Ik heb een aantal problemen met de ford 6640 sle weet iemand raad?
1. knopje voor de hef achter de trekker bij de lamp doet het niet meer weet iemand hoe dit te reparen is?
2. op het dashboard knippert de hefhoogte aanduiding met code 16 en knippert er een lampje bij de elektronische hefinstellingen, hef doet het goed maar het is soms wel lastig om te zien hoe hoog hij staat en ik word gek van dat geknipper.
3. het piep piep piep singaal van de handrem blijft maar piepen ook als je de handrem eraf hebt, ook blijft het lampje branden op het dashboard van de handrem. hij staat niet op de rem dus weet iemand hoe ik dit kan verhelpen of moet de dealer er aan te pas komen. liever niet want dat kost ook weer flink wat duiten.
ik hoor het graag
gr jornwijthmen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
2/3: volgens mij valt dit niet zelf op te lossen. Moet je denk ik dus toch naar de dealer.. Maar let je wel op dat de handrem helemaal naar beneden is? als hij nog 1 tandje verder naar beneden kan piept hij namelijk nog.
En het knopje in het midden.
Handrem hoeft toch niet?
even naar de dealer want er zit waarschijnlijk een breukje in de kabel hebben wij ook een keer gehad
Dan moet hij waarschijnlijk naar beneden staan. Wel apart dat dat niet kan.
Waarschijnlijk zitten daar ook andere dingen op.
oke
De knop voor de hef bij de versnellingshandels is dat de knop die je bedoeld in vraag 1? (deze heeft inderdaad 2 standen)
Of is dit de knop waarvan je er op elk spatbord 1 vind bij het achterlichtarmatuur? (deze heeft 3 standen, en staat als je hem niet bediend dus in de middelste stand)
1:waarschijnlijk is je schakelaar defect die achter bij je lamp zit.
Je zou deze evt kunnen verwisselen met de andere kant en kijken wat hij dan doet.
2:ik geloof dat foutcode 16 betekend dat een van je elektronische trekkrachtpennen defect is.met deze pinnen zitten je trekstangen aan je achterbrug.kijk ook eens of de stekkers vast zitten van deze pennen.
3:waarschijnlijk is je handremschakelaar defect maar het kan idd ook zijn dat je remvloeistof niveau te laag is.dit even controleren en anders ff schakelaartje vervangen.deze zit onder de rubbere hoes van je handrem.
Succes ermee
Heb hier zelf geen ervaring mee. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon alle zekeringen er elk voor zich een voor een uit halen, controleren, zonodig vervangen, en terugplaatsen. Werkje is te overzien, de knoppen voor de externe hefbediening kunnen best ergens bij in een circuit zitten zonder dat dit expliciet genoemd wordt, vandaar gewoon alles meenemen). Wel eerst even de tractor van contact af zetten.
Om de externe bediening te laten werken moet de hefhandel helemaal onderin staan, zodat het gele lampje op het hefpaneel gaat branden (constand branden, niet knipperen), dan werken de knoppen op het spatbord. Naar mijn weten is het niet nodig om hiervoor ook de handrem erop en alle versnellingshandels vrij te zetten, al doe ik dit zelf altijd automatisch wanneer ik de cabine uit ga om een werktuig aan te koppelen, dus misschien gaat het hier daarom altijd onbewust goed.
Ik heb een vaag vermoeden dat de storing in je hefcircuit (code 16 op het lcd scherm) en de storing in je handremcircuit (piepje bij neergelaten handremhandel, of een te laag remvloeistofniveau) de oorzaak kunnen zijn van het niet werken van de externe bediening van de hef omdat ze beide weleens deel zouden kunnen uitmaken van het daarvoor benodigde circuit.
Zelf zou ik eerst dus het remolieniveau controleren, zo nodig bijvullen, kijken of het singaal van de handrem dan wel uitgaat, de stekkers van de trekstangpensensors traceren langs de kabel, reinigen en even loshalen en me ervan verzekeren dat ze goed contct maken, (dit uiteraard voor zowel links als rechts) en dan nog eens kijken of de foutcode 16 nog aanwezig is.
Is ie dan weg, dan werkt de externe bediening van de hef misschien ook wel weer.
Ford was een fabrikant die erg op de veiligheid lette.
Bij externe bediening van de hef beweegt de hef opzettelijk heel traag en in stappen. Verwacht dus geen hefsnelheid als wanneer je de handel in de cabine bediend.
Verder verwijs ik naar het advies van @nhmonteur
Mocht je een multimeter hebben, dan kun je misschien ook even de schakelaars op het spatbord nameten.... dan weet je of het hier (mede) aan ligt.
waarschijnlijk zat er troep achter de knopjes op het spatbord omdat het beschermhulsel op het knopje kapot is maar deze doet het nu ook weer. de hef zal ik nog even mee bezig gaan hier heb ik nog geen tijd voor gehad
in ieder geval bedankt voor de informatie ik hen er zeker wat aan gehad
Oke, dank voor je terugkoppeling!
Succes ermee!