TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat is er een groot nadeel aan dan?
Je kan er na een paar jaar niks meer door zien.
Ja zijn van die speciale platen van plastic waar je doorheen kunt kijken noemen ze ook wel plastic glas
plastic versplintert niet.
Maar serieus ik heb het wel eens gemaakt voor iemand maar uiteindelijk was dat niks. Snel krassen en verkleuren was het resultaat.
koop je dan weer een nieuw
Dat bedoel ik ja k zat al te twijfelen hoe je het schreef
tractorfan.nl/picture/574146/
Dit ziet er nog best netjes uit, hadden wij ook met onze massey ferguson overdwars voor de kuil gestaan om laatste voer weg te scheppen met de voorlader maarja pa had nie door dat deur nog los stonden toen was het frame van de deur verbogen maar het glas was intact gebleven
En een keer wassen helpt niet?
Met wassen moet je oppassen! Als er zand en zooi op zit moet je oppassen dat je het er niet in krast met een spons of borstel! Dan krijg je er matglas van!
Zal de hogedrukspuit wel willen?
@valmet6400power kan hierover mee praten, die heb ook wel eens in me auto gereden/gekeken
Denk het wel, dan wrijf je het er niet in..
Wij willen hem ook meer maken dat hij normaal gesproken altijd openstaat en als het echt van dat .... weer is dat je hem dicht kunt doen of bijv. met spuiten ofzo of iets wat heel veel lawaai maakt
Dan kan het prima inderdaad! Dan bespaar je ook flink geld denk?
Een deutz 7206 met een fritzmeijer modul 3000 dacht ik
Ja daarom en plexiglas is sterker en wij hebben nog een stuk liggen wat misschien nog net gaat passen
het werkt mooi zolang je maar vandat uv bestendig erinzet dat verkleurt niet tot nouweleks , en t scheeld in de knip !
Maar zoals dat met alles zo is.. Als je er netjes mee omgaat kun je er langer mee! Je moet er gewoon rekening mee houden dat het niet zo krasvast is als gewoon glas, maar daar is de prijs dan ook naar!
Maar goed plexiglas is ook duur.
Ik heb het vroeger jaren in de trekker gehad , en beviel goed
Maarja net wat ik zij het is meer zodat de binnenkant niet nat regent
Idd, ik zou het er wel op willen wagen!
We moeten alleen nog een systeempje bedenken hoe die makkelijk omhoog en omlaag kan doen we waarschijnlijk met 2 pijpen die inelkaaar kunnen schuiven en dat je er dan een schroef door kunt doen ofzo
Als ik jou was zou ik er een frame omheen maken van U-profiel waar je plexiglas mooi inpast. Daar kun je het glas met een beetje kit in vast zetten. Aan dat frame zou je dan 1 of 2 gasveren kunnen maken.
Dat wouden wij ook doen met een U frame, zou zo'n gasveer hem kunnen tillen?
Evt zou je ook gewoon aan beide kanten een gat in het plexiglas kunnen boren. Dat vind ik ook een groot voordeel van plexiglas! Je kunt er zelf in boren en zagen (met beleid natuurlijk). Als je er aan beide kanten een gat in boort, met daardoor een bout waar je je bevestiging voor je gasveer aan maakt.. Ik zou er dan wel even aan beide kanten een carrosserieplaatje achter doen, zodat de kracht over een groter oppervlak verdeeld wordt.
Ik zou er aan beide kanten 1 aan maken, omdat plexiglas iets flexibeler is als gewoon glas. Hoe je die gasveer eraan maakt moet je even kijken, ligt eraan wat voor gasveer je hebt..
misschien heeft jelle hier ook wel belang bij
Whahaha humor
We moeten er nieuwe gasveren bij kopen want dat achterraam is al bij de vorige eigenaar er uitgeknapt
jelle heeft zijn frame eruit gesloopt, misschien kun je daar wat mee? als hij dat kwijt wil
Haha en hem weer een nieuwe laten kopen misschien is hij vanavond ook nog wel zijn gasveren kwijt
Die dingen zijn niet goedkoop! Maar dan heb je het wel strak in orde. Bij mijn cabine (ook een fritzmeier) zit hij met 2 gasveren vast. 1 kan hem ook wel beuren, maar dan veert het raam best hard door. Lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur van je achterruit. Ik denk trouwens dat de grootte wel vergelijkbaar is.. Als je niet wilt investeren in gasveren zou je er ook gewoon een stukje strip aan kunnen maken aan beide kanten, maar als je hem dicht hebt zit je met die langen dingen in je cabine..
Hoe bedoel je dit?
Als je een stuk strip neemt, met aan beide kanten een gat, kun je door het ene gat een bout doen aan je achterraam, aan de andere kant aan een bout aan het frame van je cabine. Deze 2 stukken strip houden dan je raam omhoog, ipv gasveren. Nadeel is dat als je je raam dicht doet, je met die stukken strip zit.
Ohja zo dan werkt denk ik dat systeem beter met die twee pijpen denk ik dan? of iets anders wat in mekaar kan schuiven
Idd, dan zou ik zoiets maken..
maar waarom kijk je niet voor een originele ruit ik was voor een glazen deur voor een dx nog geen 200 euro kwijt bij koopvanderwal nieuw besteld bij granit
als je er niet door hoeft te kijken omdat je het tijdens het rijden het open hebt staan,kan je ook een gekleurde kunstof plaat gebruiken is nog goedkoper.