Zoals sommige al wel weten heb ik een 311 lsa maar ik zit er nogal veel mee op de weg maar wat is nu de beste manier om zo comfortabel mogelijk te rijden zonder voorasvering ik heb er nu 5 of 6 gewichten vooraan hangen van ? kg het zijn de normale gewichten van fendt niet de grote dus . ik he al aant denken geweest van er een fronthef op te zetten met klein blokje gewicht en accumulator er tussen of helpt dat niet echt ? graag enkele tips
(heb al een nieuwe grammer stoel en men voorbanden staan op 0.8kg)
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maw, stel je niet te veel eisen tov de trekker?
gaat nooirt supercomfortabel rijden als jij wil. zet de voorbanden maar terug harder want 0,8 bar erin. alsjeblieft dat doe ik in de achterbanden
bij de trekkertrek dan eh
We hebben zelf over klinker straten weinig last er van. Alleen vol gas begint hij te hobbelen maar dat komt omdat de banden die er onder liggen te lang stil hebben gestaan.
Tip:
Wie dezelfde mening heeft raad ik aan het onderstaande filmpje niet te bekijken
deere.com/media/player/…
ff serieus niet zoveel eisen. Op de 760 zit een mechanisch geveerde stoel. Toch vind ik het best confortabel...
Het is lang geleden dat ik zo'n onzin filmpje heb gezien.
Grootste fout zijn de verschillende banden onder de vergelijk-trekkers.
En een trekker die gaat hippen heeft meestal te veel voorloop
Het is lang geleden dat ik zo'n onzin filmpje heb gezien
Tis idd wel een beetje heel overdreven der op gezet ja. Toen ik het net zag geloofde ik het wel een beetje. Maar toen ik hoorde dat de onze geen voorasvering had was men mening iets veranderd. Heb nog nooit een trekker zo zien stuiteren, met uitzondering op Trekkertrek.
Vanaf er een paar 100 kilo op de neus hangt begint deze te wippen en te bokken over slechte banen...
-Belading
-Soort en toestand banden
-Rondheid van de velg
-Toestand van het wegdek
-Gewichtsverdeling
-enzovoort.
Een eenduidig advies kan niemand zo vanaf z'n scherm geven.
Een trekker met voorasvering kopen is waarschijnlijk geen optie, dus je zult moeten gaan spelen met de luchtdruk en de frontgewichten, totdat je zelf de optimale balans hebt gevonden. Daarbij maken luchtdrukverschillen van minder dan 0,1 bar soms al grote verschillen.
Ook kan het helpen als je niet op de maximale snelheid gaat zitten, maar bijvoorbeeld net 1 km/h langzamer. Kan zijn dat dit enorm in deinen scheelt, terwijl je niet of nauwelijks verschil in productiviteit (vrachten per dag) merkt.
Succes!
Dat is de zogeheten "powerhop" het vermogen is groter, dan de banden kunnen overbrengen, en door omstandigheden gaat de trekker dan springen i.p.v. slippen. Dit fenomeen heeft echter niets te maken met het weggedrag tijdens transportwerkzaamheden.
en thuis hebben wij de trekhaak zo ver mogelijk naar de achteras toe geplaatst dat hielp heel veel bij een valtra zonder voorasvering.
Of anders deze gaan kopen :
[url]ebay.de/itm/Fendt-509-Traktor-Schlepper-Trecker-/…]
ik zou graag deze houde dus een andere kope doe ik niet meteen en disselvering op men haaksysteem is zo goed als onmogelijk op die blauwe wagen is dat wel te doen
een 2 de optie is cabine vering achteraan er op maken door kleien cilinders en een accumulator en een geleiding