Misschien een hele domme vraag.
Maar hoe schakel je de hydroliek in.
Want ik wil er een houtklover achter doen.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar domme vragen bestaan niet
Nouuuuuu...
wij moeten idd zoals jelledexta zegt dat knopje uit trekken, en dan de hef hendel helemaal omhoog doen, en dan doet de houtklover het.
N.B.: vermoedelijk zit het er niet op. Bovendien, je hebt ook nog een retouraansluiting nodig.
Deze Dexta?
Zoals hierboven beschreven zit het precies.
door het uittrekken van de knop op het hefdeksel schakel je de oliestroom om van hefinrichting naar externe hydrauliek.
Er moeten voor gebruik hiervan natuurlijk wel een persleiding vanaf het hefdeksel en een drukloze retour richting achterbrug aanwezig zijn.
En het gaat om deze dexta
Die andere koppeling direct op je hefdeksel is je drukloos retour, hier moet dus de retourleiding van je houtklover op aangesloten worden, zodat de olie weer terug stroomt de bak in.
Ik heb je de werkwijze bij de foto's gezet.
Net even geprobeerd maar werkt nog niet.
Maar achter een Deutz D4006 en een Renault 651 werkt die prima.
En heb je druk op één van de slangen zodra je, na die knop op het hefdeksel uitgetrokken te hebben, de hefhendel helemaal op de hoogste stand hebt gezet?
Zal een proberen om de koppeling van de klover om te zetten.
Misschien ligt het daar ook wel aan.
Wanneer je geen slangen aangekoppelt hebt en dan zoals hierboven aangegeven:
1. de knop helemaal uittrekt en,
2. de hefhandel zo ver mogelijk omhoog doet,
behoor je te kunnen horen/merken (sissend geluid/licht zakken van toerental omdat olie door het overdrukventiel wordt gedrukt) dat er druk word opgebouwd in de persleiding die naar de snelkoppeling van je tractor loopt.
Op deze manier kun je dit aspect aangaande je tractor alvast controleren. Dit niet langer dan een paar seconden doen, anders krijgen de olie, de pomp, het overdrukventiel enz. erg op hun donder.
Daarna de snelkoppelingen.
Het kan zo zijn dat het kleine klepje in een of meerdere van de snelkoppelingen niet door zijn tegendeel word geopend. Normaal moet dit gebeuren omdat ze op elkaar zitten aangesloten.
Dit klinkt misschien raar, maar het komt soms voor.
Dan heb je dus wel druk op de snelkoppeling van je tractor, maar er is dan een onderbroken circuit, en er gaat dus geen oliestroom lopen door je werktuig.
Wanneer het bij een andere trekker wel werkt, en de oorzaak zit hierin, dan zou je kunnen overwegen de niet openende snelkoppeling op je Dexta te vervangen.
Nee aftakas niet ingeschakeld. Trouwens het is geen door draaiende aftakas.
Ga ik morgen even proberen.
Hefinrichtingstand---neutraalstand----hydrauliekstand.
Zie pagina 11 van document op onderstaande link (knippen en plakken in je browser):
cs-001.123.is/DeliverFile.aspx/…
(Zie bovenaan de tekening bij "Auxiliary service control")