Illustratie van:

Ford Industrietractor - Start slecht

Op school hebben we een gele Ford 4cil met een motorkap van een 1000- of 600-serie (weet ik niet precies) en hij rijd hydraulisch.
Hij starten slecht dus hadden ze nieuwe zuigerveren gemonteerd, maar het is nu nog niet er beter op geworden.

Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn of is dit niet op te lossen ?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Rega
Accu, massakabel, startmotor, brandstof-filter, lucht-filter, gloei-installatie, brandstofpomp, leeftijd diesel enz.enz.
dennis fordson
Even proberen met gloeien en anders met start piloot
de yanmarman
Accu volledig opgeladen en is denk ik ene van 200 ampere.
Massakabel en startmotor zeker goed en groot genoeg.
Brandstoffilter nieuw.
Lichtfilter is goed.
Nieuwe gloei instalatie.
Brandstofpomp ligt het niet aan want hij krijgt zeker genoeg brandstof en is eerder gezet.
Diesel is ook goed.
de yanmarman
@dennis fordson

Gloei doen ze altijd.

Startpiloot is geen oplossing.
dennis fordson
@de yanmarman al de motor eemaaal loopt loopt hij dan goed ?
wouterdp
Door een brandstof pomp te vervroegen starten ze slechter! injecteurs goed?
Deutz-5006
Wou net zeggen! als hij eerder gezet is heb je kans dat hij idd slechter gaat starten!
selten
@dennis fordson
alsjeblieft, ga terug naar de kleuterschool met je startpiloot.
dennis fordson
@selten waar moet jij heen?
ach nee je zit er al op aan je gedrag tezien
selten
@dennis fordson
Hoezo ik ga mensen niet aanraden hun motoren kapot te laten draaien op die rotzooi. Startpiloot smeert niet. Is gewoon vrij 'droog' en een motor heeft smering nodig. En niet zon klein beetje. Der hoort geen startpiloot in. Het heet niet voor niets een DieselMotor en geen StartPilootMotor!
dennis fordson
@selten ze kunnen het altijd proberen ja.
en het is toch een school hebben geld zat als de motor stuk gaat
selten
@dennis fordson
Nounou, als je der zo over denkt. Startpiloot is NOOIT goed. En ze kunnen beter het probleem oplossen dan dat ze die rotzooi derbij gooien. Ik snap je reactie al niet. Hij start slecht. Startpiloot is een oplossing om het vlugger te laten starten omdat het vluchtiger is als diesel. Maar minder smeert. Hij start gewoon. Dan zouden ze beter het echte probleem kunnen oplossen en dan die rotzooi in jou voertuigen deponeren. Die rijden der volgens mij op....
leo en irm
Compressie gemeten verstuivers getest??
NH FENDT
Zit er een roterende brandstofpomp op, zoja dan kun je de o-ringetjes van het gas en bij de hendel van het stop zetten nog vervangen, kan zijn dat er hierdoor lucht in komt.
afbrekerke
Probeer 1 x met start pilot gewoon starten kan geen kwaad je hoeft er ook geen hele bus in te spuiten als hij dan meteen weg is zit het eerder bij je brandstof pomp of verstuivers die je moet laten nakijken . Als je aan de brandstof pomp prutst gaat hij nooit beter.
dennis fordson
@selten een beetje kan nooit kwaat als je de hele bus er nou er in leeg spuit oke dat is slecht maar een snuifje moet hij tegen kunnen
anders doe het met remmen reiniger is minder slecht
Valtra-Fordpower
@dennis fordson

Wil je je onzin even bij je houden....!
selten
@dennis fordson
Start ie nie goed op diesel. Dan moettie naar de dokter.
sijtzerm
Wat moet diesel volgens jou smeren dan???
Een paar keer startpiloot maakt niks uit
selten
@sijtzerm
Startpiloot is heeeeeel schraal. Diesel is vettig... Zit heel erg veel verschil in vluchtigheid... Maar als het goed was. Dan reed iedereen der wel op. En een paar keer niet nee. Maar zo als hij het doet wel. Iedere keer bij het starten dan maak je m wel kapot wees maar niet bang.
deeremeneer
Jongens wanneer stoppen jullie nou eens in te gaan op mister startpiloot. Laat hem lekker zijn eigen spul verkloten als hij dat wil. Geef de poster van dit topic gewoon advies en raad die af om startpiloot te gebruiken en verder niet.
selten
@deeremeneer
omdat ik dacht dat ie zijn lesje wel had geleerd....
Valtra-Fordpower
@deeremeneer

Ja, nou moet ik je alweer gelijk geven... 😛
sijtzerm
@selten Wat maakt het in vredesnaam uit dat startpiloot niet vettig is of wil je de bovenkan van je zuiger smeren??? het enige met startpiloot is dat hij kan gaan detoneren. en diesel is vettig ja dat noem je zavel, dit is om de pomp en verstuivers etc te smeren...... trouwen op vergelijkbaar spul draaien wel motors in tractorpulling, methanol!
selten
@sijtzerm
Ja vast. Methanol aangemengt met een soort olie... Pure methanol dan zou het nogal vlot uit mekaar knallen. Maar methanol is iets anders als ether. Je bussen moeten ook gesmeerd worden. Anders slijt het vlugger en heb je dus NOG eerder een revisie nodig.
sijtzerm
Helemmaal niet aangemengde methanol, 100% puure methanol. Ik flikker het er elke week in en het knalt niet uitmekaar..... en je bussen worden vanonderaf met sproeiers of met olie spatten gesmeerd, anders zou er diesel in de olie komen lijkt mij, wat niet echt de bedoeling is.... En trouwens tijdens de verbranding verbrand alles wat maar smeren kan in de verbrandingsruimte dus dat zou gewoon niet kunnen.
selten
@sijtzerm
Even duidelijk maken:


Dit is nou startpiloot

Dit is methanol. Er zit verschil tussen. En ik ben er zeker van dat het gemengd wordt met olie. Ik kan vragen of @1046 hier iets over wil zeggen want ik weet dat hij vroeger altijd in een TT team heeft gelopen. Die heeft der meer verstand van als jou en mij.
sijtzerm
Nou nou nou...... Er zit inderdaad verschil tussen ja. eigenschappen lijken erg veel op me kaar.... Trouwens ik rij zelf A divisie op een trekker die op methanol loopt en daar zit 100% zeker geen olie door heen..Tis toch geen 2 takt. Trouwens jij wou dan met die olie in de methanol de bussen ofzo smeren???
selten
@sijtzerm
Heb jij ooit een TT motor zien draaien die meer als 100 uur draaide? Zie je niet vaak als ze op methanol lopen. Wordt ook vaak wat aan gedaan. Maar ik zal zien wat @1046 derover te zeggen heeft. Die heeft jaren meegelopen in de TT. En wou nu zelf ook op methanol gaan draaien 😉
sijtzerm
@selten nu draai je volledig om het probleem heen met je fantstiche smering van brandstof maar goed. Loop nu zelf al enkele jaren bij tractorpullin en ben zelf rijder. dus mag hopen dat ik er wat van af weet.
selten
@sijtzerm
In welk team draai je dan mee?
sijtzerm
@selten Rattle and hum.
de yanmarman
@wouterdp

Als de pomp iets versleten is start die veel beter, heb ervaring met mijn eigen tractor.
de yanmarman
We kunnen hem wel eens starte met startpiloot maar dat lost niks op.
Als je hem start krijgt hij aan de rook te zien meer als genoeg.
Compressie is niet meer gemeten maar dat lijkt wel goed want hij heeft geen onderdruk (meer).
1046
Quote @wouterdp:
door een brandstof pomp te vervroegen starten ze slechter

das nie waar, de mijne starte zelfs beter
dennis fordson
@sijtzerm +1 voor jou reacties
deeremeneer
@selten Reageer er nou niet op.
selten
@deeremeneer
al verwijdert 😉
dennis fordson
@selten haha ik zeg het al maar je had hem snel verwijdert

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford Industrietractor ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
45