Illustratie van:

Fendt 305 LS - mazout pomp

Ik en een maat zoude onze fendt 305 ls wat willen opendraaien maar waar moet het juist bij de mazout pomp? alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

ramrod
Is dat een nieuwe hobby van je, trekkers opvoeren?
FIAT_640
Haha mss wel we willen gwn wat meer doemp en dat hij wat sterker is mag dat niet ? 😛
dennis fordson
Je moet trekkers niet opvoeren maar gwn zo orgineel laten
FIAT_640
Ja maar ik wil et doen dus trug on topic AUB? 😉
dennis fordson
@FIAT_640 is het een cav ?
FIAT_640
stannetje96
Je moet even je leeftijd goed zetten en van die pomp afblijven
Jahn
Aan de rechterkant vierkante dekseltje eraf, en daarachter zitten de stelschroeven.
FIAT_640
Oké bedankt jahn 😉
ramrod
@Jahn
Met de tip die je geeft help je die pomp naar de knoppen
Jahn
@ramrod

ik zeg alleen dat daar de stelschroeven zitten, wat hij er verder mee wil doen is zijn eigen verantwoordelijkheid.
FIAT_640
Gwn tege de klok in draaien een kwart draai fzo? ...
ramrod
@Jahn
Als je vertelt dat dat dekseltje er af moet, loopt de olie er uit. Hoe kan zo'n jongen van 42 jaar nu weten dat er weer olie in moet en hoeveel. Op zulke momenten is het beter om niets te zeggen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
stannetje96
@ramrod hij is geen 42. dat komt er dacht ik te staan als je geen leeftijd invult.

en Wss weet papa er ook niks van.....?
FIAT_640
... ik bn 17 en met de fendt is ook al trekker trek gedaan lang geleden maar we zoude hem gwn wat wille bij vijzen en dit is gwn men vraag?
Boemrang
Nou dan, schroef hem maar op, en draai hem maar naar de klote toe, dan heb je ze verdient, ga zo vooral door.
Een geluk, hij is niet van mij.
FIAT_640
Wat zit je toch te zeike man? kstel gwn een vraag en als je er niet op wil antwoorde op men vraag zwijg dan ? ...
maggi
Rechts onderin zie je een vierkant klepje zitten, die zit met 4 boutjes vast (sleuteltje 10). Naar alle waarschijnlijkheden zitten er 2 "schroefjes". De ene voor het toerental, de ander voor de brandstof, diegene met een moertje (ook sleuteltje 10) als borging, moet je hebben. Waarschijnlijk de onderste van de 2. Het verschilt per pomp of je hem in of uit moet draaien. Draai hem eerst eens 1x helemaal rond, naar binnen of naar buiten. Start hem dan even, dan zie je vanzelf of het roken erger is geworden of helemaal niet. Vergeet niet voor het starten de stelschroef weer te borgen. Het vierkante dekseltje hoeft er niet voor met starten. De stelschroef 2x helemaal rond is meer als zat!

Oja ik ben niet verantwoordelijk voor de schade of wat dan ook, dan zou je het door de dealer moeten laten doen. Die kan je garantie geven. 😉
dennis fordson
@FIAT_640 nou heb ik 1 braag wrm draai je hem nou op als iedereen zegt dat je het niet moet doen
maggi
@dennis fordson

Als je het met verstand doet kan opdraaien geen kwaad hoor.
dennis fordson
@maggi goed is het nooit want anders deden ze het in de fabriek ook
maar meestaal plaats je een topic als je zelf niet weet hoe het zit
dus of het wel zo verstandig is
maggi
@dennis fordson

Dan kun je het die jongen beter fatsoenlijk uitleggen dan hem zelf laten knooien dat alles in de soep loopt.
FIAT_640
Alvast bedankt ik doe het met verstand hoor want een vriend van mij die er ook bij help heeft zijn mb trac opengedraait en heeft er tot nu toe ng geen problemen me gehad 😉
maggi
@FIAT_640

Als ik jou was zou ik het topic verwijderen, krijg je alleen maar weer gezeur mee 😃
monteurtje
@FIAT_640

Als je maat zo handig is met pompen zo die het dan zelf niet weten???
En ik kan je vertellen dat met dat kleine beetje kennis wat JIJ ehbt van dit type pomp de kans zeer groot is dat het niet lang goed gaat als je er zelf aan gaat zitten schroeven.
Het opschroeven zelf is nog niet eens het moeilijkste maar hetgeen je moet doen voor je weer uren gaat rijden met de trekker is nog wel belangrijker.
Snaky Bill
POmp open schroeven is geen probleem, doe je er ook grotere verstuiver tips in. die de grotere hoeveel heid brandstof, wat je meer geeft te verwerken. En 1 graat meer voor ontsteking is aan bevolen, bij meer dan 10% meer brandstof gifte. ( een keer schroefje uit draaien is al 12% meer)En nog grotere vraag weet je VADER er van ??????? .
Johan-L
Das zonde van de trekker maar opvoeren kost brandstof+eeen trekker naar de knoppe+(als je te veel doet) minder pk's
Boemrang
@FIAT_640

Als je niet tegen kritiek kunt wat zoek je hier dan.
De meesten geven gewoon aan, afblijven van die pomp, en wat heeft het voor meerwaarde om die pomp op te draaien, gewoon om het ruig en stoer is, dat er een dikkere rookpluim uit de uitlaat komt, gewoon onzin.
En als je hem dan toch wilt opschroeven, ga dan naar een erkend bedrijf die er wel verstand van hebben.
En het net wat Snaky Bill ook zegt, de verstuivers.
Schluterfan
@Boemrang

Wacht maar tot ze zelf nen keer de mazout moeten betalen, ze zal snel terug origineel staan... Ik probeer elke keer als ik met de trekker rijd zo zuinig mogelijk te rijden, ondanks dat ik geen boordcomputers of dergelijke als hulp heb om te zien of dat effectief lukt. Maar momenteel mag ik niet klagen over het verbruik dat onze trekkers hebben 😄.
Mengeledriver
Zeker als het vermogen niet nodig is is het dus ook niet nodig om die trekker op te draaien. Met zo weinig verstand aan trekkertrek meedoen is ook een beetje jammer, kansloos gewoon 😃 Leer eerst sleutelen voordat je aan een brandstofpomp begint te draaien. Zou jammer zijn als zo'n ding op hol slaat, zuigers vast op de kop of een drijfstang via de zijkant eruit, het kan allemaal. Succes met de hobby iig, dit houdt het wel spannend 😃
jammermaarhelaas
@maggi

Het is allicht een zinloze bijdrage, maar waarom adviseer je meteen een hele slag te geven, en nog wel met stilstaande motor? Persoonlijk lijkt me 1 hele slag erg veel, zeker als je niet eens hoort wat de motor erop doet, dus met de (kleine, maar toch niet afwezige) kans dat ie direkt op hol slaat na starten.

Ik heb er zelf ooit een TERUG gedraaid! Rookte continue, en heb dit gewoon met stationair lopende motor gedaan, kun je meteen horen aan het lopen/ontbranden, en zien aan de rook hoe ie erop reageerd. Had aan duidelijk minder dan een slag genoeg.
FIAT_640
De fendt is ondertussen nu bijna 1jaar bijgevezen geen problemen ofzo ondervonden het verbruik is ook niet echt gestegen dus tot nu toe geen problemen !

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
8