Cormick 423 ineens veel onderdruk

Hallo ik rijd net een stukje op mijn net gekochte cormick international en sinds kort loopt hij volgas iets onregelmatig ik dacht dus beetje vuil in de dieselfilters maar net toen ik ging rijdenbegon hij volgas ineens erg onregelmatig te lopen en heel veel te roken uit het onderdruk pijpje, zou dit een koppakking probleem kunnen zijn of zou dit iets met de motor te maken hebben, hij start altijd erg vlot en heeft veel power, weetiemand raad want ik kan niks vinden op internet.

Alvast bedankt voor de reacties.

Deel dit topic

Reacties

IHC-power
Dat probleem hebben we hier ook al wel es gehad. Maar de oorzaak ken ik niet, dus ik ben even benieuwd als jou naar antwoorden. Hoe zit het trouwens met de temperatuur van de 423??
stevenb
Ik heb er niet zo lang mee gereden meteen gestopt, er komt echt een dikke walm uit het pijpje mischien zou het een gescheurde zuigerveer kunnen zijn maar dit weet ik niet precies. Hij ruikt ook erg naar olie
IHC-power
@stevenb met een gescheurde zuigerveer zou ik denken dat ie altijd wat slechter loopt, niet op een bepaald moment. Heb je de trekker nog aan gang gehad nadat je dat voorhad? En had ie daarvoor ook al onderdruk? Bij die trekker die het hier heeft (had??) kwam juist hetzelfde voor. Maar na een tijdje gestaan te hebben, liep die altijd weer goed. En start en loopt anders heel goed. Heeft wel sowieso al wat onderdruk.
stevenb
Hey, nee hiervoor had hij nul komma nul onderdruk, nu als hij warm is heel veel echt een dikke walm, hij loopt wel goed maar de uitlaat pruttelt als hij volgas loopt maar ook bij 8 a 900 toeren pruttelt hij, dit had hij ervoor ook wel eens maar niet altijd nu denk ik dat er een zuigerveer gebroken is en er veel onderdruk ontstaat hij start nog steeds erg vlot
IHC-power
En heeft ie nu nog altijd veel onderdruk als je terug start?
stevenb
Als ik hem nu start heeft hij bijna geen onderdruk, dit gebeurt pas als hij warm wordt, ook heeft de motor nog goed compressie. Maarja wil geen schade rijden omdat het dan een erg dure grap kan worden.
IHC-power
@stevenb mja begrijp ik. Zal wel zuigerveren probleem zijn dan denk ik. Al snap ik niet goed hoe dat ineens zo sterk kan verslechteren en daarna weer bijna weg kan zijn??
stevenb
Nouja heb hem net even aangehad dus niet warm gereden, dat kan wezen waarom hij dan niet zo rookt, laatst na een toertocht van acht uur begon hij op de terugweg naar huis al iets te stotteren bovenin de toeren dus kan wel eens wezen dat het eraan zat te komen haha, het is altijd wat met da pruttel.
gertdl
Bekend probleem, heb ik vroeger ook gehad bij mijn eerste david brown, vanaf dat de motor op bedrijfstempratuur is begint hij wit te roken. ik had een cilinder die scheef zat door een kappotte krukasschelp.

het stotteren kan liegen aan de balanceur in de carter indien hij dit heeft ( heb het ooit kapot gehad bij een ih 733, maar weet niet of u model ook zon balanceur heeft of niet)
IHC-power
@gertdl wrm doet die scheve cilinder dan geen kwaad totdat de motor op bedrijfstemperatuur is?
DeutzD40L
Dat heeft mijn 423 ook dat hij veel rookt van onder het ligt waarschijnlijk aan een zuigerveer de mijne ben ik van plan om te reviceren
valmet6400power
@stevenb

Komt er witte rook uit het pijpje of blauwe?
stevenb
Hij rookt witte rook, het is nu een stuk minder dus wacht nu maar af of het erger wordt gelukkig heeft mijn oom veel verstand van trekkers kan hij mooi gaan sleutelen vant winter, heeft al 10 david browns uit elkaar gehad dus nu maar hopen dat dit niet meer gebeurt.
Clayson 1964
Het zou wel eens om een versleten moter kunnun gaan
nieuwe zuigers en bussen of overmaatse zuigerveren
gertdl
@IHC-power ik had niet goed gelezen en niet gezien dat hij wel nog goed start. jij zal geen kapotte cilinder hebben , maar een waterprobleem. waarschijnlijk hetzelfde waterprobleem als ik had, maar dan zonder de kapotte cilinder.

ofwal een binnewaartse kapotte koppakking, ofwel een gaatje in een van je zuigerbussen waardoor hij water op de cilinders krijgt en die gaat verbranden ( witte rook)

ik had ook een gaatje in de zuigerbussen door die kapotte cilinder

hoe dan ook, wat het ook is, je zal altijd de cullas er moeten afnemen, en dan je zuigerbussen bekijken , als die sleet hebben zou ik gans reviseren omdat je anders kans gaat hebben op veel verloren werk
gertdl
Als je ook veel onderdruk hebt wijst dit ook op sleet op de zuigers, en misschien ook water bij de olie ( dat kan je zien aan je olie)

de koppakking eraf halen, laten vlakken, kan ook best je kleppen laten nazien, de carterpan eraf, en dan kan je los door de motor kijken en ga je direct zien hoe alles eruit ziet. het is maar omdat hij stottert, rookt en onderdruk heeft dat je hem best even opendoet voor je de krukas omzeep hebt
IHC-power
@gertdl hallo, bij ons was er eigenlijk het volgende probleem: die trekker had de brandstofpomp kapot, die hebben we laten maken. Daarna liep de trekker werkelijk super. Start zeer goed en reageert heel goed op gas geven. Rookt ook niks. Maar op een keer, we waren er mee aan het rijden, werd ie nogal warm. En toen ie redelijk warm was, begon ie ineens heel hevig uit de onderdruk te roken. Dan komt er echt een hele wolk uit en de trekker loopt dan ook heel beroert. 😄 Na em even stil te zetten, of even te wachten, loopt de trekker weer super. En rookt ie weer niet meer. Dat hebben we zo een keer of 2-3 gehad. Maar dat gebeurde telkens als ie redelijk warm was, dus daarna hebben we de radiator eens zuiver gemaakt, die bleek redelijk dicht te zitten. Daarna hebben we het niet meer aan de hand gehad. Maar we hebben er ook niet echt veel werk meer mee gedaan sinds toen. Tis gewoon gek: trekker start super, loopt super en rookt niet. En als ie warm wordt, begint ie heel hevig te roken uit de onderdruk. Opeens, zomaar. 😄
IHC-power
En die trekker heeft altijd wel een beetje onderdruk gehad. Nadat ie gelopen heeft, staat er altijd een klein plasje olie onder het overdrukpijpje.
stevenb
Jongens bedankt, ga volgende week eerst mijn carterpan er af halen, bedankt voor de vele reacties.
gertdl
@IHC-power moet je is controleren of je water bij je olie krijgt. als je water bij die olie hebt dan gaat hij vanaf dat de olie een bepaalde tempratuur heeft het water beginnen verdampen, en dan krijg je die massa onderdruk.

dat zou een reden kunnen zijn. als hij volledig koud is moet je eens de oliedop van de carter doen en voorzichtig losdraaien, als er eerst een beetje water uitkomt dan is dat het probleem.

ook kan je tijdens dat de motor draait en op temp is de radiatordop eens afhalen en kijken naar het water. als je luchtbelletjes ziet in de radiator kan dat wijzen op een kapotte koppakking, dat kan ook een reden zijn roken of van waterverbruik.
IHC-power
@gertdl moet ik es op letten ja. Maar de cilinderkop is 2 jaar terug nog afgeperst en gevlakt. En toen is er een nieuwe koppakking opgekomen. Dus ik denk dat ik het dan eerder moet gaan zoeken bij een gaatje in een bus ofzo. 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
12