2 takt diesel motor

Ik heb een vraagje. een collega heeft een 2 takt diesel motor wil niet aan pakken. er zit een nieuwe brandstof pomp op. wie weet het probleem. verstuiver is goed, het is trouwen een 1 cilinder, in welke slag moet hij de brandstof toe voegen?
alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

dx11
Vlak voor het einde van de compressieslag.

Heeft hij nog wel voldoende compressie?
Steyr thomas
@dx11
Het is geen 4 tact he, goed lezen 😉
inlaat en compressie is een slag en arbeid en uitlaat de andere, dus na de inlaat moet hij gelijk inspuiten, vrij logisch bij een 2 tact
dx11
@Steyr thomas het is een diesel he 😉 Eerst moet de lucht op druk gebracht worden, waarna de diesel ingespoten wordt en direct ontbrand.

Inlaat en compressieslag is idd het zelfde bij een 2takt.
Steyr thomas
Weet ik, ik weet het verschil allemaal hoor, alleen uitleggen is een ander punt haha 😛

Maar heb je je brandstoffilter ook vervangen, en is hij goed ontlucht?
johndeere6100
@Steyr thomas

Is bij het 2 takt gebeuren niet hetzelfde iedee als bij een carbarateur van een benzine motor alleen met diesel met beetje meer olie?
caseih1056xl
Fendt 311 LSA
@johndeere6100 Maar dan zonder de carburator
johndeere6100
@Fendt 311 LSA

ja oke bij het inlaad gedeelte zal een 2takt diesel lucht en brandstof naar binnen zuigen tijdens de compressieslag en dan direct naar de arbeid ( wel een tijdje erna ) de uitlaat en spoelen
Fendt 311 LSA
@johndeere6100 Diesel word tog ingespoten.
ValtraStisch
Het starttoerental bij een tweetaktdiesel moet hoog zijn.
Je moet namelijk trek in de schoorsteen(uitlaat) hebben.
Dit om een goede spoeling te verkrijgen.
De compressie moet goed zijn.
Een tweetaktmotor heeft moeilijkere technische omstandigheden om in te werken en zal bij slecht onderhoud sneller slijten.
Meer roetdelen in de olie zal geen goed doen op je cilinderwand en zuigerveergroeven.
johndeere6100
@Fendt 311 LSA

Laatst een detroit v8 uit een zelfbouw 3wieler gehaald geen brandstofinspuitpomp te bekennen
bramvdberg1
Diesel word ingespoten idd.
niet na de compressie slag. maar aan het einde van de compressie slag. in het handboek staat hoeveel graden voor BDP.
CVT6230
@kremer1 Om wat voor merk motor gaat het?
old man jose
Zorg eerst voor een goede temperatuur in de verbrandings-ruimte.
Dan spuit je een beetje diesel op het gloei gedeelte en probeer je te starten het zij elektrisch of handmatig
menke
Inderdaad wat Old man jose zegt, zorg dat je de kop op temperatuur hebt. Had eerder ook altijd een 2takt diesel en als hij niet wou starten. Was het altijd even een gloeilontje er in en starten.
basia
@johndeere6100

Detroit en Cummins diesels hebben uitvoeringen met "pomp-verstuivers" dat wil zeggen pomp en verstuiver zijn een unit .
CVT6230 heeft ook goede vraag ; om wat voor type en merk motor gaat het ?
2 tact-diesel heb je in verschillende systemen ( gloeikop - dwars-spoelling , langsspoelling dit is met een uitlaatklep , om maar een paar systemen te noemen .
Ook hierdoor heb je versschillende startprocedures , dus ook startproblemen kunnen meerdere oorzaken hebben ; een ding moet uiteraard wel goed zijn , en dat is de compressie .
Husqvarna
Detroit hebben openingen in de zuiger waar de lucht er in komt, ouwe baas had een 6-cilinder, prachtige dingen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
45