Mag je als je 16 jarige bent.
In 2009 met de trkker over de weg ?.
of gaan ze dat veranderen in 2009 naar 18 jaar?.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
moeten ze het eerst allemaal eens worden
trekkerrijbewijs en kenteeken verplicht!.
in dat willen ze dan dan invoeren in 2009.
En dan willen ze de trekker snelheid verhogen naar 40 kilometer per uur. en het trekkerrijbewijs verhogen naar 18 jaar , en die lui die al een trekkerijbewijs hebben (16. 17 jarige ) die worden weer ingenomen !. ik hoop dat dit niet gaat gebeuren of wel dan >?
Het zal er ooit wel van komen, maar zolang deze situatie te handhaven is, dan is er niks aan de hand. Komen er meer en meer ongelukken en wordt er meer geklaagd vanuit b.v. de Evo (transportorganisatie) door false concurrentie dan zullen de gesprekken weer op gang komen.
Maar voor de eenwording van de EU zal het toch wel moeten, Nederland is nu uitzondering op de regel. In alle andere EU landen is het verplicht kentekenplaten te hebben, je trekker 1x per jaar te laten keuren en rooie diesel kennen ze niet.
Men verwacht in Duitsland dat de diesel aan't eind van het jaar toch €1,80 gaat kosten.... Rood hebben ze niet.
En als je het papiertje hebt kunnen ze hem niet meer afnemen. Daar zijn genoeg voorbeelden van.
hebben die lui in den haag het daar ook nog over? boer
Ik denk dat dat in de toekomst zeker gelijkgetrokken gaat worden.
De komende jaren komt er toch geen verandering in de rijbewijzen. Als die er komt dan komen er 2 of 3 groepen las ik. Naar leeftijd en naar het gewicht van de combinatie. Dus niet alleen waterrem achter het bussie maar ook van die weegplaten! Je asbelasting moet je dan ook weer in de gaten gaan houden. Zeker bij de zelfrijders. In Duitsland zie je nog wel eens bij bietenrooiers dat ze 1 zo'n klein wieltje hebben, puur voor de wegenverkeerswet.
Een aantal wegen worden opengesteld voor landbouwverkeer dat aan bepaalde snelheiseisen voldoet. Elke loonwerker zal toch voor het maximum gaan, dus dan heb je weer voordeel, mooie vlakke doorgaande wegen vaak om de bebouwdekom!
En door het keuren wordt de veiligheid ook groter, zeker bij verlichting en bij de remmen enzo.
Ze kunnen er beter parkeerplaatsen van maken ofzo..... Of een snacktent erop zetten, wedden dat we aan de kant gaan!
en die vrijetijd die ik heb zitten leren in de theorie?
Even iets anders: dit is nu een mooi actueel topic
Moeten loonbedrijven op witte diesel rijden? of maakt dit niets uit.
wie wil dit even uitleggen? hadden er laatst over op school
Volgens mij moet het in de bouw wel, dus als je met een trekker/kipper voor een aannemer of uitvoerder aant het werk bent. Het wordt alleen nooit gecontroleerd.
De meeste moderne trekkers moeten wel op andere brandstof rijden als de rode diesel, de brandstof moet voldoen aan de EN590 eisen.
Maar dat hoop ik niet want ik word volgend jaar 16.
Vanaf dat we het G binnen hebben mag je met een trekker met sleep rijden van een max. MTM van 25 ton. Als je dan achtien jaar wordt, wordt het rijbewijs automatisch aangepast naar 44ton.
Dit G-rijbewijs bestaat nu al 1,5 jaar.
Als je trekker wordt gepakt als ie rapper rijdt dan 40 km/h dan heb je problemen want je trekker is geen traag verkeer meer. Je moet dan je trekker als vrachtwagen inschrijven.. je hebt dan ook een rijbewijs nodig voor een vrachtwagen, je moet constant op witte mazout rijden, een eurovignet hebben, een tachograaf, enz.
maar de minister van landbouw die wil daar gelukkig niks van weten die weet teminste hoe het is.
dus: voor de gene die nog 1/2/3 jaar moetten wachten hoeven nog nergens bang voor te wezen.
Gr Tim
wit voor auo's en vrchtauto's / rode diesel voor landbouwvoertuigen en betonmolens / en de nieuwe is paarse diesel voor loaders en kranen enzo maar wordt alleen op grotere bedrijven gebruikt. maar is nog goed koper dan rode diesel is rond de 89cent per liter.
1=a een tractor zonder aanhanger tot 7,5 ton (met dus alleen dingen in de hef) en zal het auto rijbewijs worden.
2=aa tractor tot 7,5 ton en met aanhanger tot 20 ton en zal het rijbewijs auto met aanhanger worden.
3=b tractor zonder aanhanger tot 13 ton (met dus alleen dingen in de hef) en zal het vrachtautorijbewijs worden zonder aanhanger.
4=bb tractor tot 13 ton en met aanhanger tot 50 ton en zal het vrachtautorijbewijs met aanhanger.
met a mach je dus alleen a.
met aa mach je a en aa.
met b mach je a en b.
met bb mach je a aa b bb.
hoochstwaarschijnlijk wel maar je sertificaat blijft gewoon geldig het geld dan voor de genen die in 2009 16 worden of later
FENDTfarmer
omdat het ook niet voor alle loaders en kranen is maar alleen een bepaalde kategorie en moet je bij je gemeente aanvragen mijn broer heeft een kraan en is goed gekeurd