Fordson Dexta - heft

Ik heb mijn O ringen in de bovenste deksel , waar dat hendeltje op staat voor Hydroliek vervangen en nu loop de olie bovenkant gewoon uit ,, ergens als vroeger..
jeeplover66

Reacties

jeeplover66
Ik wil eigenlijk zeggen ,, erger als vroeger . Heb ook mijn diesel filter vervangen en alles ontlucht . Hij start maar komt niet op toeren . Wie kan me helpen
old man jose
Is bij het monteren de O ring niet verschoven?
Heb je de Engelse maten gehanteerd?
er zijn originele setjes te koop.
Het vervangen van O ringen in het hydro systeem luistert heel nauw.
jammermaarhelaas
Wanneer je kans ziet 1 of meer goed duidelijke foto's te maken waar we op kunnen zien waar het lekt dan kunnen we je beter helpen.
Zonder foto blijft het wat moeilijk inschatten wat er zal zijn.

Heb je bijvoorbeeld de O-ringen vervangen door nieuwe O-ringen van de juiste maat?

Heb je de aansluitingen/afdichtingen van de hydrauliekleiding die naar de externe snelkoppeling loopt, wel goed dicht zitten? Hard aantrekken van doodgetrokken afdichtingen helpt niet.
jeeplover66
Ik heb de O ringen besteld bij Histoparts dus dat zal wel juist zijn .Ik heb geen hydroliek leiding er op zitten . Het is wel in dat gedeelte dat er olie uitloopt .Niet tussen de deksel maar uit een inkeping met een pinnetje of asje in .Het is ongeveer op de zelfde hoogte dan waar ik de snelheid van mijn heft kan regelen .Je hebt de achterbrug met daarop de heftdeksel, daarop heb je nog een dekseltje waar de hydroliek knop op zit en waar je de snelheid van de heft kan regelen . Daar zit ergens een in keping met een asje in , misschien om het hendeltje waar je de snelheid van je heft kan mee regelen mee vast te zetten , daar loopt de olie gewoon uit .Zit daar ook een O ring of een dichting . Kan het moeilijk anders uitleggen , zal er straks anders foto,s van maken .
jeeplover66
Heb een beetje opzoeking werk gedaan , de olie komt uit de "flow control valve" zit daar een dichting achter ?
casejxu
Hendeltje van het brandstof opvoerpompje wel omhoog staan?? Dat geintje heb ik ook eens gehad en dan wil ie ook niet 😉
ford5000
@jeeplover66 Als ik je goed begrijp doel je nu op de trekknop waarmee je de keuze maakt tussen olie naar de hefinrichting, of olie naar een buitenwerkend circuit?
Als je daadwerkelijk die knop bedoeld, dan klopt je vermoeden. Op die regelschuif(want dat is het in feite) zitten ook een paar O-ringen.
Nu ben ik niet zo'n Dexta kenner, maar als het goed is kun je die schuif uitnemen door eerst zijn arretering eruit te draaien. Je moet vermoedelijk even zoeken naar een klein inbusboutje waarachter een veertje en kogeltje verstopt zitten. Dat veertje en kogeltje zorgen ervoor dat de regelschuif in de geselecteerde stand blijft zitten.
Nadat je inbusboutje, veertje, en kogeltje eruit hebt gehaald kun je als het goed is die schuif er rustig uittrekken.
Je zult dan zien dat daar een aantal O-ringen omheen zitten, waarvan er waarschijnlijk één of meer afgeplat, dan wel beschadigd zijn. Deze zul je dan moeten vervangen door nieuwe. Daarna kun je het geheel weer in omgekeerde volgorde monteren en zou de zaak weer dicht moeten zijn.
Favorit614
Er zit ook nog een stopje met een spanstift geborgd , deze wil ook wel eens lekken.
jeeplover66
Het is dat dat lekt , hoe krijg je dat stopje eruit . Ik heb overal nieuw O ringen geplaatst maar ik krijg die stoppen met die spanstiften er niet uit..
Wimsumar
Beste Jeeplover66:

smallholderservices.co.uk/id25.html/

en dan "section 8: Hydraulics" downloaden. (Kan even duren).
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!