Hallo allemaal, Ik heb voor mijn werkzaamheden een D-219 (D-214 metD- 219 motor)en een D-214 voor onderdelen, echter het starten was en is bij beiden een ramp, het duurt lang voor de motor zelfstandig loopt dus zonder hulp van de startmotor, een heteluchtfohn en booster bieden enige remedie, echter niet afdoende. Als de motor loopt, draait hij wel mooi rond en niet met een metaalgeluid zoals de "onderdelen" tractor (versleten drijf en krukaslagers), de (conventionele)gloeibougies zijn nieuw, verstuivers zijn gecontroleerd etc. enig idee waar ik de oorzaak moet zoeken?
Tevens nog een vraag: wat is de indicatie als er sprake is van compressieverlies, kan men dit aan het pijpje van de carterontluchting zien zo ja hoe?
groetjes, Jean
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 219 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als je het deksel boven de plunjers losdraait dan zie je als het goed is op de helixen een streepje, ook op het huis staan bij beide een streepje, deze moeten gelijk staan.
als je je trekker altijd met start piloot start word die rook uit het carter vanzelf wel een keer normaal ja.
de nieuwe motor is dit
Je kunt ook de cilinderkop eraf halen, en de zuigers op gelijke hoogte zetten, als je de bovenkant van de zuigers afvult met gasolie, en na 24 uur zit er nog wat in, dan zijn de zuigerveren meestal nog wel goed, bij die van mij blijft bij de ene na 24 uur nog vol zitten, en de andere cilinder is na 24 uur half leeg.