Tips voor het spuiten van m'n Inter 844-s

Heeey allemaal,
ik en mn vader zitten met een klein probleem.
we zijn op dit moment het dak van mijn Inter 844s aan het spuiten en over een tijdje gaan we de hele trekker doen, ook hebben we de motorkap al een keer in de kleur lak gezet.
het probleem is dat de lak op de motorkap ''gesinasappeld'' word, dus als die plat licht word de bovenkant erg gesinasappeld.
ook hebben we dit nu met het dak.
hebben jullie mischien tips voor mij. wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn ??

Gr Berry

Deel dit topic

Reacties

Johnie-Power
Volgens mij heb je dan verkeerde type verf of verdunner gebruikt
14_Power
Wij verdunnen de verf met wasbenzine,terpentine.
TurnMeLoose
Wat bedoel je met gesinasppeld? Puntjes/bobbels in het spuitwerk..?
14_Power
Ja dat bedoel ik
Johnie-Power
Ik had iets gehoord dat je dan verkeerde verf had ofzo iets heb ik me baas ooit horen zegge
TurnMeLoose
Heeft de verf soms te koud gestaan? of is de verf bevroren geweest dan wil je dit ook nog wel eens krijgen...
Johnie-Power
Niet goed geroerd ofzo
Het kan ook aan de dikte van de verf liggen, Probeer de verf nog wat dunner te maken, en dan gewoon geduld hebben en er in laagjes op spuiten.
Maja ik weet het ook niet precies ben geen spuiter.
Deutz-Agrotron
Of te veel verf in 1 keer er op spuiten dan krijg je ook sinasappel effect je ken beter een paar keer een dunne laag er op spuiten dan in 1 keer een hele dikke
TurnMeLoose
Zijn allemaal oorzaken... Mag die kiezen.. haha 😃
Deutz-Agrotron
Kies de goeie maar 😛
eddyscania
Te koud.

de kamer waar je stond te spuiten of de verf.
bertcasepower
Is die 1455 ook van jullie
daan
Jah je moet wel een kachel neerzetten,want het moet warm zijn in de kamer/schuur waar je gaat spuiten !
daan
Anders hecht de lak niet !
inter-Eric
In lagjes opbouwen en goed ontvetten
een heel dun lagje er op spuiten 5 min wachten totdat hij een betje droog is en dan weer een dun lagje en zo 3 keer en dan goed laten drogen en dan nog een keer een lagje da werkt het beste vin ik
interman
Doe je met compressor?
dan vochtafscheider ertussen, werkdruk 3 a 4 bar.
min temperatuur idd rond 15 graden, hoe warmer hoe beter. enwat inter-eric zegt
HekmanCase
Beter schuren, en vooral goed ontvetten. en als je gespoten hebt lekker warm stoken in de schuur dan krijg je dat effect niet
piet euh
In een stof vrije ruimte werken
goed glad schuren en ontvetten
eerst in een primer spuiten en dan in de lak
en de verf verdunnen met spuitverdunner
niet met wasbenzine of terpetine
Bart844
Eerst goed schuren en zorgvuldig werken
mflover
Als je een grondlaag hebt gelegd moet je minstens een paar uur wachten. hiervoor moet je alles goed ontvet hebben.
als je dan een paar lagen legd moet je de eerste laag nooit te dik leggen omdat deze dan vanbuiten droog is maar binnenin nog niet. als je dan te vroeg spuit zal de vorige laag oplassen in de andere laag.
dan krijg je oneffenheden.
als je buiten spuit zul je ook alst hebben van stofjes en deze zie je ook goed.
ook zal je als je buiten spuit zogenaamde visoogen hebben. dit zijn kleine puntje op je vlak.
als je er te veel verdunner of verharder in hebt gedaan zul je ook oneffenheden zien.
tussen de lagen een moet je de verf altijd terug een beetje afschuren.
hiervoor ben je het best met zo een schuurmatje.
en met water werken.
jehan
Of jullie hebben een te dikke laag in een keer gespuit..en wat mf lover zegt tussen het spuiten door goed laten drogen ..het beste is eigenlijk een dag er tussen laten ..hoe was de temperatuur tijdens het spuiten
Favorit614
Ooit ook met siliconenspray gepoetst? kan ook nog door werken in de lak. voor de rest zie boven
mflover
Als je autos spuit:
is het zelfde principe is het in de spuitkamer 25 graden.
dit om de verf van binnen naar buiten te laten drogen of ook genoemd bakken.
johndeerke
Goed om te weten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
4