Duurt ook net lang meer.
Heeft NH geen traploze trekker van 130 kw?? (+/- 173 pk)
en het dashboard zal ook wel overgeplaats worden
maar ik had de T7500 gedaan als ik NH was
maar bij stationair lopen of licht werk is het brandstofverbruik hoger dan bij anderen
anders zoept tie veels te veel
En ja, de boerentrekker ging van 150pk naar 180pk,
ik ken geen boer in de buurt met een trekker van 180pk, van 150 btw ook maar 1/2...
Dus das bulshit, maarja, waarschijnlijk ook gebasseerd op engeland enzo, was nl door meerdere bladen gedaan...
En als je met zo'n middelmatige belasting al een dikke 3 liter/uur bespaart kun je wel uitrekenen wat je bij aftakaswerk en transportwerk bespaart...
Dan heeft een loonwerker meestal een trekker van boven de 200 pk, dan zit je zo op een dikke 10 tot 15 liter bij de meeste belastingen. Dan heb ik het natuurlijk niet over kunstmeststrooien ofzo.
Je uren rij je comfortabel en gemakkelijk, maar wat belangrijker is is dat je over het algemeen minder storing hebt. Kwaliteit heef zo z'n prijs. Dat een Fendt nooit kapot gaat hoor je mij niet zeggen, maar net zoals bij auto's is het toch ook logisch dat een BMW of Mercedes langer meegaat met minder storingen als een Ford, Peugeot of een Fiat.
Fendt staat gewoon bekent om zo'n hoge inruilwaarde... Dat is gewoon een feit...