Hallo ik rijd net een stukje op mijn net gekochte cormick international en sinds kort loopt hij volgas iets onregelmatig ik dacht dus beetje vuil in de dieselfilters maar net toen ik ging rijdenbegon hij volgas ineens erg onregelmatig te lopen en heel veel te roken uit het onderdruk pijpje, zou dit een koppakking probleem kunnen zijn of zou dit iets met de motor te maken hebben, hij start altijd erg vlot en heeft veel power, weetiemand raad want ik kan niks vinden op internet.
Alvast bedankt voor de reacties.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het stotteren kan liegen aan de balanceur in de carter indien hij dit heeft ( heb het ooit kapot gehad bij een ih 733, maar weet niet of u model ook zon balanceur heeft of niet)
Komt er witte rook uit het pijpje of blauwe?
nieuwe zuigers en bussen of overmaatse zuigerveren
ofwal een binnewaartse kapotte koppakking, ofwel een gaatje in een van je zuigerbussen waardoor hij water op de cilinders krijgt en die gaat verbranden ( witte rook)
ik had ook een gaatje in de zuigerbussen door die kapotte cilinder
hoe dan ook, wat het ook is, je zal altijd de cullas er moeten afnemen, en dan je zuigerbussen bekijken , als die sleet hebben zou ik gans reviseren omdat je anders kans gaat hebben op veel verloren werk
de koppakking eraf halen, laten vlakken, kan ook best je kleppen laten nazien, de carterpan eraf, en dan kan je los door de motor kijken en ga je direct zien hoe alles eruit ziet. het is maar omdat hij stottert, rookt en onderdruk heeft dat je hem best even opendoet voor je de krukas omzeep hebt
dat zou een reden kunnen zijn. als hij volledig koud is moet je eens de oliedop van de carter doen en voorzichtig losdraaien, als er eerst een beetje water uitkomt dan is dat het probleem.
ook kan je tijdens dat de motor draait en op temp is de radiatordop eens afhalen en kijken naar het water. als je luchtbelletjes ziet in de radiator kan dat wijzen op een kapotte koppakking, dat kan ook een reden zijn roken of van waterverbruik.