Goeiedag,
Ik wil graag hydrauliek op mijn cormick bouwen.
Ik weet dat er al een topic over is maar die gaat over een D217 met een andere hef.
Mijn hef kun je op verschillende standen/traploos regelen en laten staan.
Ik heb 2 leidingen vanaf mijn pomp naar de hef.
De dunne lijkt mij de drukleiding?
Als ik nou tussen allebei de leidingen een T-stuk maak.
2 slangen naar een ventielblokje waar ik 2 snelkoppelingen op monteer, dan zou het moeten werken toch?
Of zie ik wat over het hoofd.
Groetn,
Martijn
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 326 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
deze leiding kan je door halen. zodat de druk kant vanaf je pomp de pers kant van je hydroliek ventiel deze is meestal aangegeven met P en dan de retour uitgang T van je hydroliek ventiel weer aansluiten aan de leiding naar je hefdeksel. dus je onderbreekt de leiding. aan de dikke leiding hoef je niks te doen.
Op deze manier zet je de stuurschuifsectie in serie. Als je die dan bedient kijgt de hef tijdelijk geen olie meer.
Zoals het nu zit gaat de olie door de dikke retour naar de tank., als je tussen beide een T stuk zet, en de sectie dus parallel plaatst, kan je geen druk opbouwen. De olie kan immers ook via de hef bediening weer terug de tank in.
Zoals jij het beschreven hebt kan het wel, maar je hebt de kans om binnen in het ventiel iets te slopen omdat die maar ongeveer 50/100 bar aankan, staat meestal ook in de handleiding aangegeven. Op de korte termijn zal je hier weinig van merken, Maar op de lange termijn heb je echt de kans om iets te slopen. Daarvoor zitten er in de meeste ventielen en druk doorvoer poort. De leiding die nu van je pomp afkomt, leg je om naar je nieuwe ventiel. De drukdoorvoer gaat naar je hef. In de retourleiding maak je een T stuk en sluit je de retourpoort van het ventiel aan. Dit is de officiële correcte manier.
Ik ben inderdaad vergeten te vermelden dat er wel een overdrukventiel bij moet zitten!
In het ventiel zit een overdruk ventiel.
Hoe moet ik het nu aansluiten aangezien jullie 2 verschillende dingen zeggen.