Trekkertest Boederij 11-02-08

Wat vindt iedereen van de trekkertest die vandaag in de nieuwe boederij stond ? Ik vindt het wel grappig dat jd zo hoog komt en ook dat het prijsverschillen zo groot zijn. Ik vindt alleen dat ze een te lichte fendt in verhouding tot de overige trekkers had een 818 ofzo moeten zijn. En jammer dat het merk mf niet heeft meegedaan aan de test!

Deel dit topic

Reacties

HOOIJMAN
Ja redelijk zuinig op de eco-stand maar dan trekken ze voor gin meter.. en op de power-stand wel goed maar zuipen ze ook veel meer
SkarphofJDFan
Nog niet gezien mon op stage weer 😉
ford8630power
Mooie testen vind ik dat altijd, ik kan me wel vinden in de uitslagen
me
Ja maar dat zuip verschil haal je er niet uit in verhouding tot een fendt of dergelijke .. verbruik hebben ze altijd over maximum verbruik per uur .. en daaruit berekenen mensen of een duurdere zuinigere trekekr uit kan .. maar vaak werken ze niet op de max en veel van de digitale uren zijn niet eens werkuren ..
Dat trekken doen ze neit maar als een 10 / 100 serie misschien de 7030's wel wel goede berichten over gehoord tot nu toe .. onze loonwerker heeft een 7530 schakel besteld
fendt-412
Fendt en JD kwamen er wel goed uit, alleen de fendt cabine was aan de kleine kant, ik vind wel dat het niet erg comfortabel is als bijrijder, maar verder heb je ook niet heel veel ruimte nodig, alles mooi dichtbijelkaar.
me
Die ruimte heb je op een jd ook niet .. de verhalen compleet heb ik niet gelezen alleen de beordelingen is goed bekeken
vjenneMFfan
Idd jammer dat MF niet meedeed
staaf
Wat dee er allemaal mee?
me
Axion 820 fendt 716 jd 7530 en nh t 7000 ( type laatste weet ik niet exact ) .. allemaal rondt de weet ik hoeveel pk alleen het formaat en gewicht van fendt was wat kleiner zou in verhouding naar mijn idee maatje groter mogen staan .. jd kwam als beste uit de test .. op de voet gevolgd door fendt !
staaf
Oke, danku.
me
Ik denk leuk topic .. komen veel onverschillige reacties op .. laat ik hem daarom zelf is keer eentje aanmaken 😄 .. !
SkarphofJDFan
Trekkers van rond de 200 220 pk dus ongeveer

maar dat zijn aardig nieuwe trekkers en volgensmij heeft MF al een poos geen nieuwe series meer op de markt gebracht dus ik denk dat dat de reden is
HekmanCase
Kijk naar de JD en de NH dan de 1 kost 4 uero meer als de andere:D
Romke
K wil wel reageeren maar dan moet ik eerst de boerderij gelezen hebben 😛
me
Dan ga ik over 4 euro niet moeilijk doen .. ik weet niet wat duurder is maar ik vindt donker/groen geel toch wat mooier !
HOOIJMAN
Mhm mf heeft pas nog een nieuwe serie hoor..
me
Ik geloof ook dat het is gebasseerd op de vario .. maar dany-vt is geloof ik ook vario ? .. ik weet t allemaal niet wel mooie trekkertjes iig 😄 !
patrickkwast
Het was toch een fendt 718?
Grabs
T7040 volgens mij, met 110.000 euro vrij duur voor een NH.. Brandstofverbruik vind ik wel interessant, bedieningsgemak en comfort is toch ieder zn eigen.
HOOIJMAN
Dyna-vt is de vario jah zelfde bak als in de fendt ligt alleen andere bediening
patrickkwast
Er deden mee:
claas axion 820 197 pk
fendt 718 vario TMS 165 pk
john deere 7530 premium 180 pk
new holland T 7040 182 pk (boost tot 234 pk)

cijfers:
claas: 3,77
fendt: 4,08
john deere: 4,26
new holland: 3,97
huub
Dat mf niet meedoet is wel logisch, de bak is of hetzelfdee als fendt (dyna VT) of hetzelfde als Claas (dyna 6), alleen de bediening is anders..
Fendt916
718 heeft 180 paarden....
patrickkwast
Tjah dat dacht ik eerst ook jah

maar dit staat er toch echt
Fendt916
Is zo dan ist een 716
86308240
Op de voorkant kun je duidelijk zien dat et een 718 is.

wel een beetje dure trekkers. kunnen wij er wel een stuk of 10 van kopen 😛.
fendt-412
Twas een 718
Claas-JD
Huppakee john deere de zuinigste! 😃 goedkoper dan fendt dus de beste koop!
me
Het doet ook een hoop verschil met cabine motor en alles .. het complete plaatje ging het om ook hydrauliej en dergelijke ... is een zwaardere jd zuiniger dan een lichtere fendt ? .. dat is weer wat nieuws .. nu kunnen die fendtrijders helemaal niets meer lullen 😃 !
Fendt916
Haha net dat nu iedereen een jd gaat kopen dus niet....
Claas-JD
Ohw neehor hoeft van mij niet, maar hier zijn de fendt mannen nogal van het dieselverbruik dat jd zoveel zuipt en fendt de beste is! het tegendeel is bewezen lijkt me ook al zijn de verschillen heel klein, JD is niet dorstig!
Fendt916
Ag er zijn geen slechte trekkers meer maar het licht aan je rechtervoet
me
Neej gelukkig niet want dan gaan er ook nog rare vogels op een echte trekker rijden 😃 ! .. neej geintje maar verschil moet er zijn .. vindt altijd wel dat gezeik van fendtrijders dat het dieselverbruik verschil uitkan om een fendt te kopen .. maar dat is BULL-SHIT De oudere zuipen ja .. maar trekken ook 3x beter! En nu is de jd net wat beter uit test gekomen en verbruik nog lager dan een lichtere fendt!
Fendt916
Dik voor mekaar show ist
me
Beetje jammer dat dat altij het tegenargument was van een fendt op jd .. waaruit nu het tegendeel is bewezen dat is dus wel grappig he .. doe mij maar jd kan je tenminste ook nog kiezen voor schakel of vario !
Loonwerker_Erwin
Zon trekkertest is leuk maar het zegt niet heel veel over de praktijk en de ervaringen van loonwerkers met zulke trekkers
me
Dat klopt wel .. het is wel een echt moment opnamen .. vaak zegt t wel wat over het verbruik enzv .. maarja
Loonwerker_Erwin
De duurtest uit de trekker & werktuig komt al dichter bij de praktijk....
Grabs
Variohendel was ook een minpunt, nou mij 10 x liever vario dan full powershift
Loonwerker_Erwin
Jah maar waarom is de variohendel een minpunt?
heb de trekkertest nog niet gelezen......
eddie
Ja claas kwam er niet echt super uit, beetje jammer 😃
deerefan
Ikwist van tevorenal dat jd er het bestu uit zou komen want nothing rus like a deere
MFdriver
Haha als er een mf had meegedaan had die de rest dik achter gelaten!!
Loonwerker_Erwin
Nou dat denk nie haha
mf scoort nooit zo hoog in dit soort testen, ik weet ook niet wat het is 😛
eddie
Nee anders had MF er ook wel bij gestaan
kanarie
Ik heb het ook gelezen ja.. Fendt was verder goed, behalve dat de cabine al dat gedateerd was en weinig ruimte... Nou is de JD cockpit nou ook niet de ruimste, maargoed. Ik vind zo'n NH T7040 best wel breekbaar ogen eigenlijk
caseih1056
Maar waarom 2 vario's en 2 schakel, doe dan allemaal vario, is het beter te vergelijken ook
Claas-JD
Omdat de test afgelopen zomer al gebeurt is
HOOIJMAN
Tjah mf had de dyna-6 en da hef claas gekopieerd en heozo scoort mf niet hoog wil um er wels tussen zien kwa comfort bedieningsgemak en trekkracht/brandstofverbruik kan ie dnek heel goed meekomen
Loonwerker_Erwin
Jah dan hadden we de Axion 820 Cmatic en de New Holland T7540 ofzo gehad
Claas-JD
Claas gekopieerd? ahum! ze hebben die bak samen ontwikkeld en zijn samen eigenaar
huub
Inderdaad claas-JD, en dat van JD zuiniger als lichtere Fendt..we praten over g/Kwh, dit is teruggerekend naar de pk's..dan is het niet zo verbazend dat een zwaardere (meer vermogen)trekker zuiniger is, hoe meer pk's, hoe efficienter de motor..
redprideworldwide
Kvind ook wel stom dat mf niet meedeed, kwa cabine overtreft mf fendt zeker! bediening is eenvoudig, dyna 6 werkt beter dan de manueel van jd, de dyna vt is eenvoudig aangestuurd...? ik weet het niet maar dat boekje heeft bij de vorige grote test ook geen mf getest toen ging het om kleinere trekkers...
Loonwerker_Erwin
Maar waarom de cabine van JD beter is dan die van NH begrijp ik ook niet
in de T7000 cabine heb je mega veel ruimte en super zicht en alles zit vrij goed geordend
Chiel
Ga jij maar eens in een cabine van een nh zitten en in de van een jd bij nh zit alles veelste ver weg jd en fendt kan je er altijd mooi bij
staaf
Hmmm ik mis toch het merk Kutbota ertussen 😛 beetje jammer weer.
lucas712
Ik zou voor de fendt kiezen uit die test kun je zien met een kleiner model presteren ze nog beter als andere merken. wie een fendt bestuurd wordt jaloers begluurd
Loonwerker_Erwin
Ja bij een fendt is eigelijk alles is heel logisch
binnen 5 minuten heb je iemand aan het rijden met een fendt
de varioterminal lijkt me ook simpeler als die van andere merken
me
Een jd vanaf 6000/7000 serie ( de 50 series is wel effe wat anders ) je rijdt zo met alle weg ..
Loonwerker_Erwin
Ja zolang je maar een trekker met handgeschakelde bak hebt......
eddie
Maar de conclusie is wel dat er niet 1 slechte tussen zit, wel wat min punten etc. maar niks negativies,
Loonwerker_Erwin
Jah maar wat wil je ook met 4 van zulke dure high tech trekkers haha
die zijn niet zomaar slecht 😛
eddie
Nee tuurlijk 😃 dit zijn ze de 4 top merken 😃
Loonwerker_Erwin
Nou pas op straks krijg je de MF, Case, Steyr enzovoort fans achter je aan 😛
eddie
Ja toen ik het bericht verzende, dacht ik al, dat had ik beter niet kunnen zeggen 😃
Loonwerker_Erwin
Ja te laat ze staan al voor je deur zeker? haha
Mengeledriver
Jammer dat ze niet dezelfde trekkers naast elkaar hebben gezet ja.
Mengeledriver
Even over de objectiviteit:
Kijk eens in de test, de JD heeft met gereduceerd motortoerental een hoger verbruik als met maximum toeren, daar is dus serieus iets mis. Bij dezelfde prestatie/chauffeur/ploeg gebruikt de Fendt 16,7 l/ha
JD: 18,0 l/ha
NH: 18,4 l/ha
Claas: doet er niet toe...
De Fendt heeft ook nog eens een kleinere bouwgrootte (718 = grootste uit de serie en de Claas is de op een na kleinste uit de serie)

En bij transport wordt het verschil al snel veel groter.
De JD had het laagste specifieke gebruik en een hoger gebruik bij trekkracht, hier gaat dus meetbaar veel meer verloren in de transmissie als bij Fendt.
De NH gebruikte nog meer, terwijl het specifieke gebruik tussen Fendt en JD ligt, dus ook meer verliezen in de transmissie als de Fendt.
Mengeledriver
Nog een vergelijk tussen JD en Fendt om hun manier van oordelen aan te tonen:

Fendt heeft een score van 4 punten
JD heeft een score van 4,5 punten
Hoe is dat opgebouwd?

Fendt heeft dezelfde bediening dmv de terminal, bij Fendt noemen ze dat een -punt bij JD noemen ze het geen minpunt.

Fendt heeft een perfecte stabilisatie, geen woord daarover, wel een negatieve opmerking over de JD stabilisatie.

Heftraject Fendt: 740mm
Heftraject JD: 650mm

JD heeft toch een half punt meer, hoe zou dat beoordeeld worden?
Ze melden wel dat JD een iets kortere reactiesnelheid heeft op trekkrachtregeling dan de concurrentie.
FENDTfarmer
Eej niet alles verklappen aub ik moet um nog lezen 😛
eddie
Gaat aardig ver toch ?
fendt-412
Zou ik dan maar snel doen, voordat alles hier op staat, of ga dit niet lezen 😛
FENDTfarmer
Breng jij de boerderij ff naar oenkerk? ben niet thuis nl
me
Gaat idd erg ver .. ik vindt ook dat er te lichte fendt stond had een uit 800 serie moeten zijn .. dat van de verbruik zijn ook maar moment opnames en steekproef van iedere trekker 1 .. maar dan zou het verschil in de praktijk niet groot zijn ! De punten worden gebasseerd op het complete plaatje die je op de eerst pagina ziet motor onderhoud en weet ik wat er allemaal in stond Dus niet alleen over het werken ermee !
Loonwerker_Erwin
Ze hadden gewoon 818 moeten doen
Mengeledriver
Dit is meer een samenvatting met hoogte/dieptepunten en opmerkelijke conclusies...
me
Hmm klopt .. maar de samenvatting is al met al wel gebasseerd op feiten die met deze steekproef naar voren zijn gekomen ..
Loonwerker_Erwin
Jah maar dit heeft ook niks met de praktijk te maken
dit zijn alleen maar conclusies ja
maar ik denk dat veel punten uit deze test veel mensen anders ervaren in de praktijk
me
Vast wel .. maar dat zegt niet dat dit een onrealistische proef is geweest want hij is en blijft gebasseerd op feiten dingen die in praktijk gebeuren waar deze ook bij is gestest ( niet grootschalig met 18000 uur ) .. maar toch het zegt wel weer wat en in praktijk krijgen alle merken hun voor en nadelen en dan zou de gemiddelde score hoogstwaarschijnlijk net zo hoog zijn .. !
Mengeledriver
Maar ze hebben zeker gelijk met de gemaakte opmerking over de cabine van de Fendt.
Je kunt er plezierig in werken, hij is in tegenstelling tot de berichtgeving gebruiksvriendelijk, maar het zicht is onvoldoende. Zeker de rechter console, de cabinestijl rechts en link en de onderste ruitjes naast het dashboard!
Jammer dat ze die cabine nog steeds op die trekkers zetten. Duurt ook net lang meer.
Heeft NH geen traploze trekker van 130 kw?? (+/- 173 pk)
Loonwerker_Erwin
Jawel in de T7500 serie zit echt wel een trekker van 180 pk
ford8630power
Jawel, T7540 maar die was veel zwaarder dan die 7040??
Ellie
Jammer dat valtra niet mee deed had hij vast boven aan gestaan 😉
Boswachter
Whaaaahahaha sorry kon het niet laten !!!!
Ellie
Hoezo dat nog nooit met een valtra gereden ofzo???
ford8630power
Valtra scoort in zulk soort testen nooit zo apart hoog, is gewoon de waarheid
sander
Bij de fendt stond 1 plaatje van de omkeerschakelhandel onder t stuur, en dat was volgens hun niet echt ideaal.. maar met de variopook kan je ook van richting veranderen.. maar dat stond er dan weer nie bij, of ze wisten het niet.
Boswachter
Juist wel daarom ?????
Fendt916
Jaa volgend jaar gaan ze de 700 en 800 serie helemaal vernieuwen
Loonwerker_Erwin
Verbruik bij valtra is sowieso meestal bovengemiddeld 😛
Ellie
In de praktijk is dat dan dus in ieder geval anders 😉
Boswachter
Veel te hoog kijk maar naar de T191 !!
Loonwerker_Erwin
Jah als Fendt series gaat vernieuwen word de X5 cabine ontwikkelt voor de andere series denk ik
en het dashboard zal ook wel overgeplaats worden
huub
Ik snap niet voor om er geen NH tvt bij stond..ze moesten toch het luxste model leveren..hiermee geeft NH aan dat ze de T7000 beter vinden als de T7050..
fendt-412
Gaat er dan nog veel meer veranderen, of blijft het verder in grote lijnen hetzelfde?
Mengeledriver
En waar is Zetor??
Loonwerker_Erwin
Jah de cabine van de T7000 serie is beter dan die van de T7500
maar ik had de T7500 gedaan als ik NH was
Loonwerker_Erwin
Alhoewel ik het zo begreep de T7000 wel het paradepaardje van NH was
Claas-JD
De fendt mannen zijn aardig aangedaan volgens mij 😛 tis hier aardig stil
110-90pwrr
Tja ik heb al eerder lopen roepen hier dat fendt lang niet zo zuinig is als men beweert, wordt door dit verhaal alleen maar bevestigd lijkt mij...
Deere4ever
Zo zie je maar weer, alles went, behalve een Fendt.. 😛
110-90pwrr
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind fendt machtig mooi rijden... 😉
lucas712
Even over de valtra verbruik we hebben t140 en 712 fendt maar voor zwaar aftakas werk zoals stobben vrezen takken snipperen is valtra zuiniger. voor de rest doe ik weinig met zo'n test is maar moment opname je moet ze in je eigen werk proberen das het beste
jehan
He valt jou dat ook op dat een valtra niet een grote zuiper is ..zo als weleens verteld wordt bij de tests
Loonwerker_Erwin
Volgens mij is valtra vrij zuinig als tie moet werken
maar bij stationair lopen of licht werk is het brandstofverbruik hoger dan bij anderen
FENDTfarmer
Moej nagaan dan laten ze zon valtra al lopen op stationair op 500 toeren als brandstofbesparing. best grappig 😛
Loonwerker_Erwin
Jah vandaar laten ze het stationair toerental zo laag zakken denk haha
anders zoept tie veels te veel
fendtjuh
Was eigenlijk geen verschil tussen fendt en JD, maar toch wel behoorlijk prijsverschil :S

En ja, de boerentrekker ging van 150pk naar 180pk,
ik ken geen boer in de buurt met een trekker van 180pk, van 150 btw ook maar 1/2...

Dus das bulshit, maarja, waarschijnlijk ook gebasseerd op engeland enzo, was nl door meerdere bladen gedaan...
fendt-412
180 is wel veel voor een boer, hier lopen ze nog niet eens bij de grotere akkerbouwers, voor een loonwerker is 180pk wel een mooi aantal.
fendtjuh
Idd, maar voor gewone boeren niet...
Mengeledriver
En toch zit er bij het zo zuinig mogelijk ploegen een aardig verschil in verbruik tussen Fendt en JD. Duidelijk.
En als je met zo'n middelmatige belasting al een dikke 3 liter/uur bespaart kun je wel uitrekenen wat je bij aftakaswerk en transportwerk bespaart...
Dan heeft een loonwerker meestal een trekker van boven de 200 pk, dan zit je zo op een dikke 10 tot 15 liter bij de meeste belastingen. Dan heb ik het natuurlijk niet over kunstmeststrooien ofzo.
fendt-412
100/120 is mooi voor een grotere veehouder en 150 is leuk voor een akkerbouwer en veel hoger is het niet.
Mengeledriver
Reken de restwaarde ook even van de afschrijving af, dan komt de Fendt er toch wel als 1 van de goedkoopste uit.
Je uren rij je comfortabel en gemakkelijk, maar wat belangrijker is is dat je over het algemeen minder storing hebt. Kwaliteit heef zo z'n prijs. Dat een Fendt nooit kapot gaat hoor je mij niet zeggen, maar net zoals bij auto's is het toch ook logisch dat een BMW of Mercedes langer meegaat met minder storingen als een Ford, Peugeot of een Fiat.
fendt-412
Verschil moet er zijn he 😛
me
Nu ga je appels met peren vergelijken .. want jd is net zo hoogwaardige kwaliteit als fendt die heeft .. want ook die het nog wel eens last van zijn vario gehad .. ? .. en afschrijving ? .. bullshit reken maar is uit .. miss bij een loonwerker .. maar jd houdt onderhand net zo goed zijn waarde als de uitvoering net zo compleet wordt gekocht als een fendt .. en nh en claas dan minder maar toch ! Tevens is fendt duurder kwa dieselverbruik waar volgens alle fendtrijders met al die uren zoveel op bespaart kan worden ( licht vaak aan de chauffeur ) .. en een amateuristische test is dit niet .. want hebben een heleboel grote bladen uit het buitenland aan mee gedaan .. dus de gegevens kloppen wel degelijk !
mcfjohan
Jaa hoor jd komt ook een keer goed uit hahaha... op de eco stand zuiniger als fendt jaa zo kan ik het ook.. en zo veel verschil in prijs is er ook nie meer.. vario hendel werkt super... als je het kent jd automaat is zeker niet alles!
me
Automaat is zoiezo niet alles ..trekt minder dan een schakel .. ! niet op een fendt niet op een jd en prijsverschil hoeft er niet te zijn .. jd zou duurder moeten zijn want hij is dus beter in omgang en testen zijn gelijk aan elkaar .. eco stand kan je eruit draaien ! ik geloof dat die juist bij ploegen zuiniger was..
mcfjohan
Haha.. jd is dus beter soms miss wel jaa... ik vindt van niet maarja! fendt gewend he 😉
fendtjuh
@Me, daar ben ik het niet helemaal mee eens,
Fendt staat gewoon bekent om zo'n hoge inruilwaarde... Dat is gewoon een feit...
me
Ja klopt .. maar jd heeft dat ook op de complete series die fendt levert .. en ook die worden steeds waarde vaster .. nette 6110 met omkeer powerquad plus en tls koop je maar neit zo onder de 30000 euro
mcfjohan
Kuy beter fendt kopen voor dat geld.. hey meer aan dan zon stuiter 6110..
me
Fendt zonder voorasveering stuiterd ook al de ziekte .. dus dan is een fendt met voorasveering in verhouding tot een jd met voorasveering net zo vast op de weg .. tevens heb je bij fendt dan niet eens een mooi passende vergelijking met powershift en het formaat van de trekekr ..
me
Voor dat geld koop je een fendt .. met 3000 uur meer ..
timmert
Je zegt wel dat dit geen amateuristische test is maar als ze niet eens de goede Fendt nemen vind ik dat toch aardig onder de maat. Want ze moeten wielgewichten eraan hangen om aan het gewicht te komen. Ook heeft de Fendt een beperkte inhoud, dus ik vind het niet gek dat ie meer verbruikt voor de ploeg, omdat ie er gewoon harder voor moet werken!
Dom reageren allemaal hier gaat toch gewoon om totaal plaatje.. en jd fans vinden het geweldig dat jd zo goed uit komt en de andere fans zijn er natuurlijk altijd op tegen hou je toch.. ma deze cijfers zijn er niet voor niets...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
125
DEELNEMERS
36
WEERGAVES
1