Hallo
weet iemand hoe je de versnellingsbak van een ford 6640 calibreerd het is een trekker met powershift dus de duurdere uitvoering.
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tractorfan.nl/topic/24059/
om de versnellingsbak te calibreren ff naar alphen rijden zkr dat vind ik de moeite niet waard.
ow ik had niet gezien dat die vraag al is gesteld bedankt
het gaat om deze
De link die @jacco133 noemt beschrijft het hele verhaal in princiepe. Als je zorgt dat de olie in de bak op bedrijfstemperatuur is, dan kun je het verhaal van het ingedrukt houden van de kruipversnellingen-knop overslaan, dit is alleen voor het aflezen van de transmissieolietemperatuur en staat los van de calibratie procedure (tenminste, bij onze 6640). De olie behoord gewoon op bedrijfstemp. te zijn als je succesvol wilt calibreren.
Het gaat hier dus om het calibreren van de koppelingen C1, C2, C3 en C4, deze gebruikt je bij de powershifttrappen 1-2-3-4.
De vultijd van de rijkoppeling (zit er feitelijk niet als aparte koppeling in) kun je hiermee niet instellen.
@fordmerlo als je me een pb stuurt zal ik je het calibratieprocess uitleggen zoals in het boek wat we thuis hebben beschreven staat, het calibreren zelf is een klein werkje, je moet alleen even weten hoe het moet.
Een NH dealer heeft een handige kabel met drukknop die bij de zekeringkast aangesloten kan worden en waarmee je allerlei zaken uit de boordcomputer kunt lezen en instellen. Is voor enkel een eenvoudige calibratie niet nodig. Deze kabel kan dus ook gebruikt worden bij het instellen van de vultijd van de rijkoppeling.
Tip: indien nodig, het op goede lengte instellen van de bowdenkabels tussen schakelhandels en schakelas in de bak is ook heel af en toe een keer nodig en maakt dat je goed kunt schakelen zonder een handel helemaal in de uiterste stand moet drukken om hem in de versnelling te krijgen.
Deze kun je afstellen door de cabinevloermat er uit te halen, en de deksel tussen stoel en pedalen uit de vloer te schroeven, nu zie je 2 kabels (1 van de omkeerhandel en 1 van de versnellingshandel) elk via een afstelhuls de bak ingaan. Door de contramoer op deze huls te lossen en de huls zo te draaien dat je handel in de voorste en achterste stand evenveel speling krijgt, en de contramoer weer vast te draaien, schakel je weer mooi.
De hoog/laag handel kun je rechts naast de versnellingsbak, net voor de oliefilters, met een moer en contramoer afstellen.