Mc-Cormick D 436 - Brandstof uitdaging

Hallo,

Ik heb er een uitdaging bij die ik (nog) niet helemaal snap.
Ik heb een D436 twee weken geleden rijdend naar huis gehaald. Zo'n 25 km. Geen probleem.

Daarna nog een paar keer laten lopen niet echt meegereden.

Bij het ophalen verbaasde ik mij al dat ik geen brandstoffilter in de tank zag. Maar goed, de tractor reed.

Sinds gisteren wil de tractor niet meer lopen. Al gauw had ik door dat het een brandstof probleem was.

Als ik de leiding van de tank naar het filterglas los haal kwam er bijna geen druppel brandstof. Na wat vissen in de tank haalde ik het brandstoffilter naar boven. Dat heeft dus tijdens de 25 km rit op de bodem gelegen. Toen ik de tractor ging halen had ik diesel meegenomen maar de tank was nagenoeg vol toen ik de tractor mee nam.

Van wat ik uit de boeken bergijp sluit je met het loshalen van het brandstoffilter de toevoer van brandstof af. Als het brandstoffilter eruit is komt er een klein beetje brandstof (duppels). Druk ik de leiding naar beneden dan komt er een klein straaltje.

Draai ik het brandstoffilter erop dan heb ik nagenoeg hetzelfde resultaat.

Ik krijg ook geen brandstof uit de ontluchtingsschroeven op de bandstofpomp bij het ontluchten.

Enig idee wat ik kan doen?

Tank leeghalen en de aansluiting onderaan de tank losmnaken? Kan ik dan zien hoe het brandstoffilter binnenin de gaatjes open moet drukken?

Het brandstoffilter lijkt mij ook niet meer al te best maar aangezien ik met en zonder hetzelfde resultaat heb verdenk ik dat niet meteen.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Roel
spiroe

Reacties

Johan-L
Wat een verhaal!
Freek Willem
Misschien weet @Fokke het, die heeft net zo'n trekker..
lindehydrocart30
Een keer met de compressor vanuit de leiding terugblazen in de tank, als er dan meer uit komt, zit je leiding verstopt. dan moet je de tank er even afhalen, en schoonspoelen. of je zo'n filter nog kunt krijgen weet ik zo niet. moet je even vragen aan de mccormick kenners 😛 @caseih212
willemford
Leidingen doorblazen?
lindehydrocart30
Met ontluchten, dan wil iets druk op tank zetten met de compressor ook wel iets helpen, gewoon dop eraf, poetslap erover en voorzichtig iets druk op de tank zetten, als er dan nog geen diesel uit de ontluchtingsboutjes komt, dan weet ik het ook nie 😛
deutz110
Dat heb ik ook gehad dat met filter onder in me tank lag bij me 439 maar hij liep ook gewoon heel vreemd toen heb ik de tank er af gehaald en schoongemaakt en dat ding dee het gewoon en nu loopt ie goed maar had eerst ook een brandstof probleem alle leidinge door blazen nieuw filter er op als je de tank schoon heb en schone diesel olie er in
john deere 7810
Zit daar geen opvoerpomp op?
john deere 7810
En als je de tank helemaal vol doet dan? komt hij dan niet boven de onluchtingsboutjes van het filter?
IHC-power
Je kan zomaar niet zien hoe die filter de gaatjes dichtdrukt. Maar als er diesel uit de tank komt wanneer je de filter erin duwt, moet je sowieso ook diesel bij de verstuivers kunnen krijgen wanneer de leidingen schoon zijn. Filterglas misschien eens zuivermaken en terug ontluchten. En zoals lindehydrocart30 al zei: druk op de tank zetten helpt. 😄 Komt er vlot diesel bij de pomp aan?
Rene schut
IK ken het probleem met die ongelukkige afdichting onder in de tank zal best rommel zijn in gekomen tijdens rijden. Beste de tank er af en de afdichting onder in de tank verwijderen en het finlter er zo tussen plaatsen in de leiding. Denk ook even aan de olie in de brandstof pomp via de peilstok op het brandstofpompgedeelte en in de regulatuur deel olie via bovenste ontluchting gewoon motorolie is prima.
caseih212
Vaak zit de holbout onder de tank ook verstopt
deutz110
Ja inderdaad je tank bijna vol en dan kijke wat ie doed dat had ik ook te kort diesel dan gebeurt er niets
spiroe
Dank jullie wel voor alle tips. Daar kan ik wel wat mee.

Ik ga beginnen met de tank leeg halen, de boel schoon te maken, door te blazen enz.....

Wat er gebeurt als de tank vol is heb ik nog niet geprobeerd. Is ook nog een optie. Eerst maar eens de boel schoonmaken.

Oliepijl in de brandstofpomp en regulateur is OK. Dat had ik gecontroleerd.
deutz110
@spiroe

misschien je verstuivers testen en de leidingen van de pomp naar de verstuiver ook door blazen
gerhardleusink
Ik weet niet of er een opvoerpomp op zit, ben niet geen Mc Cormick kenner. Maar als dat zo is dan zou het heel goed kunnen dat het membraam van de opvoerpomp lek is. Dan pompt hij niet meer. Zit er ook nog een filter tussen de opvoerpomp en de brandstofpomp?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 436 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!