TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Te snel door de bocht??
Voorkant eraf gebroken ofnie? Hopelijk geen gewonden.
gebeurt de latste tijd genoeg daar met trekkers en ongelukken ja
Er schoot me wel meteen een vraag binnen tijdens het zien van deze foto's: Hoe wissel je de middelste 2 banden van zo'n doubletwin tank? Hoe kom je daar bij? Moet je dan de tank er vanaf tillen ofzo?
Die stront is nie zo erg in de sloot die combi is er zwaarder aan toe!
nee dat was een ander bedrijf
Gaat vrij simpel, heb dat al wel eens gedaan. tank opbokken en dan met een heftruck rij je een stel wielen eronder heen en dan kun je het binnenste wiel demonteren.
Zo dus :lol:
worden dure bandjes dan
Oké maar nog, mooi kloten
Zo, dus.
Je bedoelt vast deze:
(niks met scooter ofzo, maar wel zelfde bedrijf)
Maar dan kom je toch nog een framebalk tegen? Of kun je die er tussenuit halen?
Het hele wielstel komt mee, het hele pendelgebeuren zeg maar.
Ja die bedoelde ik!
aha oke! Op die manier. Dat wist ik niet, terwijl er zo dichtbij een Doubletwin rond rijdt.
luchtvering ????`trekker of aanhanger
De weg loopt daar iets af richting de berm dus als je iets te hard door de bocht komt zeilen....
Het linkervoorwiel lijkt wel afgebroken en het kan zijn dat ik het verkeerd zie maar die trekker lijkt wel doorgebroken.
Dat wordt een duur grapje als ze dat nog willen repareren!
Duur grapje? Trekker is Total loss verklaart denk ik, dus dat wordt een ander.
Tank hing net wel weer achter andere axion dus die zal nog wel rollen
Moet hard zijn gegaan, frontblok licht helemaal los dus deze trekker is gewoon totall loss.
Dacht eigenlijk dat ze daar nogal over konden zeiken dat als het motorblok was verschoven van het chassis dat hij dan totall loss was.
maar zoals ik het zie zit de motor nog op de plek en is het frame van de vooras wat aan de motor geschroeft zit afgebroken
Met de trekker word het een ander verhaal, hele vooras is als het ware ervan af gescheurd en morgen verder kijken wat er allemaal precies kapot is. Tank was 4/5 weken oud, heel erg kut allemaal maar morgen aan het eind van de dag weten we meer.
Wie was dat met die Fendt 900 met die grijze oplegger eigenlijk?
Ik denk dat de chauffeur de bocht te krap heeft genomen en de tank is gelanceerd nadat het wiel in de binnenbocht de middengeleider (vluchtheuvel) op de weg heeft geraakt.
(Door het kantelen is de band (buitenbocht-kant) van de velg gedrukt.
Nadeel van deze tanks is toch wel de stabiliteit, bij normale onderstellen is buitenkant band het ''steunpunt'' waarover hij kantelen moet. bij deze wielstellen zit het steupunt midden tussen de wielen van het twin-stel.
Goed opgemerkt,
Dat was Ronnie Termaat, van Terpac uit Putten. Kwam toevallig langs rijden en heeft ff geholpen met de tank leegzuigen.
Dat is waar, maar feit is gewoon dat iets niet maarzo omvalt, heeft altijd een reden. Maar kan natuurlijk een technisch mankement zijn.
Niet zo bijdehand vriend... ik bedoel alleen dat het er lomp uitziet, meer niet. Of wou jij wel even zeggen dat het er normaal uitziet? Zon combinatie op de kant en de trekker doormidden dat vind ik lomp ja... Ben vast niet de enige!
collega hier gister ook al tank op de kant blad veer gebroken.
En? Ik ben graag ramptoerist, zeker als het zo (zonder letsel) afloopt. De rest is 'maar' materiaal zeggen we dan. Al is het natuurlijk wel een enorme strop voor het bedrijf.
Maar hoe erg ook, heb je wat foto's van de schade?
De Jako op de kant?
das dan een domme vraag natuurlijk kan ik dat vanaf hier niet zien of het lomp GEGAAN is ik zeg alleen dat het er lomp UITZIET. tevreden?
Opzich liggen deze tanks wel veel vaster op de weg dan de oudere twintanken wat radium45 bedoeld(deze pendelen).
De nieuwere zijn hydraulisch geveerd maar als ik de bemester bekijk is dat het nieuwe type die ingeklapt bovenin wel veel zwaarder zijn.
Dit in combinatie met een volle tank en misschien een beetje vlot door de bocht komt er op het buitenste wiel wel erg veel druk en kan die best wel van de velg afgedrukt zijn met dit als eindresultaat.
Die ik bedoel pendelden ook al.
Ding slakkerd alle kanten op zegt die.
Klopt Henk maar de nieuwe hebben een andere constructie omdat de buitensteas kan uitschuiven kan deze niet pendelen maar is deze hydraulisch op druk te zetten.
Aalten ligt toch niet in Duitsland GUUS
Dat hydr. op druk zetten komt van ons, Veenhuis heeft dit meteen opgepakt. Heeft vooral voordelen in het land dat bij natte plekken niet 1 wiel van een kant kan wegvallen.
Wacht de volgende ruilverkaveling maar eens af
jep maar is al weer aardig trechte
Veel schade dan of viel het mee?
viel volgends mij mee , paar deuken spatbord en zuigarm krom en nog wat van dat spul , en dakraam van fendt er uit gekopt ;p
Fendt ook op de kant?
Ik weet zeker dat een D-T onstabieler loopt op de weg, zobiezo is voor transport een gestuurd tandem beter daar door het stuurgedrag het denkbeeldige zwaartepunt meer boven de as blijft.
nee tank van trekker gebroken
Ok, met de kop er uit getikt snap het al.
Aha dat wist ik niet dus ie bunt ook al een echte uitvinder
Een bemestertank is ook geen transporttank dan koop je ook wel tank met meerdere assen,dat rijd wel een beetje rustiger.
op ronde wegen zie je in de spiegels wel dat de bovenkant vd wielen buiten de wielkasten komen.
maar rijd als een trein.
het schommelen van onderuit zeg maar, daar moet je het meest aan wennen .
Das eigenlijk ook het eingste
als de chaufeur het maar goed kan navertellen , de machines zijn bijzaak.
Maar het blijft jammer vd trekker en nieuwe tank, echt balen