Nieuwe Fendt 800 Vario heeft AdBlue

Begin oktober is de officiële introductie, maar dankzij een oplettende TREKKER-lezer (en TractorFanner 😎 ) kwam de redactie in het bezit van nieuwe spionagefoto's van wat straks de nieuwe Fendt Vario 800 moet worden.

Deel dit topic

Reacties

NewHollandErik
Lees meer-link werkt niet. Dus hier het TREKKER-bericht: trekkerenwerktuig.nl/nieuws/detail.php/…

En de foto op TF: tractorfan.nl/picture/248503/…
jurgenkrijt
Mooi ding word het
ekenhorsie
Je zeker!
eddie
Vind hem niet echt geweldig, zie liever de 820
menke
Beginnen ze die rotzooi ook al in een trekker te stoppen. Straks zitten ze weer te klagen dat ze overal 2 tanken moet hebben. MAar ja we zullen zien. Ach vind de oude neusen nog het mooste die vierkanten.
Fendforever
Mooi
NewHollandErik
Zie ook liever de oude serie, dit is net een kaalgeplukte 900-serie.. :|
fendt fan
Maar gaat de 820 dus weg vind ik wel raar, want dat is op dit moment de meeest verkochte fendt, eigenlijk jammer want de huidige is mooi compact deze is dat volgens mij al niet meer zo
bart H
Wist ik al
gekvanfendt
Ja wist ik al er staat al een foto op tf vorig jaar ofzo van gertoncady 😉
devermeiren
Lijkt heel hard op 900serie alleen veel lelijker
VARIOTMS
Mooie trekker, de 800's van fendt zijn alweer een jaar 5 a 6 hetzelfdee dus moete toch een keer met nieuwe model komen. qua model is bij de oude 800's alleen het stuur en de pijp veranderd, en een ander motor
inter-Eric
Weet je wat het leukste van alles is dat die abbleu zowat pure amoniak is en wat zit er in stront ? amoniak breekt namelijk roet deeltjes af
Fendt_favorit
Er is niks gezegd dat de 820 weg gaat, er staat alleen dat er een nieuw topmodel komt, de 828, dus de kans is groot dat de 820 gewoon blijft;)
Fendt_favorit
Mar dan wel natuurlijk in dit model, en geheel vernieuwd;)
rene-fendtfan
Wou zegge
Mengeledriver
Ja, Gerton heeft em vorig jaar tussen 14 en 17 januari 2008 op de foto gezet. Heb em toen ook zien staan (in de verte)
Siebenga
Om de volgende emissie waarde te halen voldoet ad-bleu toch niet meer... ook scania is met schonere motoren aan de gang zonder ad-bleu.. tis gewoon tijdelijk
Mengeledriver
Nou, Scania loop voorop in de ontwikkelingen en heeft op een groot aantal type's motoren geen Add-blue nodig. Maar de rest van de merken rijdt er al mee rond. De eisen worden steeds strenger.
Siebenga
Eisen worden strenger motoren worden zuiniger en schoner en sterker.. Ik las laatst een artikel dat honda een nieuw moterblok had ontwikkeld.. Dat blok nam 80% minder brandstof.. Weet zo niet meer wat het was. Het was wel totaal nieuwe ontwikkeling

Wat ik me laatst afvroeg. Waarom worden er geen vario's geplaats in auto's. Of bv zoals john deere een eco bak. Die trekker trekt um in toeren tot dat ie op kruissnelheid is en dan laat ie de toeren vallen?? Zou toch ook voordelig kunnen zijn in de (Vracht)Auto industrie?
Mengeledriver
Voor vrachtauto's wel. Maar de meeste lange-afstand vrachtwagens hebben al een eco versnelling en ze hebben een simpele bak, 2x 4. Die zijn vrij goedkoop om te maken. Goedkoper als een Vario. De Vario kan wel de automatische vrachtwagentransmissies vervangen. Denk aan zandauto's en containervrachtwagens. En een autoversnellingsbak zit al helemaal weinig in, dus dan is de Vario al snel te duur.
Siebenga
Dus de prijs is het enige? Een dikke vrachwagen kost altijd nog meer dan een 936.. Dus helemaal snap ik het dan weer niet..
fryslan
Kale vrachtauto zonder opbouw kost ongeveer een dikke ton. Maar een vario heeft te veel verlies in de aandrijving dat zou voor vrachtauto's helemaal slecht uitpakken wat betreft verbruik omdat ze meer vermogen hebben
Machineman
Ad-blue het zal wel... straks kun je perzik smaak aan de diesel toevoegen.... 😃 Ik snap niet waarom er geen haast wordt gemaakt met elektrische aandrijving.. dikke wielmotoren en enkel electrische schakeling als 'versnellingsbak', dieseltje pruttelt enkel om dynamo iets aan de gang te houe op mooie zuinige toerentallen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
1