Illustratie van:

Fendt Favorit 3 - versnellings bak - pakkingen

Goedendag,

ik heb inmiddels de achterbrug uit elkaar alleen nu was mijn vraag wat het beste is om gewoon zwarte kit er tussen te doen of orginele pakkingen? mijn 2de vraag is: ik heb een versnellings bak van 30 km kan ik deze opvoeren naar hoger?

alvast bedankt mvg Florian van Hoof

Deel dit topic

Reacties

lindehydrocart30
Nieuwe pakking uitsnijden, dan monteren met een klein beetje vloeibare pakking erbijtussen 😉
Valtra-Fordpower
Als de pakking niet als Shim dient kon worden volstaan met vloeibare pakking. Maar als de dikte van de pakking een rol speelt dient men de originele dikte weer er tussen te plaatsen.
lindehydrocart30
@Valtra-Fordpower

idd, de gewone losse dekseltjes enz, die kun je zo monteuren met vloeibare pakking, maar steekassen e.d, daar moet je even mee uitkijken 😄
florianvanhoof
Bedoel je met steek assen de deksels van de keringen die orgineel pakking moeten hebben
Fendt_favorit
Als je een 30 km/h bak hebt, heeft hij al snelgang. Wat voor maat banden heb je eronder? Je kan evt wat groter doen.
florianvanhoof
13.6-38 maar zit er niet een begrenzer op de snel gang? ik kan de snelgang wel bedienen als hij in zijn 1 t/m 5 staat maar niet in zijn 6
Fendt_favorit
Huh, wat bedoel je met ik kan de snelgang wel bedienen?

Je hebt ook geen 6, 5 is de hoogste versnelling (rechts beneden) en dan heb je per versnelling nog eens 30% versnelling of vertraging (hoog laag hendel)
florianvanhoof
Ja als hij dan in zijn 5 staat kan ik de hoog en laag niet bedienen om dat ik de bakken nu uit mekaar heb liggen zie ik dat er een soort vergrendeling in zit
basia
@florianvanhoof

Volgens mij is dit normaal ; in de hoogste ( 5 e ) wil de 30% vertraging niet functioneren ( de pook links aan de bak ) als je naar de hoogste schakelt gooit ie deze pook terug .
de hoge en lage gearing zit toch op het pookje aan de rechterkant van de bak ?

PS ; heb je de as er al uit gehad om de 0 ringen te vernieuwen ? ( Kan volgens mij aan de kant waar het diff. slot zit ; deze eraf ;dan as waar trommel op zit naar buiten trekken ; dan kan as eruit.
Fendt_favorit
@basia

Dit is niet normaal. Ik gebruik altijd de 30% in de 5. Even een halve gang terug voor bijv. rotonde ofzo als je er een wagen achter hebt hangen, en dan na de rotonde weer halve gang opschakelen.

Bovendien zit deze pook aan de rechterkant. Aan de linkerkant heb je alleen de kruipgang zitten. Jij hebt denk ik een bak van de 100-serie in gedachte, maar bij mijn weten werkt daar normaal gesproken de 30% ook in de 5.
basia
@Fendt_favorit

Ja ; sorry ; dan ben ik in de war en de functies verwisseld van de 2 pookjes .
Maar klopt het dan dat de 5 e niet in de lage gearing kan ?

En indd bij de 100 serie zit het 30 % pookje links .
radium45
@lindehydrocart30

Klopt, waar je voor moet uitkijken is dat je geen ''klodder'' pakking tussen dragende delen smeert, ook al knal je de bouten goed aan dan nog blijven deze delen ''drijven'' opelkaar i.p.v. bewegingsvrij verankerd aan elkaar. hier is speciale vloeibare pakking voor te krijgen wat als het ware een glasharde afdichting vormt.
florianvanhoof
@basia

ja het ik heb het diferencieel uit elkaar en o-ringen ver vangen en dat zit nu weer in elkaar dus dat is goed.

bij mijn tractor zit rechts hoog en laag en links kruipversnelling en zo te zien zit er een vergrendeling op mijn vraag is of ik die weg mag halen zo ja? loopt hij dan rond de 40?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Favorit 3 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
1