Hallo Tf'ers,
Is het geen idee om dit topic te gebruiken voor alle tips over het starten van de trekker in de winter, dan kun je het makkelijk terugvinden en dan krijg je niet steeds van die topic's van "trekker start niet".
Als het niks is wordt hij verwijderd.
Hierbij mijn eerste tip:
Als je accu slecht is kun je hem 's nachts aan de lader zetten en binnen. Dat scheelt al heel wat.
Vr.gr. Thomas(Thommie)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
alleen niet te vaak doen, dan wordt je trekker "lui"
- Trekkers binnnen, eventueel in de stal.(maar zodra het warmer wordt weer in je loods)
- Heteluchtkanon even er op
Pas met petrolium of benzine wel op met de nieuwere trekkers. Deze motoren kunnen namelijk erg gevoelig zijn voor dergelijke oplossingen
ik zou juist zeggen gebruik geen startpiloot of remmenreiniger
haha ja maar als de nood echt hoog is, kan je het incidenteel gebruiken
bij -20 petrolie bij de winterdiesel.
Accu ken lang aan, Startmotor is niet gemaakt voor een continue proces. Dus na 30seconden starten weer ff gloeien
Dat is vaak wel het logische gevolg. In sommige gevallen zal er een volle accu bij moeten
koop dan meteen een D 429
Hoezo lui?
Na 30 seconden starten enkele minuten wachten.
Uitleg: Bij het onttrekken van stroom aan de accu (door het starten) komt bij het chemische proces wat in de accu plaats vindt warmte vrij. Door deze warmte enkele minuten door de accu te laten trekken geef je de accu alshet ware een boost. De tweede startpoging gaat merkbaar sneller.
P.S.: Dit werkt alleen als de accu ook erg koud is en daardoor een verlaagde startcapaciteit.
Hangt een beetje van het systeem af, maar vaak is 10-20 seconden mans zat, zeker bij de Vlamstart.
Ik weet niet wat een gangbaar systeem is, maar en vlamstart werkt op het diesel inspuiten in inlaat principe Tijdens starten wordt er diesel terug de tank in gespoten, door deze via het gloeispiraal in de inlaat te spuiten ontbrand de diesel tijdens het starten, hierbij komt veel warmte bij vrij mits het systeem goed functioneerd
Sommige beschikken over gloeibougie's Die hebben vaak genoeg aan 10-20 seconden ook, maar kunnen ook langer gloeien. Modernere systemen regelen dit zelf met een timer.
Het beste is natuurlijk ook goede winter diesel. Vaak leveren leveranciers dit optijd, maar indien dit niet het geval is kun je het kopen bij een LMB voor 10euro. Verdunning is ca 1L op duizend liter.
Moderne motoren lusten die petroleum toch minder dan goede additieven.
Gewoon zorgen voor een goede accu en evt. een startmotor en de meeste problemen zijn de wereld uit., Mocht het nog niet lukken duid dit op versleten zuiger veren o.i.d. I.i.g. dus minder compressie die dan ook minder warmte produceerd voor de ontsteking van de vernevelde diesel.
Ondertussen al alles warm van te demareren.
Na een uurke suggelen het een halfuurke late rusten en toen ging hij wel aan de praat.
Toen 2uur met hem gaan rijden, ik leg hem stil en wil opnieuw starten om te kijken of het de batterij is.
Hij ging 1slag rond en toen niks meer.
Buiten laten staan en naar een uur nog eens geprobeert (gewoon laten staan, geen lader of extra batterij)
Bij de 1ste slag was hij aan de praat.
Hoe kan dit?
Slechte massa
goede compressie
...
Dat is dus een vlamstart, wat tekenen geeft van overlijden Een goed gloeispiraal in de inlaat heeft meestal toch genoeg aan 20 seconden.
zet de startkabels rechtstreeks op de startmotor, want waarschijnlijk maakt die ergens slecht contact. dit heb ik ook al eens gehad
zowel de startkabels en de lader stonden rechtstreeks op de startmotor
Nee, het is gewoon een geisoleerde koperdraad zoals de +
hij heeft het over de startmotor die het niet aan kan niet over de accu
(niet dat jij geen gelijk hebt maar ik zeg het maar ff)
Als et -10 is gloei ik bij DI evengoed, scheelt je toch een startpoging en hij loopt ff mooier in het begin.