Onze LS word als hij aan het werk is na een tijdje te heet, dan moeten we em even laten rusten en dan kunnen we weer even door. waardoor zou dit kunnen komen? kunnen het zelf niet vinden.
alvast bedankt
mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
is je radiateur schoon
is waterpomp goed
metertje kapot
ik denk eerder dat het aan de thermostaat gaat liggen
ik zou toch eerst ff naar de radiateur en koelvloeistof pijl kijken
hoe kun je foto bijvoegen?
Vriend ? Ik ben je vriend helemaal niet.
Dan niet zoek het dan lekker uit.
Maargoed, heb je soms ook lekkage op de centrale leiding boven de koppen ? Kun je vaak slecht zien, vloeistof verdampt. Nee dat kan niet want je peil is op niveau.
Dus of je thermostaat ( onwaarschijnlijk ) of je waterpomp is verrot.
AANVULLING: Vermoedelijk gaat de thermostaat niet open.
Maar meestal zijn die meters wel redelijk betrouwbaar.
Als je hem rustig warm draait , kun je dit wel voelen aan het koelwater leidingen op de motor en radiateur
heb je toevallig de accu verplaatst? wij hebben dit ook met de 85-14ls gehad. we hadden de accu verplaatst naar de zijkant voor het gemak. toen forceerde de propeller niet genoeg meer. we hebben er een hal hoog houten plaatje in gezet en het was over...
Voorheen had hij er ook iets last van, maar toen lekte hij op een cilinder wat koelvloeistof
Indien dit een Schuitemaker kuilblokkenwagentje is: Dan is de kans groot dat de trekker vrijwel nooit op bedrijfstemperatuur komt. Ofwel, de thermostaat in het koelsysteem weing/nooit open hoeft te gaan en in de aanslag vastgekleefd zit.
Zoals reeds eerder genoemd, verwacht ik dat hierin het euvel zit.
Volgens de onderdelencatalogus moet de thermostaat open gaan bij 76 graden. Je zou 'm dus kunnen demonteren en (als de boiler heet genoeg staat, onder de heet-waterkraan kunnen testen. ( Of in een pannetje water verhitten op moeders fornuis ).
Nieuwprijs + / _ € 115,- excl.
De pouly zelf kan ook versleten zijn, zelfde effect