De accu van m'n ford 5095 laadt niet meer bij.
Het is een laadsysteem met een gewone (ouderwetse) dynamo en aparte regulator.
De regulator heeft de aansluitingen: E, F, D, WL en B.
Weet iemand waar ik moet meten om te weten te komen of het aan de dynamo ligt of aan de regulator?
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5095 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat meet je bij een stilstaande motor?
Ik zie de 5095 er bij Iskra niet bij staan, Ik weet niet welk motortype de 5095 heeft misschien zit diezelfde motor in een model dat bij Iskra wel erbij staat dan past het ook als het goed is
Als ik me niet vergis hing er standaard een Lucas gelijkstroomdynamo met spanningregelaar aan.
Eigenlijk dezelfde stroomkring als op een normale Ford 5000.
Bij mijn eigen 5000 hangt er ook al sinds jaar en dag een Iskra wisselstroomdynamo aan. Samen met de stoel de enige niet originele onderdelen.
Denk dus dat je in dit geval prima aan de 5000 kunt refereren.
Hoe werkt jou toerenteller dan?
Iemand een idee waarom dit zo is?
ik heb een ford 5600 waar ook een wisselstroomdynamo op zit. Past een kabelboom van een ford 5000 sowieso op een 5600? en als dat past moet ik dan nog iets veranderen om dat er op een 5600 een wisselstroomdynamo zit en op een 5000 een gelijkstroomdynamo?
Een collega heeft het voor me aangesloten destijds aan de hand van het originele 5000 schema, maar wat hij precies anders aangesloten heeft weet ik eigenlijk ook niet precies.
Het komt erop neer dat je de spanningsregelaar die normaliter in een gelijkstroom kring zit er tussenuit moet halen, en de boel dan zodanig aansluiten dat alles wel werkt.
Misschien dat @Erdee of @Valtra-Fordpower hier iets over zeggen kan want die weten veel meer over het elektrische gedeelte als ik.
Daar weet ik echt weinig van helaas.
Ik heb ook sinds kort een nieuwe kabelboom gekocht voor mijn 7600. Met een wisselspannings dynamo. Echter zit aan de nieuwe kabelboom weer aansluitingen voor een spanningsregelaar. aansluitingen: E, F, D, WL en B. Deze heb ik in principe niet nodig meer. Hier zal dan toch het een en ander van door verbonden moeten worden neem ik aan. Kan iemand hier zijn bevindingen op geven?
Bij mijn fiat werkt de dynamo en spanningsregelaar goed en als ik de accu pollen meet je keurig 13-14 volt. Maar zo gauw je hem aansluit op de accu meet je maar 12,9 volt, ook het het lampje op het dashboard brand een beetje.
Is dit normaal? En zo niet waar ligt het aan?