Deze namiddag enkele uren geploegd. Het was zeer warm. Om de zoveel minuten kwam de foutmelding uit de foto terug (zie Lees meer).
Eerst dacht mijn oom dat het een melding was dat het oliepeil te laag was, maar na het bijvullen bleef het even stil en kwam hij terug. Zou het kunnen dat dit met de temperatuur te maken heeft? En zoja: motorolie, of hydrauliek?
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 515 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
mogelijke oorzaak hydr ventielen staan niet in neutraal
hef te zwaar belast
door pompen van de hef in bovenste positie
te weinig olie voor werk wat je er mee doet limiet schakelaar defect
welke foutcode krijg je in beeld moet met een 5 beginnen
In jouw "Lees meer"-foto zie ik, linksonderin, zo'n reservoiricoontje met en rode thermometer. Is dit icoontje ook anders dan normaal?
dat is normaal, staat op alle trekkers met zo een dashbord, maar is alleen maar bij de 800 en 900 aangesloten
Ja okee, maar waarvan? :?
Het rode "driehoek"-waarschuwingslampje is multifunctioneel.
olietemperatuurmeter
dit hebben we ook nog gehad, dat hij niet helemaal in neutraal staat en de olie blijft rondpompen
Wij thuis hebben een 510 en hadden pas ook dit op de foto en toen was bleef de vooras vering "hangen" omdat daarvan een sensor kapot was. Hij pomte hem volgens mij naar beneden terwijl hij al beneden was. (dit kwam er uit bij de dealer) Hierdoor werd de olie ook warm en met dit als vervolg. (wij ploegen met vooras vering naar beneden)
Maar normaal gesproken zou je dat moeten horen naar mijn idee.
Maar laat even weten als het gelukt is en bewaar dit topic want zoveel over 500serie is er niet op internet.
Ik las dat wanneer je de hendel van de fronthef in neutraal zette, de fronthef zakte.
Ik ga er even vanuit dat de fronthef op een hydrauliekventiel zit, gekoppeld met een snelkoppeling. Suggestie lijkt me dan om tussen slang en snelkoppeling (hef slang) een kogelafsluitkraantje te zetten, en deze dicht te draaien wanneer de hef bovenin staat. Nu kun je het betreffende ventiel neutraal zetten, en wordt er geen olie meer door overdruk gepompt (op dat ventiel tenminste).
Vraag blijft dan waarom de hef uit zichzelf kan zakken wanneer de druk er niet meer op staat vanuit het ventiel. Wanneer het niet komt door een lekkend ventiel, dan helpt het kogelkraantje uiteraard ook niet...
Is de kruishendel overigens niet af te stellen (kabels/stangen), zodat ie ook gewoon altijd doet wat je wilt?
ipv. dat er een ventiel ongewild los blijft staan.
Staat het ventiel wat gebruikt wordt voor wentelen ook gewoon weer neutraal na wentelen?
Is de oliekoeler schoon, dus niet verstopt met stof/graspluizen ed.?