Vraag over fendt vario 714
We hebben laatst een 714 vario gekocht maar nu snap ik iets niet als ik langzaam vooruit ga en achteruit wil gaat hij heel snel achter uit en als ik van achteruit naar vooruit wil gebeurd het zelfde hoe kan dit
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
die knop met 4 standen aan de achterkant kun je mee instellen hoe snel hij 'opschakeld' alst ware, niet welke snelheid hij uiteindelijk gaat...
ik denk dat hij bedoeld als je de hendel 1 maal vooruit duwt gij hij bv 5km/u lopen maar hij wil hem 2km/u laten lopen denk ik en dat regel me je de standen he
Kun je instellen hoe hard je wilt rijden als je omkeert.
Dit kun je ook ni het eerste menu zien, een tekentje heeft vast een paarse(weet ik niet zeker) kleur.
In het menu kun je deze functies uitschakelen.
Hebben hier ook wel eens op knoppen lopen drukken, stond hij op 0,1km/u achteruit met MEMO, dachten ze er wat stuk was. Alleen een dingetje aangevinkt, beetje jammer
het probleem dat jij hebt is dat de memo ingesteld staat. in die memo kan je voor vooruit en voor achteruit apart een gewenste snelheid instellen ( bv op kopakker om altijd dezelfde snelheid te nemen voor te draaien), telkens je dan van voor naar achteruit bediend ( of omgekeerd) gaat hij vanzelf naar die ingestelde snelheid. als je de memo afzet ( staat mee in het menu waar je de vario in kan verstellen, ergens op de zijkant in het scherm) dan gaat hij in dezelfde snelheid van richting veranderen als je voordien aan het rijden was
het is heel simpel, gewoon even zoeken in het menu van de vario en de memo's afzetten
@chiel waayer
kan je niet instellen met die 4 standen, ik heb het hele instuctie boek doorgelezen en samen gevat voor m'n baas.
Die 4 standen zijn de grootte waarmee je schakelt zegmaar, 4 is groot, 1 is klein, dus 1 is meer voor de precisie.
De snelheid van vooruit achteruit kan je instellen door: eerst knop F4 in te drukken, dan F1 en dan kan je met de draaiknoppen de snelheid instellen.
Suc6 ermee
Hoe ver heb je moeten rijden? Was de tank vol toen je begon?
Beetje rare vraag of 170L diesel veel is voor twee keer 10 ton te halen...
en hij toch moet trekkeren
maar ik weet het niet
het is voor ons allemaal nieuwe
dus ik weet ook niet hoe het allemaal werkt
maar ik kan me voorstelen net als een schakel trekker
in de groteversneling zet
en weinig toeren dan zuipt hij ook meer
als een versnelling lager en iets meer toeren
maar dat hij het beter kan trekken
weet je wel zeker dat het 170liter was. Zit toch nog geen verbruiksmeter op die trekker?
Want volgens mij is 42liter nog niet eens het maximaal verbruik/uur bij een 150pk trekker. Zit bij het dubbele aantal pk's namelijk op 52liter, lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Mocht het wel waar zijn, dan lust hij hem wel
je memo functie heb je waarschijnlijk alleen achteruit gekleurd/aangevinkt in scherm.
je drukt op F4 {tandwiel} dan op F1 {memo} daarna kun je zowel voor als achteruit tandwiel "paars" kleurtje geven & deze snelheid ook afhankelijk instellen.
{weet niet welk type 714 jullie hebben} 1box of 2?
aftakas voorkeuze 540/750/1000 met hendel of met knop?
extra fendt gekocht lekker zuinig heb ik er nog een zuip kajuit hahahaha
wie weet hoe dit kan iet met instellingen of komt het omdat je op cruscontrol rijd
regel je de snelheden enzo mee
ga je naar memo en als ze die paars branden staan ze aan en dan onder bepaald toeren gaat hij naar die snelheid en gaan die symbolen groen branden
druk je op memo vooruit en worden ze wit is het probleem over
En de cruise helpt net om zuiniger te rijden. Rij nou altijd op tms maar bij de oude 926 gen1 gewoon als ie rijd meteen de cruise erop en dan trok ik meestel rond de 16/1700 toeren op en bij 50 gas langzaam terug late zakke naar 1500 toeren.
Succes!
Zou wat ondersteuning van de dealer vragen. De Vor zou over heel veel nuttige info moeten beschikken.