Hallo allemaal
wij willen misschien een 8340 kopen maar we weten niet hoe deze tractors kwalitatief zijn of dat ze vaak met problemen staan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en versnellings bak moet je beetje kennen..verder zeker welun aanrader.
ik heb bij een boer gelopen die met een 8240 ree
niet warm laten draaien en niet de olie optijd verversen
die kon hem binnen 2 jaar afschrijven
De 7,5 liter Powerstar motor is een goeie motor. Voor de rest is er, mits je netjes onderhoud pleegt ook niet veel mis mee. Het meest gevoelig is nog de transmissie volgens mij. Die zijn erg gevoelig voor smerige olie waardoor de solenoids die de lamellenpakketten van de powershifttrappen schakelen wel eens voor problemen willen zorgen door rommel tussen de stuurschuifjes. Niet alleen blijven de schuifjes dan hangen, maar branden ook je solenoids door.
Daarom werden er ook wel eens van die papieren fijnfilters opgezet, en dan ging het normaalgesproken wel goed.
Voor de rest zijn het geen verkeerde trekkers vind ik.
De eerste 40's hadden dacht ik voorassen van Dana Spicer, en dat werden later Fiat assen als ik me niet vergis.
Ik heb zelf alleen met een paar 40 series uit het Ford tijdperk gereden, dus weet zo niet precies wat er allemaal nog meer aan veranderd is na de overname door Fiat.
Ik vond het wel fijne en handige trekkers, maar heb er ook weer niet zo onwijs veel uren op versleten. Dat van de oliekoeling heb ik wel een vaker kritische geluiden over gehoord, en ik meende ook dat Ford dat met de modificaties van 1994 ook aangepast had door de koelcapaciteit te verhogen.
40 serie is eind 91 op de markt gebracht alsook de 8340 zonder turbo.
halverwege 93 is er een update gekomen heeft de 8340 een turbo gekregen en is de bediening van de versnellingsbak aangepast
schakelen via bowdenkabels in de plaats van stangen en ook een knop als koppeling op de voorruit achteruit.
verder is de 8340 gewoon super. is echt het beste wat ford ooit gemaakt heeft!!.
versnellingsbak breekt normaal niet enkel na veel uren kunnen de synchros aan vernieuwing toe zijn.
hef is naar de ligte kant maar met 2 hulpcilinders(wat optie was) heb je ook geen problemen.
en als je toch problemen hebt met een 8340 zet em op de testbank.
want er lopen er meer die 170/180 pk hebben dan 125
ziet eruit als een prachtig trekker voor erbij