Sinds ee half jaar rijdt er opt werk een T6050, range command. Fijne tractor om mee te werken enz..
Vraag me alleen af wanneer de boost erin springt,
Dit zie je aant het groene lampje,
Mij lijkt dat als die het zwaar krijgt dat de boost dan mee helpt.
Nu lijkt het of die alleen op de weg erin springt en boven een bepaalde snelheid..
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
klopt, dit is ter bescherming van de transmissie.
ik dacht alleen dat het 8 km/h was en niet 16, maar denk dat @tm120 en @radium45 het wel goed hebben
Dat had je met die Joskin er achter wel nodig, kwam amper ermee weg
dan heb je geen boost
hij moet es een keer gaan roke dat laffe hok
Als je eenmaal op snelheid ben wel, of nja, jij reed me eruit met die Fendt
En inderdaad roken..
vind je et gek, die loopt 50
En ook net zon draai cirkel
haha idd, konden nog wel 3 rijen stelconplaten aanleggen zodat ik knap voor de stortbak kon
Stel het voor
das onzin zegt ie dan
gewoon een n163 kopen, draait ook wel knap genoeg
Dát is wél onwijs
dan heb ik ook boost (A)
de boost schakelt zich ook in bij zwaar aftakas werk.
wanneer de boost actief is of stand-by kun je herkennen aan het kw+ logo.
mvg
Wel van tevoren een afspraak bij de dealter maken, vanwege bakrevisie...
Is dat zo? Aftakas moet ingeschakeld zijn. Lijkt me stug dat ze een torsiesensor inbouwen, die kan meten hoe zwaar de aftakas belast wordt, alleen om de boost er bij te trekken. Dan streef je het doel voorbij, want dan wordt alle electronica en aansturing van het geheel duurder als de zwaardere transmissie, die je door de boost probeert uit te sparen.
De demper tussen de motor en de bak kan natuurlijk niet zien of je het vermogen via de wielen of de aftakas afneemt...
Dat klopt maar de ecu weet wel of de aftakas ingeschakeld is en in welke versnelling de bak staat / rijd
Juist, dus als je bij zwaar trekwerk de aftakas inschakeld, dan komt de boost er bij...
Nee, je moet altijd wel iets vermogen op de aftakas afnemen om die aan te laten gaan. Onder het zodebemesten bijvoorbeeld gaat de boost soms wel en soms niet aan.
de boost komt er bij in de hoogste groep versnellingen EN als er een bepaalde tosie in de aanadrijflijn van de pto komt.
dit word weldegelijk gemeten bij de trillingsdemper tussen de motor en de versnellingsbak, maar om torsie te kunnen meten moet je dat op 2 plaatsen op een as meten daarom zit er aan het andere einde van de price-as ook nog een sensor,
zodra de waardes van deze 2 sensoren niet meer overeenkomen is er dus sprake van torsie en bij een bepaalde hoeveelheid torsie kom er extra vermogen bij (boost)
Aftakas aanzetten tijdens het ploegen is dus een fabeltje die ooit eens in de wereld is gebracht door iemand die er absoluut geen verstand van heeft.
Bij ons komt die boost er nooit in bij aftakas werk, dan zal er wel zo'n sensor kapot zijn ofniet?
de mijne doet dat ok niet! wat kan dat zijn ?? :lol:
zou kunnen zijn dat de sensor kapot is, weet allee nniet zeker of je dan een storingscode te zien krijgt als hij kapot zou zijn.
Of het lapje kapot? dan doet ie het wel maar zie je het niet.
De boost komt er niet bij via de aftakas wanneer de trekker stilstaat je moet minimaal 0,5km/u rijden voor dit proces in werking gaat.
Anders even naar het LMB gaan en laten testen voor de vermogenstester, hun kunnen namelijk de powerboost handmatig tijdelijk aanzetten om hem te testen.
Het lampje gaat wel branden als ik'm op de weg op de automaat zet dus hij doet het wel, je kunt het dan ook goed vernemen dat hij harder trekt. Ik zit trouwens niet om verlegen want de trekker is al gechipt en dus ben ik'm nooit echt nodig.
dan is dat uitgesloten dat het lampje kapot is.
maar dat je m niet nodig hebt ging het niet om toch?
de vraag was die ie het niet deed hahaha
even laten testen is zo gebeurd, sensor vervangen ook dus probleem kan vrij snel opgelost zijn.
Dank voor je antwoord! Duidelijk!
Die groene krachtpatsers van mij doen het gelukkig prima zonder boost!
Kan het zijn dat jullie op 540 toeren werken? want volgens mij gooit hij de boost erdan niet bij ivm beveilegingen omdat het koppel dan veels te groot wordt als er wel ergens wat mis gaat.
het vrijkomen van de boost bij het aanzetten van de aftakas zonder dat deze iets aandrijft kon wel degelijk.
Bij de eerste tsa's kon dit namelijk, heb dit zelf ook regelmatig gezien bij verschillende tsa's.
Dit bleek een software fout te zijn en is later veranderd dat het niet meer kon.
Dus als het goed is kan dit niet meer bij de 6000 serie, anders is dat ook nieuw voor mij.
@ford 8630
het kan ook zijn dat die 2 sensors niet gecalibreerd zijn de torsie niet goed kunnen meten.