Illustratie van:

Fordson Power Major - klepspeling

Hoeveel met de klepspeling zijn bij een fordson major met een 2700 serie motor?

Deel dit topic

Reacties

ford5000
0,35mm inlaat. 0,40mm uitlaat.
fordsonpowermajor
@ford5000
hoe weet je dat?
newholland6640
@fordsonpowermajor

Verstand komt met de jaren 😛
SimonD
@ford5000

hoe? En de vorige keer in een ander topic zei je 30 en 40 ... 😄?
valmet6400power
@SimonD

Die 0.05 mm moet je hem maar kado geven 😉 😃
SimonD
@valmet6400power

steekt dat niet nauw mss 😛?
valmet6400power
@SimonD

Neehoor, de kleppen zullen het wel doen 😃
ford5000
@SimonD Ik heb er de gegevens nog even weer op nagelezen, en daar staan deze klepspelingen in.
Die 0,30mm is eigenlijk wel de ondergrens omdat met nog minder speling de zuigers in kunnen slaan op de kleppen, en als je groter doet als 0,40mm loop je de kans dat je een minder goede cilindervulling omdat de lucht meer weerstand heeft tijdens inlaatslag.
ford5000
@fordsonpowermajor Heb redelijk wat gegevens over Ford verzameld inmiddels waaronder ook gegevens over deze motoren.
Gesleuteld heb ik er echter nog nooit aan.
basia
@ford5000

Niet dat het belangrijk is ; maar hoe groter je klepspeling ; des te minder hij opend .
Dus dat verhaal dat ze de zuigers kunnen raken ; gaat niet op ; wel gaan ze erg tikken .

Verder complimenten voor je Ford kennis !
ford5000
@basia Sorry, ik heb het net verkeerd om gezegd lees ik nu. Zal het even aanpassen.
Dank je voor je opmerking, en de complimenten!
basia
@ford5000

Prima zo ; heb ook 42 jaar in Ford gewerkt ( zij het automobielen ) Dus weet wel wat bv een York diesel is .
ford5000
@basia Noemden jullie die dingen York diesels?
Da's een benaming die ik nog niet kende.
Ken jij ze uit de Customs en Thames Traders toevallig?
basia
@ford5000

Nee in de Traders lag de "Dagenham " diesel en de eerste transits lag een Perkins en later de "york" diesel ( 2,4 l indirect ; later doorontwikkeld naar de 2,5 l DI ( wel nog met tandriem voor pomp en nokkenas aandrijving .
De laatste transits hebben "Duratorq" motoren met common rail en 16 kleps techniek en ketting aandrujving voor de nokkenassen
ford5000
@basia Ah, vandaar dat ik de benaming York diesel nog nooit gehoord had. Van de auto's weet ik eigenlijk helemaal niks. Op dat gebied ben ik een echte Volvo man.
De Dagenham diesels als deze worden vaak Custom of Trader motoren genoemd. Ik noem ze meestal bij het typenummer of serie, aangezien er nogal wat verschillende types zijn. Ook al zijn ze in basis vrijwel gelijk.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Power Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
20