Gaspart beëindigt importeurschap
Gaspart, de Belgische importeur van onder andere Deutz-Fahr, Same en Pöttinger, stopt eind dit jaar. Het betreft een vrijwillige bedrijfsbeëindiging; medewerkers en merken worden stapsgewijs zo goed mogelijk ergens anders ondergebracht.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ben benieuwd hoe Cofabel of hoe heet dat bedrijf het in België zal gaan doen als ook daar binnen enkele jaren de laatste JD de deur uit rolt.
Als Cofabel slim is gaan ze nu op zoek naar een ander merk zoals het australische Merlin een aardig goedkope westerse trekker omdat de koers van euro gunstig ligt ten opzichte van de Australische dolar.
Als Cofabel slim is gaan ze nu op zoek naar een ander merk zoals het australische Merlin een aardig goedkope westerse trekker omdat de koers van euro gunstig ligt ten opzichte van de Australische dolar.
Tja. Maar daar hebben ze ook de tijd voor. In België mag Jonh deere niet zomaar de stekker er uit trekken bij Cofabel. Cofabel moet nog 2 of 3 jaar het John Deere importeurschap in huis hebben voor JD het contract met Cofabel beëindigt en het stokje overdraagt aan de nieuwe ''mega'' dealers, ook wel ''dealers of the future'' of ''dealer of tomorrow'' genoemd.
Ik weet ook niet f Cofabel wel helemaal JD af word. Of dat ze neit ook ''mega'' dealer worden of hoe en wat. Dat zal @StijnTheDeereDriver misschien wel weten.
Tis sowieso wel zeker denk dat het beterder zal verlopen als tussen Nagel en JD de laatste jaartjes. Nagel heeft zen naam in iedergeval goed de grond ingetrapt bij JD denk.
ik snap die zin niet?
ik snap die zin niet?
Nagel is de afspraken niet nagekomen waardoor JD in Nederland net iets eerder als denk i kde bedoeling was is gestart met de nieuwe dealer strategie. Nadat ze het waarschijnlijk dan zelf in elkaar hebbe ngezzet wat Nagel zover ik heb gehoordf/gelezen had moeten doen.
ik heb geen idee of dat het geval is geweest, maar waar heb jij dat gelezen?
Denk dat er maar 1 grote verliezer is op dit moment, Louis Nagel, en denk dat een oppermacht als JD gewoon willens en wetens hun nieuwe structuur wilde doorvoeren. daarnaast heb je ook nog de financieele positie van kroymans waardoor er misschien bij JD vervroegt actie is ondernomen.
Denk dat het wijzer geweest was als JD, louis nagel over had genomen en vanaf die positie de nieuwe structuur intevoeren.
Hadden ze beide een betere naam aan overgehouden en niet de aantal tractoren op verspeelt.
Denk dat er maar 1 grote verliezer is op dit moment, Louis Nagel, en denk dat een oppermacht als JD gewoon willens en wetens hun nieuwe structuur wilde doorvoeren. daarnaast heb je ook nog de financieele positie van kroymans waardoor er misschien bij JD vervroegt actie is ondernomen.
Denk dat het wijzer geweest was als JD, louis nagel over had genomen en vanaf die positie de nieuwe structuur intevoeren.
Hadden ze beide een betere naam aan overgehouden en niet de aantal tractoren op verspeelt.
Hier op TF gelezen. En gehoord dat het laatste jaren neit zo goed ging met de verkopen en contact tussen sowieso 1 dealer en Nagel.
Nagel was misschien wel beter afgeweest met een overname door JD ja. Misshciebn hadden ze het oude pand dan ook kunnen houden. En dat pand gaf het bedrijf ook wel een veel betere aanblik dan waar ze nu zitten.
Of de verkopen etc dan beter waren gegaan weet ik niet. Nu vliegt ook de ene na de andere JD de deur uit bij de dealers dus veel slechter is JD er neit op geworden. Denk dat de situatie rond Nagel en Kroymans de laatste jaren voor JD idd ook wel een reden is geweest ja om vervroegd actie te ondernemen. Of het aan Kroymans lag weet ik niet, maar veel dealers haalde de trekkers/machines van JD de laatste jaren ook rechtstreeks van de fabriek af of via Engeland inplaats van eerst langs Nagel. Dat was ook wel veelal omdat het goedkoper is denk, hierdoor verslechterde de (positieve) contacten tussen dealer en importeur Nagel ook wel, wand Nagel wou dat natuurlijk niet hebben.
Hoe het precies zat weet ik ook niet. Tis alleen wel precies zoals jij zegt denk ja, er is maar 1 grote verliezer en dat is idd Nagel. JD heeft het ondanks de negatieve aandacht nog best goed voor elkaar gekregen om in korte tijd een goede dealerorganisatie en eigen verkoopkantoor op te zetten en vervolgens ook weer de verkopen weer te laten stijgen, wand er gaan me toch veel JD's over de toonbank laatstje tijd. Zal me niks verbazen als ze eind dit jaar weer een stuk hoger in de lijst staan van best verkochte trekkermerken.
denk gewoon dat ze het vertouwen hadden moeten houden in het netwerk en dat langzaam over hadden moeten nemen.