Zonder voorasvering toch comfortabel rijden ?

Zoals sommige al wel weten heb ik een 311 lsa maar ik zit er nogal veel mee op de weg maar wat is nu de beste manier om zo comfortabel mogelijk te rijden zonder voorasvering ik heb er nu 5 of 6 gewichten vooraan hangen van ? kg het zijn de normale gewichten van fendt niet de grote dus . ik he al aant denken geweest van er een fronthef op te zetten met klein blokje gewicht en accumulator er tussen of helpt dat niet echt ? graag enkele tips

(heb al een nieuwe grammer stoel en men voorbanden staan op 0.8kg)

alvast bedankt 😉

Deel dit topic

Reacties

IHC453
Gewoon minder hard rijden heb je ook nergens last van 😃
dx11
Ik joeg met de Case ovral heen, op bkt's zonder frontgewicht. Nooit problemen gehad.

Maw, stel je niet te veel eisen tov de trekker?
chiel-fendt 936
Da gaat moeilijk worden net als @dx11 zegt je stelt waarschijnlijk te veel eisen aan de tractor
fendtkubota
Hier in belgie zijn het nog veel beton wegen en erg ongelijk 😃 bij jullie zijn het allemaal goede wegen he en ik heb vooraan ook bkt's zitten zijn al wel soepele banden dat helpt al wel
fendtkubota
Ja ik weet ook hij gaat nooit zo soepel zal rijden als één met vooras vering
boerekebart
@fendtkubota
gaat nooirt supercomfortabel rijden als jij wil. zet de voorbanden maar terug harder want 0,8 bar erin. alsjeblieft dat doe ik in de achterbanden 😉
bij de trekkertrek dan eh
jd-joost
Goede stoel er in helpt ook al 😉
menke
Hoeveel bar heb je de achterbanden dan? En welk merk?
We hebben zelf over klinker straten weinig last er van. Alleen vol gas begint hij te hobbelen maar dat komt omdat de banden die er onder liggen te lang stil hebben gestaan.
Wimsumar
Beste FendtKubota: Een fronthef met gewicht, dat moet je zelf maar beslissen. Probeer eerst nog met lagere bandenspanning en nog een paar frontgewichten.
fendtkubota
Achteraan bkt's en ik dacht 1.8kg
Rob Same mf
@fendtkubota Voor 1.8 achter 1.0 / 1.5 stuiter nie met 44/45
fendtkubota
Ik kan achteraan de druk niet verlagen want als ik met men containersysteem het max gewicht laadt dan staan ze al tamelijk plat
JD6930
Ach, zonder vooras veering kan toch best.

Tip:
Wie dezelfde mening heeft raad ik aan het onderstaande filmpje niet te bekijken 😃

deere.com/media/player/…
selten
Gewoon zelf vooras vering maken. Tenminste je kan vering voor naar de zijkant maken. Gewoon 2 veren halen op de vooras maken beugeltjes erbij. Veert die ook al iets 😉.

ff serieus niet zoveel eisen. Op de 760 zit een mechanisch geveerde stoel. Toch vind ik het best confortabel...
ramrod
@JD6930
Het is lang geleden dat ik zo'n onzin filmpje heb gezien.
Grootste fout zijn de verschillende banden onder de vergelijk-trekkers.
En een trekker die gaat hippen heeft meestal te veel voorloop
JD6930
Quote @ramrod:
@JD6930
Het is lang geleden dat ik zo'n onzin filmpje heb gezien

Tis idd wel een beetje heel overdreven der op gezet ja. Toen ik het net zag geloofde ik het wel een beetje. Maar toen ik hoorde dat de onze geen voorasvering had was men mening iets veranderd. Heb nog nooit een trekker zo zien stuiteren, met uitzondering op Trekkertrek.
ford8630power
Toch klopt dat filmpje wel een beetje, ik heb wel eens bouwland bemest met een Maxxum 125 zonder voorasvering en michelin multibib banden met goede voorloop en die begon op sommige stukken ook zo ineens te hoppen. En met onze nagenoeg dezelfde MXU ervoor met voorasvering heb ik daar nooit last van.
fiat350
Ik rijd met m'n TM met supersteer (niet combineerbaar met voorasvering) zonder gewicht op de neus het beste over de weg.
Vanaf er een paar 100 kilo op de neus hangt begint deze te wippen en te bokken over slechte banen...
Joop3
Het beste weggedrag is afhankelijk van een combinatie van factoren:
-Belading
-Soort en toestand banden
-Rondheid van de velg
-Toestand van het wegdek
-Gewichtsverdeling
-enzovoort.

Een eenduidig advies kan niemand zo vanaf z'n scherm geven.
Een trekker met voorasvering kopen is waarschijnlijk geen optie, dus je zult moeten gaan spelen met de luchtdruk en de frontgewichten, totdat je zelf de optimale balans hebt gevonden. Daarbij maken luchtdrukverschillen van minder dan 0,1 bar soms al grote verschillen.
Ook kan het helpen als je niet op de maximale snelheid gaat zitten, maar bijvoorbeeld net 1 km/h langzamer. Kan zijn dat dit enorm in deinen scheelt, terwijl je niet of nauwelijks verschil in productiviteit (vrachten per dag) merkt.
Succes!
chiel-fendt 936
Met onze oude tractor had ik ook weleens met de diepwoeler dat ie er voor stond te stuiteren
Joop3
Quote @chiel-fendt 936:
met onze oude tractor had ik ook weleens met de diepwoeler dat ie er voor stond te stuiteren

Dat is de zogeheten "powerhop" het vermogen is groter, dan de banden kunnen overbrengen, en door omstandigheden gaat de trekker dan springen i.p.v. slippen. Dit fenomeen heeft echter niets te maken met het weggedrag tijdens transportwerkzaamheden.
guy s
Het kan al veel schillen in hoe je containersysteem hebt aangekoppelt( zwaaihaak , kipperknobbel) en hoe het gewicht op de containers verdeeld is. maar als je veel gewicht op de achterwielen hebt gaat het beter zijn de voorbanden iets harder te zetten en meer gewicht vooraan te laden. wat dan weer veel slechter rijdt als je bijna geen gewicht op de achterwielen hebt.
ariehendrik
Gewicht in fronthef met accumulatoren werkt wel, dit gaat natuurlijk wel ten koste van je banden.
jan valtra-NH
Zoeken naar de juiste gewichtsverdeling (aantal kg op de neus).
en thuis hebben wij de trekhaak zo ver mogelijk naar de achteras toe geplaatst dat hielp heel veel bij een valtra zonder voorasvering.
fendtkubota
Dus met andere woorden een fronthef met accumulatoren zal niet echt helpen
raf_construct
Sven ik zou ervoor zorgen dat uw dissel hydraulisch geveerd is met die accumulatoren.
Of anders deze gaan kopen :
[url]ebay.de/itm/Fendt-509-Traktor-Schlepper-Trecker-/…]
fendtkubota
@raf_construct

ik zou graag deze houde dus een andere kope doe ik niet meteen en disselvering op men haaksysteem is zo goed als onmogelijk op die blauwe wagen is dat wel te doen

een 2 de optie is cabine vering achteraan er op maken door kleien cilinders en een accumulator en een geleiding

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
3