Opknappen landbouwwagen

Mooooooii,

we zijn thuis een landbouwwagen aan het opknappen, we willen er een gegalvaniseerd traanplaten dek in doen. wat lijkt jullie het beste,het dek vast; lassen,bouten of popnagelen?

danku,

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Lassen 100% bouten en nagel gaat wat los in loop van tijd
staaf
Oplossing tegen het kromtrekken tijdens lassen? Kuubkiste vol grond erop?
cvx140
Lassen ik ben zelf ook bezig
guldner75
Bouten met nijlon moeren (van dat blauwe spul erin) als er een keer iets verkeert gaat
ov er moet iets mee gebeuren kuj je het zo weer los halen.
caseih1056xl
Vast klemmen met een tang. kuubkisten zal weinig helpen. verders zou ik goeie zware bouten gebruiken
JD1030thebest
Willen wij ook nog doen. zn platte wagen opknappen weten alleen nog niet of we hout of ijzer doen. beste is gewoon traanplaat denk ik of niet. is dat duur dan zn stuk van een paar tot een paar meter???
caseih1056xl
@guldner. zelfborgende moeren bedoel je
guldner75
Jah heten officeel volgens mij nylon moeren dacht ik
staaf
Hoeft in principe nooit meer los...
Siebenga
Meest ideale blijft inderdaad nog hout maarja mot iedereen zelf weten 😉
joost5432
Traanplaat hoeft nooit meer los...
joost5432
Wagen staat altijd buiten, dan kunnen we er om de 5 jaar nieuw hout in doen
joost5432
Wesley, wil je het traanplaat vastzetten met tangen? 😃
staaf
Waarom hout ideaal Siebren?
Siebenga
Metaal is glad! met hooi en stro pakjes geef me dan maar hout.. Vraagt dan weer wel ietsje meer onderhoud maar om de 5 jaar is wat overdreven 😄
NH-Ford
Traannplaat, mooie optie 😛
Buurman had heel wat aluminiumtraanplaat op kop getikt, is ook monster ervoor.
(met goede 'fundering)
staaf
Hoeft geen hooi op, dus dat scheelt. Alleen kuubkisten ed.
caseih1056xl
Ja speciale lastangen.
Fendttrisixfan
Zou er mij iemand kunnen vertellen hoeveel traanplaat de m² kost ?? zou namelijk op onze kraan ook een stukje leggen
staaf
Wesley, jij heb t eerst over vastklemmen, en dan goeie zware bouten gebruiken. Beetje tegenstrijdig of niet.
Siebenga
Dan wil het nog glijden hoor 😄
joost5432
Valt mee
Pascal
Traanplaat met bouten vastzetten?
Zul je mooi het plastic van balen mee los halen..
Siebenga
Waarom denk je dat in de huiftrailers van vrachtwagens een houten vloer gebruikt worden?
staaf
Over dat glijden maken we ons geen zorgen in principe. Hout is zowieso geen optie meer 😉
staaf
Geen zeskant bouten gebruiken we dan he, bolkoppen, verzonken.
fendtjuh
Tja, traanplaat is aardig duur, maar het moet wel goed...
Fendttrisixfan
Maar wat kost traanplaat nou ??
staaf
@ Siebren, dat denk ik niet, wat ik heb geen idee dat er hout in die trailers zit 😃
joost5432
Op bijna alle landbouwwagens hier in de buurt is traanplaat, een kuubskist gaa niet zomaar aan de glij
staaf
Weer wat geleerd.
MF6170
Soms ff vastbinden met touw en ze gaan volgens mij geen kant meer op.
staaf
Maargoed, we dwalen af. T hoeft er in principe niet meer af, dus wat wordt het nou?
bas930
Gewoon lassen,, kromtrekken doet het niet,, heb het in ieder geval nog nooit gezien op het werk.
jkoster
Ik werk bij een wagenbouw bedrijf, en als wij een traantplaaten bodem in een oplegger leggen, lassen we de voor en achterkant en de rest doen we met popnagels. maar het ligt er ook nog aan hoe dik je de plaat hebt 😃
joost5432
Hoe dik hebben jullie ze meestal?
jkoster
Volgens mij 2.5 millimeter, maar ik zou het eigelijk ook niet zeker weten.
fendt_824
Gmoet lassen in een lijn en nei van d ene naar de andere kant
dan mag ze normaal nie kromtrekkn, het vraagt wel ervaring,
Valtra-Fordpower
Heb je een foto van die wagen?
En ik zo minstens 3,5 mm doen...
Valtra-Fordpower

Als je gegalvaniseerde platen heb en die ga je lassen denk er wel om dat die troep er wel goed af moet, waar je gaat lassen.
en bij je las gaat ie vanzelf wel roesten.. 😃
jkoster
Voor de tijd met lammellenschijfje er over heen, en na tijd gewoon wat zinkspray er op
jkoster
Is 3.5 mm er wel of is het dan 4?
tommie
Vastboute met verzonke boute werkt ideaal hebbe wij ook gedaan gaat vlugger als t lasse en is goedkoper
jkoster
Dat goedkoper weet ik zo nog niet...
JD-6830
Ik denk lassen en bouten. 😛 krijg je er geen problemen mee denk ik.
maar opzich bouten alleen kun je 't nog een x loshalen
RemcoPower
Of je moet een gewone traanplaat doen en dan de hele wagen laten galvaniseren misschien wel iets duurder maar hy gaat zeker lang mee!!
menke
Gewoon vast zetten met slotbouten + zelfborgende moer.

En hebben we tegenwoordig geen google op prijzen op te zoeken. tip zoek op staalprijzen.nl 😛
newholland ro
Bouten dat werkt toch niet met kup pksten aleen maar iritant bij ons is eer een stuk aan gelast en de traam plaat gewoon vast ge last
bart H
Gewoon lassen want van de bouten krijg je er veel last met het lossen
jannickmarmix
Ja doe gewoon slotbout en zelfborgende moer enzo, want lassen gaat altijd wel eens roesten ook al je t spuit en met bouten is mooier denk k omdat je niks hoeft te spuiten enzo;)
menke
We hebben zelf aluminium traanplaat op de wagen liggen. Die zitten vast met slotbouten. En deze komen echt niet boven de tranen uit. Dus ik snap niet hoe je daar last van kunt krijgen met lossen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
52
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
644