Goedendag,
ik heb inmiddels de achterbrug uit elkaar alleen nu was mijn vraag wat het beste is om gewoon zwarte kit er tussen te doen of orginele pakkingen? mijn 2de vraag is: ik heb een versnellings bak van 30 km kan ik deze opvoeren naar hoger?
alvast bedankt mvg Florian van Hoof
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Favorit 3 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
idd, de gewone losse dekseltjes enz, die kun je zo monteuren met vloeibare pakking, maar steekassen e.d, daar moet je even mee uitkijken
Je hebt ook geen 6, 5 is de hoogste versnelling (rechts beneden) en dan heb je per versnelling nog eens 30% versnelling of vertraging (hoog laag hendel)
Volgens mij is dit normaal ; in de hoogste ( 5 e ) wil de 30% vertraging niet functioneren ( de pook links aan de bak ) als je naar de hoogste schakelt gooit ie deze pook terug .
de hoge en lage gearing zit toch op het pookje aan de rechterkant van de bak ?
PS ; heb je de as er al uit gehad om de 0 ringen te vernieuwen ? ( Kan volgens mij aan de kant waar het diff. slot zit ; deze eraf ;dan as waar trommel op zit naar buiten trekken ; dan kan as eruit.
Dit is niet normaal. Ik gebruik altijd de 30% in de 5. Even een halve gang terug voor bijv. rotonde ofzo als je er een wagen achter hebt hangen, en dan na de rotonde weer halve gang opschakelen.
Bovendien zit deze pook aan de rechterkant. Aan de linkerkant heb je alleen de kruipgang zitten. Jij hebt denk ik een bak van de 100-serie in gedachte, maar bij mijn weten werkt daar normaal gesproken de 30% ook in de 5.
Ja ; sorry ; dan ben ik in de war en de functies verwisseld van de 2 pookjes .
Maar klopt het dan dat de 5 e niet in de lage gearing kan ?
En indd bij de 100 serie zit het 30 % pookje links .
Klopt, waar je voor moet uitkijken is dat je geen ''klodder'' pakking tussen dragende delen smeert, ook al knal je de bouten goed aan dan nog blijven deze delen ''drijven'' opelkaar i.p.v. bewegingsvrij verankerd aan elkaar. hier is speciale vloeibare pakking voor te krijgen wat als het ware een glasharde afdichting vormt.
ja het ik heb het diferencieel uit elkaar en o-ringen ver vangen en dat zit nu weer in elkaar dus dat is goed.
bij mijn tractor zit rechts hoog en laag en links kruipversnelling en zo te zien zit er een vergrendeling op mijn vraag is of ik die weg mag halen zo ja? loopt hij dan rond de 40?