RAL-nummers kleuren deutz agrotron

Wie kent de RAL-nummers van de kleuren van een agrotron?
het gaat dan om de kleur: grijs, groen en zwart
mvg Tim

Deel dit topic

Reacties

NHSanderJD
Welke agroton
boerekebart
Je kan beter de verf bestellen bij de deutz-verdeler/dealer.
deze mensen geven jou de juiste verf ervoor.
dx11
Is geen RAL kleur.
Deutz-5006
Nieuw restauratie projectje? 😃
Ronijn
Nee, volgens mij zijn dat geen ral-nr"s
KHD Deutz-Fahr
Zijn idd geen RAL nummers, denk ik. Gewoon naar de dealer gaan. En daarbij raad ik Sparex aan (zelf al veel gebruikt naar tevredenheid), Kramp hoor ik slechte verhalen over, kan ongelijk hebben.

En uit welk jaar is die agrotron? De eerste werden afgeleverd in Deutz oud licht groen, ingevoerd vanaf 1984 (er is ook nog oud oud lichtgroen vanaf 1975 tot 1984). En Deutz-Fahr donkerblauw. De latere agrotrons hebben een nieuwe tint lichtgroen, en donkerblauw is verandert in zwart/donkergrijs. En de velgen zijn overgegaan, van zilvergrijs, naar lichtgrijs. De laatste kleur wijziging was in 1997.

tinyurl.com/88k7bf5/
KHD Deutz-Fahr
De eerste Agrotrons zijn nog gemaakt in Keulen, de MK2 serie vanaf 1997 was uit de nieuwe fabriek in Lauingen met zinkfosfaat primer uitgevoerd. Staat op de motorkap bij de MK2 zinc protected.
RobDeutz104
Deutz groen 1974 ,Grafietzwart Ral 9011, Witaluminium Ral 9006
KHD Deutz-Fahr
@RobDeutz104
Oh sorry Rob, toch wel RAL nummers.
RobDeutz104
@KHD Deutz-Fahr
maakt niet uit hoor, wist niet welke nrs het waren, maar wist wel dat het ralnrs waren
KHD Deutz-Fahr
@RobDeutz104

Als we het jaar niet weten wanneer die agrotron is gebouwd, word het nog een moeilijk verhaal 😃!
RobDeutz104
@KHD Deutz-Fahr
ja dan wordt het lastig
deutzfancrissie
denk zelf deze de enige agrotron op zn profiel
KHD Deutz-Fahr
Agrotron 106 MK3 vermoed ik @RobDeutz104?
RobDeutz104
Mk2 volgens mij
KHD Deutz-Fahr
@RobDeutz104
Rob zit er toch nooit naast 😉, het is dus een mk2.
RobDeutz104
Haha, bijna nooit naast!
deutzke106
@RobDeutz104
het gaat iederdaad over de agrontron van op mijn profiel is een 106 mk2 van 2001
en t gaat voornamelijk over het grijs van de velgen die moete eens opnieuw gedaan worde en t zwart vo wat bij de werken 😉 en merci rob voor de nr's 😉
KHD Deutz-Fahr
@deutzke106

Je kan toch ook gewoon bestellen bij Kramp, Granit of Sparex?
KubotaB6001
@KHD Deutz-Fahr Met die verf kan je over 2 weken opnieuw beginnen, dat is mijn ervaring toch...
rick fordcrazy
@deutzke106

wat mijn voorgangers al vertelden RAL nummers zijn alleen maar indicaties(dus conclusie ral nummering bestaat niet in de tractorbouw/onderhoud) hier kun je verschrikkelijk mee op je bek gaan, als je de gehele trekker wilt doen, maakt het niet nog niet zo veel uit, maar plaatselijk verf bij werken kun je alleen met de originele verf nummers die de productie bedrijven opgeven, hier dus niet rekening mee gehouden dat verf op den duur verschiet en dus ook niet meer hetzelfde is als de trekker nieuw uit de fabriek kwam!
neem van mij aan dat je voor paal staat als jij met je trekker ergens komt en de kleur van jou trekker is lichter of donkerder dan die naast je staan, en ik praat uit ervaring!!

Ral nummers zijn alleen gestandaardiseerd bij die gebruikers die het ook opgeven in hun produktie correspondentie, handboeken , etc, ik heb honderden trekkers,trucks,motoren in diversen kleuren gespoten, en ben nog nooit een ral vernummering tegengekomen, in wat voor tractor instructie of werkplaats handboek dan ook!

nogmaals ga voor de juiste verfkleur naar de LMB of verf groothandel die de kleurnummering in de mengmachines heeft of direct van plak kan leveren en daarop ingesteld is dus voor Duitz naar de Duitz dealer en niet bij de John Deere dealer die toevallig eens een duitz gespoten Heeft
of kijk eens op Ebay daar worden regelmatig de orginele verf aangeboden voor 30% minder dan de prijs bij de LMB , voor dat geld heb je het dus gratis thuis gebracht!!
KHD Deutz-Fahr
@rick fordcrazy

Wat een kennis en kunde +1!
KHD Deutz-Fahr
Quote @KubotaB6001:
Met die verf kan je over 2 weken opnieuw beginnen, dat is mijn ervaring toch...

Over Kramp hoor ik idd slechte verhalen, maar Sparex staat erg goed bekend. Ik spuit al jaren met Sparex en alles wat er op is gespoten, is meestal ook blijven zitten. In het begin heb ik nog wel eens fouten gemaakt met ontvetten etc. De verf kan nog zo goed of slecht zijn, wat je wilt, als je zelf niet goed kan spuiten flikkert het met de zelfde gang er weer af. Dus ik zou eerst bij je zelf te rade gaan, heb ik wel genoeg verstand van spuiten.
rick fordcrazy
Met het goed voorberijden: zeer goed schoonmaken(ontvetten),hechtprimeren,zinklaagje voor het roesten valt of staat het eidresultaat zeker en staat als een paal boven water
KHD Deutz-Fahr
@rick fordcrazy
Ik gebruik tegenwoordig pre-paint als ontvetter, dus wat ze in de autoschade herstel ook gebruiken. Denk je bijvoorbeeld dat je iets goed schoon is, ga je wrijven met pre-paint, haal je nog een heleboel troep er af, top spul 😉.

En belangrijk is ook dat je voor het schuren al een keer ontvet, anders schuur je al het vet het metaal in.
rick fordcrazy
@KHD Deutz-Fahr
correct, zeer verstandig beter twee keer schoongemaakt dan één keer lelijk of verkeerd gespoten, de verf kost tegen woordig ook het nodige!
KubotaB6001
@KHD Deutz-Fahr Ik ben niet zo een professionele spuiter, maar ik heb mijn frees met kramp verf gedaan en elk steentje dat wegvliegt maakt een kras volledig door de lak uit, zegt genoeg dus...
KHD Deutz-Fahr
@KubotaB6001
Dat je niet zo'n professionele spuiter bent geeft niet. Ik heb onder tussen wel wat jaartjes ervaring met spuiten, en ik vind het leuk, dus ik leer nog bij elke klus. Maar ik ben er nog lang niet.

Ik hoor meer slechte verhalen over Kramp verf. Is volgens mij ook goedkoper dan Sparex, waar ik altijd mee werk.
rick fordcrazy
@KubotaB6001

klopt allemaal wat hier gezegd word, maar toch wringt hier wel de schoen namelijk dat het geen reet uitmaakt wat voor verf je gebruikt, als je maar de volgorde doorloopt die voor het spuiten staat, en ook namelijk maar liefst twee twee lagen epoxy uithardende blank lak te spuiten hierdoor word er een slijtvast harde toplaag gecreëerd, elke personen auto krijgt over zijn basis lak meerdere blanke lak lagen.

zoals ik al eerder vertelde is het helemaal niet nodig om wat jullie vertellen sparex of kramp verf te gebruiken, ga met één onderdeel naar een erkende autospuiterij of service center van sigma of sikkers, of één die gespecialiseerd is in auto lakken, daar kunnen ze de verflaag analyseren en je precies de gewenste verf mengen in wat voor kwaliteit dan ook, en die prijs ligt tussen de 20 en 100 euro per kg, zoals iedereen weet:goedkoop is duur koop!! maar het belangrijkste houd je aan de volgorde waar schoonmaken (ontvetten)het belangrijk is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
58