Op school hebben we een gele Ford 4cil met een motorkap van een 1000- of 600-serie (weet ik niet precies) en hij rijd hydraulisch.
Hij starten slecht dus hadden ze nieuwe zuigerveren gemonteerd, maar het is nu nog niet er beter op geworden.
Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn of is dit niet op te lossen ?
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford Industrietractor ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Massakabel en startmotor zeker goed en groot genoeg.
Brandstoffilter nieuw.
Lichtfilter is goed.
Nieuwe gloei instalatie.
Brandstofpomp ligt het niet aan want hij krijgt zeker genoeg brandstof en is eerder gezet.
Diesel is ook goed.
Gloei doen ze altijd.
Startpiloot is geen oplossing.
Ja
alsjeblieft, ga terug naar de kleuterschool met je startpiloot.
ach nee je zit er al op aan je gedrag tezien
Hoezo ik ga mensen niet aanraden hun motoren kapot te laten draaien op die rotzooi. Startpiloot smeert niet. Is gewoon vrij 'droog' en een motor heeft smering nodig. En niet zon klein beetje. Der hoort geen startpiloot in. Het heet niet voor niets een DieselMotor en geen StartPilootMotor!
en het is toch een school hebben geld zat als de motor stuk gaat
Nounou, als je der zo over denkt. Startpiloot is NOOIT goed. En ze kunnen beter het probleem oplossen dan dat ze die rotzooi derbij gooien. Ik snap je reactie al niet. Hij start slecht. Startpiloot is een oplossing om het vlugger te laten starten omdat het vluchtiger is als diesel. Maar minder smeert. Hij start gewoon. Dan zouden ze beter het echte probleem kunnen oplossen en dan die rotzooi in jou voertuigen deponeren. Die rijden der volgens mij op....
anders doe het met remmen reiniger is minder slecht
Wil je je onzin even bij je houden....!
Start ie nie goed op diesel. Dan moettie naar de dokter.
Een paar keer startpiloot maakt niks uit
Startpiloot is heeeeeel schraal. Diesel is vettig... Zit heel erg veel verschil in vluchtigheid... Maar als het goed was. Dan reed iedereen der wel op. En een paar keer niet nee. Maar zo als hij het doet wel. Iedere keer bij het starten dan maak je m wel kapot wees maar niet bang.
omdat ik dacht dat ie zijn lesje wel had geleerd....
Ja, nou moet ik je alweer gelijk geven...
Ja vast. Methanol aangemengt met een soort olie... Pure methanol dan zou het nogal vlot uit mekaar knallen. Maar methanol is iets anders als ether. Je bussen moeten ook gesmeerd worden. Anders slijt het vlugger en heb je dus NOG eerder een revisie nodig.
Even duidelijk maken:
Dit is nou startpiloot
Dit is methanol. Er zit verschil tussen. En ik ben er zeker van dat het gemengd wordt met olie. Ik kan vragen of @1046 hier iets over wil zeggen want ik weet dat hij vroeger altijd in een TT team heeft gelopen. Die heeft der meer verstand van als jou en mij.
Heb jij ooit een TT motor zien draaien die meer als 100 uur draaide? Zie je niet vaak als ze op methanol lopen. Wordt ook vaak wat aan gedaan. Maar ik zal zien wat @1046 derover te zeggen heeft. Die heeft jaren meegelopen in de TT. En wou nu zelf ook op methanol gaan draaien
In welk team draai je dan mee?
Als de pomp iets versleten is start die veel beter, heb ervaring met mijn eigen tractor.
Als je hem start krijgt hij aan de rook te zien meer als genoeg.
Compressie is niet meer gemeten maar dat lijkt wel goed want hij heeft geen onderdruk (meer).
das nie waar, de mijne starte zelfs beter
al verwijdert