Illustratie van:

Mc-Cormick D 326 - Hydrauliek opbouwen

Goeiedag,

Ik wil graag hydrauliek op mijn cormick bouwen.

Ik weet dat er al een topic over is maar die gaat over een D217 met een andere hef.

Mijn hef kun je op verschillende standen/traploos regelen en laten staan.

Ik heb 2 leidingen vanaf mijn pomp naar de hef.

De dunne lijkt mij de drukleiding?

Als ik nou tussen allebei de leidingen een T-stuk maak.

2 slangen naar een ventielblokje waar ik 2 snelkoppelingen op monteer, dan zou het moeten werken toch?

Of zie ik wat over het hoofd.

Groetn,

Martijn

Deel dit topic

Reacties

peterzwirs
De dunne leiding vanaf je hydroliek pomp is de druk leiding.
deze leiding kan je door halen. zodat de druk kant vanaf je pomp de pers kant van je hydroliek ventiel deze is meestal aangegeven met P en dan de retour uitgang T van je hydroliek ventiel weer aansluiten aan de leiding naar je hefdeksel. dus je onderbreekt de leiding. aan de dikke leiding hoef je niks te doen.
MartijnvanHeerde
De retour vanaf het ventiel snap ik dan niet helemaal, aan welke leiding moet die dan? Aangezien er maar 2 lopen.
Valtra-Fordpower
Je haalt die dunne leiding door. Dan heb je 2uiteinde van die leiding. De pomp kant zet je aan je ventielenblok op aansluiting P, van pers. Dat andere uiteinde van die leiding zet je ook aan je ventielenblok op aansluiting T van Tankretour. Deze leiding gaat dan weer naar je hefregeling.

Op deze manier zet je de stuurschuifsectie in serie. Als je die dan bedient kijgt de hef tijdelijk geen olie meer.

Zoals het nu zit gaat de olie door de dikke retour naar de tank., als je tussen beide een T stuk zet, en de sectie dus parallel plaatst, kan je geen druk opbouwen. De olie kan immers ook via de hef bediening weer terug de tank in.
Kubota
@Valtra-Fordpower

Zoals jij het beschreven hebt kan het wel, maar je hebt de kans om binnen in het ventiel iets te slopen omdat die maar ongeveer 50/100 bar aankan, staat meestal ook in de handleiding aangegeven. Op de korte termijn zal je hier weinig van merken, Maar op de lange termijn heb je echt de kans om iets te slopen. Daarvoor zitten er in de meeste ventielen en druk doorvoer poort. De leiding die nu van je pomp afkomt, leg je om naar je nieuwe ventiel. De drukdoorvoer gaat naar je hef. In de retourleiding maak je een T stuk en sluit je de retourpoort van het ventiel aan. Dit is de officiële correcte manier.
Valtra-Fordpower
@Kubota

Ik ben inderdaad vergeten te vermelden dat er wel een overdrukventiel bij moet zitten! 😉
MartijnvanHeerde
@Kubota

In het ventiel zit een overdruk ventiel.

Hoe moet ik het nu aansluiten aangezien jullie 2 verschillende dingen zeggen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 326 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
16