Illustratie van:

Ford 8340 - ford 8340 trage lift

Hallo ik heb een ford 8340 BJ juni 94 6000 u .De vorige eigenaar heeft schade aan de versnelligs bak gehad.is door new-holland dealer gerepareerd. div drukpakketen en de hydrapomp(pompen) zijn vernieuwd.Ik zelf heb door dealer de druk en flow laten meten .De druk is goed de flow is maar de helft van de liters.Olie en filters zijn vernieuwd multi G.De dealer denkt dat de pomp lucht zuigt.Ik zelf denk meer aan te veel olie dat naarde versnellingsbak gaat.Heeft iemand soortgelijke ervaringen of een idee wat het kan zijn

Deel dit topic

Reacties

zijstandaard
Verwijder dit topic maar weer, je maakt je andere topic maar wat duidelijker
Tinus
@zijstandaard

Waarom? Deze topic vind ik netjes.
Siebenga
Wat voor olie heb je in de achterbrug?
menke
@ zijstandaard.
Wat is hier verkeerd aan. Eindelijk iemand die even uitlegt wat er aan de hand is en al aangebeurd is. Niet iemand die zegt de hef doet het niet wat kan het zijn???. Dan moet iedereen gissen. Nu hebben de gene die van Ford verstand hebben een idee wat er aan de hand is! Compliment voor avanhoeve
avanhoeve
New- holland multi G
Boerenjongen16
Weet wel dat het eerder heb gehoort, op tractorfan.nl zelf... was het zelfde probleem. Weet helaas alleen niet meer welke type tractor dit was.
zijstandaard
Hij kan toch dan ook gewoon die informatie even in zijn oude topic zetten, dan blijft tf ook weer wat schoner
avanhoeve
Voor zover ik weet zijn de 40 -60-tm-en tss serie ver het zelfde
Siebenga
Maakt de trekker ook bijgeluiden als je de hydro pomp aan zet?
avanhoeve
De vorige topic is verwijderd
avanhoeve
Nee maakt geen bijgeluiden wel tijdens de druk flow meting beweegt de meter wel wat op cavitatie kan duiden .En bij vooruit achteruit schakelen met weinig toeren brand heel even een druk lamp in het daschboard
Siebenga
Dat druk lampje moet je je niet "druk" 😛 om maken 😉
Het mechanisatie bedrijf kan goed gelijk hebben met een lekkage. Dit is volgens mij vrij makkelijk te controlere. Ga na een werken met de hydropomp eens een beetje olie aftappen van een slang.. Gewoon even de slang ergens tegen aan drukken. Als er dan veel belletjes in zitten zal dat toch betekenen dat er lucht aangezogen wordt!
avanhoeve
Goed idee zal ik proberen Bedankt
RonaldB
Je zou de dealer kunnen vragen om de laaddruk van de ccls pomp te kontroleren, wanneer deze altijd boven de 1.6 bar blijft dan heeft jouw hoofdpomp genoeg vulling(dit kun je zelf nabootsen door 2 ventielen op maximale flow rond te laten pompen, gaat het lampje van de laaddruk niet branden dan zal het probleem elders zitten).
Wat dan eventueel een probleem kan zijn: de lagedruk toevoerleiding naar het inschakelventiel van de PTO. Deze bevind zich achter de pomp in de transmissie, de afdichting geschied met een O-ring, wanneer de bak losgeweest is kan het zijn dat deze O-ring beschadigd is of zelfs niet vervangen.
avanhoeve
Ronald B bedankt voor je tip ik ga het proberen .maar nog een vraag.word de versnellings bak(drukpakketen) ook door de hoofdpomp bedient.Om deze O ring te vervangen moet dan de achterbrug enversnelligsbak gedeeld worden?
RonaldB
De Hoofdpomp/ccls pomp geeft ook de olie voor de lagedruk van de transmissie/pto/4wd etc. Wanneer de lagedruk op ongeveer 17 bar is word het restant van de olieopbrengst doorgestuurd naar je ventielen/hefinrichting. Dus wanneer er een lek in je lagedruk is blijft er minder olie over voor je ventielen/hefinrichting. De afdichting voor de toevoerleiding lagedruk PTO zit achter de hydrauliekpomp. wanneer deze gedemonteerd is kun je de O-ringen vervangen van deze toevoerleiding.
Maar wat eventueel ook nog lekkage op je lagedruk kan veroorzaken is je 4WD pakket. Met andere woorden wordt de olieopbrengst aan de ventielen groter wanneer je de 4WD AANZET?
avanhoeve
Ga ik proberen..de test met 2 ventielen openzetten heb ik gedaan het lampje van de vulpomp gaat niet branden. ook kan ik geen lucht in de olie ontdekken ik heb een slang op pers ventiel gedaan en dan de olie stroom door een tregter de vulopening laten inlopen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
18