Illustratie van:

Ford 6640 - een aantal problemen

Ik heb een aantal problemen met de ford 6640 sle weet iemand raad?

1. knopje voor de hef achter de trekker bij de lamp doet het niet meer weet iemand hoe dit te reparen is?

2. op het dashboard knippert de hefhoogte aanduiding met code 16 en knippert er een lampje bij de elektronische hefinstellingen, hef doet het goed maar het is soms wel lastig om te zien hoe hoog hij staat en ik word gek van dat geknipper.

3. het piep piep piep singaal van de handrem blijft maar piepen ook als je de handrem eraf hebt, ook blijft het lampje branden op het dashboard van de handrem. hij staat niet op de rem dus weet iemand hoe ik dit kan verhelpen of moet de dealer er aan te pas komen. liever niet want dat kost ook weer flink wat duiten.

ik hoor het graag

gr jornwijthmen

Deel dit topic

Reacties

newholland6640
1: het electrische knopje moet in het midden staan, anders doet deze het niet.

2/3: volgens mij valt dit niet zelf op te lossen. Moet je denk ik dus toch naar de dealer.. Maar let je wel op dat de handrem helemaal naar beneden is? als hij nog 1 tandje verder naar beneden kan piept hij namelijk nog.
gudo
Dat van de handrem moet je even kijken of er voldoende remvloeistof in het potje zit, als er te weinig in zit piept hij. Als dat niet helpt moet je een nieuwe handrem sensor er op zetten, die kosten ongeveer 50 euro.
gudo
Ow en dat van het knopje, doen ze het alle 2 niet?, voordat je deze knopjes kunt gebruiken moet je de hendel van de hef HELEMAAL naar bendeden doen, dus tot hij tegen de grond zit zeg maar.
newholland6640
@gudo

En het knopje in het midden.
gudo
@newholland6640 Ja klopt. De aftakas moet uit staan, hij moet op de handrem staan en de versnellingspoken moeten in zijn neutraal staan, en dan nog de hef hendel in de cabine moet helemaal tegen de grond aan zitten. Dan zouden ze het moeten doen 😛
newholland6640
@gudo

Handrem hoeft toch niet?
Jarno slager
Vraag 3
even naar de dealer want er zit waarschijnlijk een breukje in de kabel hebben wij ook een keer gehad
jorn wijthmen
@gudo ja klopt maar dan doen ze nog niks
jorn wijthmen
@newholland6640 dat knopje bij de versnellingshandels kan niet in het midden staan
newholland6640
@jorn wijthmen

Dan moet hij waarschijnlijk naar beneden staan. Wel apart dat dat niet kan.
Sido H
Vraag 3: Waarschijnlijk zit er te weinig remolie in het potje, dit hebben wij ook vaak gehad bij een 8340.
marien jd fan
Als hij het goed doet kun je de zekering van dat piepen en dat lampje der toch ook wel uithalen of den ik nu te simpel?
newholland6640
@marien jd fan

Waarschijnlijk zitten daar ook andere dingen op.
jorn wijthmen
@marien jd fan hebben we eerst ook gedaan maar dan heb je ook geen dashboard en dat is wel eens lastig
jorn wijthmen
@Sido H waar zit dat potje dan onder de cabine?
gudo
@jorn wijthmen Als je boven de motorkap open maakt zit er ergenst rond de luchtfilter een klein potje tegen de cabine aan. Dat is voor de remvloeistof. Als er die te weinig in zit piept hij binnen. Als er te weinig in zit moet je het niet bijvullen met remvloeistof voor in de auto!!!, je moet minerale remvloeistof gebruiken. Als je het met remvloeistof vult van de auto kun je alles wat met remmen te maken heeft vervangen!! 😉
jammermaarhelaas
@jorn wijthmen

De knop voor de hef bij de versnellingshandels is dat de knop die je bedoeld in vraag 1? (deze heeft inderdaad 2 standen)
Of is dit de knop waarvan je er op elk spatbord 1 vind bij het achterlichtarmatuur? (deze heeft 3 standen, en staat als je hem niet bediend dus in de middelste stand)
nhmonteur
Hoi jorn,
1:waarschijnlijk is je schakelaar defect die achter bij je lamp zit.
Je zou deze evt kunnen verwisselen met de andere kant en kijken wat hij dan doet.

2:ik geloof dat foutcode 16 betekend dat een van je elektronische trekkrachtpennen defect is.met deze pinnen zitten je trekstangen aan je achterbrug.kijk ook eens of de stekkers vast zitten van deze pennen.

3:waarschijnlijk is je handremschakelaar defect maar het kan idd ook zijn dat je remvloeistof niveau te laag is.dit even controleren en anders ff schakelaartje vervangen.deze zit onder de rubbere hoes van je handrem.

Succes ermee
jorn wijthmen
@jammermaarhelaas de knoppen op het spatbord doen het niet maar dit heeft niks te maken met de knop bij de hendels. weet je mischien wat het kan zijn
jorn wijthmen
@nhmonteur bedankt! voor de info maar bijde schakelaars bij de spatborden doen het niet zit dit op een zekering mischien?
jammermaarhelaas
@jorn wijthmen

Heb hier zelf geen ervaring mee. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon alle zekeringen er elk voor zich een voor een uit halen, controleren, zonodig vervangen, en terugplaatsen. Werkje is te overzien, de knoppen voor de externe hefbediening kunnen best ergens bij in een circuit zitten zonder dat dit expliciet genoemd wordt, vandaar gewoon alles meenemen). Wel eerst even de tractor van contact af zetten.

Om de externe bediening te laten werken moet de hefhandel helemaal onderin staan, zodat het gele lampje op het hefpaneel gaat branden (constand branden, niet knipperen), dan werken de knoppen op het spatbord. Naar mijn weten is het niet nodig om hiervoor ook de handrem erop en alle versnellingshandels vrij te zetten, al doe ik dit zelf altijd automatisch wanneer ik de cabine uit ga om een werktuig aan te koppelen, dus misschien gaat het hier daarom altijd onbewust goed.

Ik heb een vaag vermoeden dat de storing in je hefcircuit (code 16 op het lcd scherm) en de storing in je handremcircuit (piepje bij neergelaten handremhandel, of een te laag remvloeistofniveau) de oorzaak kunnen zijn van het niet werken van de externe bediening van de hef omdat ze beide weleens deel zouden kunnen uitmaken van het daarvoor benodigde circuit.

Zelf zou ik eerst dus het remolieniveau controleren, zo nodig bijvullen, kijken of het singaal van de handrem dan wel uitgaat, de stekkers van de trekstangpensensors traceren langs de kabel, reinigen en even loshalen en me ervan verzekeren dat ze goed contct maken, (dit uiteraard voor zowel links als rechts) en dan nog eens kijken of de foutcode 16 nog aanwezig is.

Is ie dan weg, dan werkt de externe bediening van de hef misschien ook wel weer.

Ford was een fabrikant die erg op de veiligheid lette.
Bij externe bediening van de hef beweegt de hef opzettelijk heel traag en in stappen. Verwacht dus geen hefsnelheid als wanneer je de handel in de cabine bediend.

Verder verwijs ik naar het advies van @nhmonteur

Mocht je een multimeter hebben, dan kun je misschien ook even de schakelaars op het spatbord nameten.... dan weet je of het hier (mede) aan ligt.
jorn wijthmen
@jammermaarhelaas remvloeistof was te laag dus gaf de sensor een singaal en bleef die piepen hier moet ik dus nog even nieuwe olie bij in doen.

waarschijnlijk zat er troep achter de knopjes op het spatbord omdat het beschermhulsel op het knopje kapot is maar deze doet het nu ook weer. de hef zal ik nog even mee bezig gaan hier heb ik nog geen tijd voor gehad

in ieder geval bedankt voor de informatie ik hen er zeker wat aan gehad
jammermaarhelaas
@jorn wijthmen

Oke, dank voor je terugkoppeling!

Succes ermee!
gudo
@jorn wijthmen Ja hadden wij ook met onze 7840 piepte de handrem ook de hele tijd, zat er gewoon te weinig remvloeistof in, Maar nog een tip gebruik nooit remvloeistof voor in de auto. Je moet minerale remolie hebben.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
38