Hallo,
ik meende dat als je vroeger een ford 8210 kocht, je als optie een turbokit kon krijgen. nu is mijn vraag aan jullie of iemand weet welke turbo dit eigenlijk is?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
is niet voor mij stan. een maat vn me zou er graag de originele turbo op hebben maar bij de NH-dealer kost ie teveel. dus zou ie een 2ehands turbo willen kopen maar dan wel de goede
Zo groot?
8210 heeft ook minder liter inhoud als een 8240. Standaard zou hij iets kleiner kunnen zijn
Als een
40je maar denk dat het aardig in de buurt
Komt
Je kunt denk ik ook een turbo van een TW 15 nemen.
Weet alleen dat dat een AirResearch/Garret turbo is.
Ford onderdeelnummer is: D8NN6K682EA
wij hebben zelf ook een 8210 en ook ik heb er al eens een topic over aangemaakt. Toen is mij een hx40 aangeraden. Dit moet makkelijk kunnen met de standaard minimec lijnpomp. deze kun je van zichzelf al zeer ver open draaien
@mathijsvolker
Dit zou wel goed mogelijk zijn
dit hoeft niet percee. Het enigste wat je veranderd is je verhouding van Mengels+lucht. Je wilt meer vermogen dus ze monteerd een turbo(meer lucht) wat je daarop volgend doet is natuurlijk de brandstof pomp open draaien om die verhouding weer goed te krijgen. Correct me if im wrong!
Als je zegt dat hij bij de dealer te duur is dan weet de dealer dus welke turbo er op moet, anders kan hij niet zeggen wat hij kost...
omdat de dealer zowiezo een nieuwe turbo zal aansmeren. je kan beter een goeie 2ehands nemen. heb je voor de helft vn de prijs. je moet gwn op een paar zaakjes letten bij zo'n aanschaf
ja, de werking van de turbo ken ik wel, maar waarom er andere verstuivers in moesten weet ik niet meer, maar ik vroeg me af of het van de 6 cilinders ook zo was.
wss kon je pomp niet ver genoeg opengedraaid worden en hebben ze daarom a,dere verstuivers gestoken. dit om de verdeling van lucht en diesel gelijk te krijgen.
ik denk et ni, maar je weet nooit
ik zou het je echt niet kunnen vertellen