Illustratie van:

Foutmelding Fendt 515c

Deze namiddag enkele uren geploegd. Het was zeer warm. Om de zoveel minuten kwam de foutmelding uit de foto terug (zie Lees meer).

Eerst dacht mijn oom dat het een melding was dat het oliepeil te laag was, maar na het bijvullen bleef het even stil en kwam hij terug. Zou het kunnen dat dit met de temperatuur te maken heeft? En zoja: motorolie, of hydrauliek?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Loonwerker_Erwin
Hydrauliekolie te warm, bleef pomp olie geven?
deutznoud
Volgensmij wil dit idd zeggen dat de hydrauliekolie te warm is, maar ik weet het niet zeker... hadden wij bij de 515 vorige zomer ook ns gehad volgensmij
MattijsDeSmedt
@Loonwerker_Erwin Ja, op de 6 uur ploegen twee keer gehad dat hij niet wou zakken. Opgelost door fronthef in neutraal te zetten (met als nadeel dat de armen uitklappen).
Fendt926Driver
Hydro olie temperatuur melding komt met geluid en alarm licht knipperen. ontlast het hydr circuit van zijn lading en zet de motor stil.
mogelijke oorzaak hydr ventielen staan niet in neutraal
hef te zwaar belast
door pompen van de hef in bovenste positie
te weinig olie voor werk wat je er mee doet limiet schakelaar defect

welke foutcode krijg je in beeld moet met een 5 beginnen
Wimsumar
Beste Mattijs DeSmedt: Ik heb een Fendt 304 met nog een analoge 'klok' in het dashboard en daarin zou een (geel)waarschuwingslampje met een thermometer- en vloeistofreservoiricoontje, tesamen met het rode "driehoek"-waarschuwingslampje moeten gaan branden bij te hete hydrauliekolie.

In jouw "Lees meer"-foto zie ik, linksonderin, zo'n reservoiricoontje met en rode thermometer. Is dit icoontje ook anders dan normaal?
Fendttrisixfan
Quote @Wimsumar:
In jouw "Lees meer"-foto zie ik, linksonderin, zo'n reservoiricoontje met en rode thermometer. Is dit icoontje ook anders dan normaal?

dat is normaal, staat op alle trekkers met zo een dashbord, maar is alleen maar bij de 800 en 900 aangesloten
favorit515c
Hebbe wij ook wel eens van zulke waarschuwingen, maar als we hem een keer aan en uit doen, is het weer weg.
Loonwerker_Erwin
@favorit515c dan is de melding wel weg, maar de storing nog niet 😛
favorit515c
@Loonwerker_Erwin nee maar onze hebt 15200 uur dus daar is nogal vaak wat mee zoals koppakking lek, enz. dan helpen ze de storing er ook weer uit
Favorit614
Of de sensor defect, dit uitlezen bij de dealer
Wimsumar
Quote @Beste Favorit614:
sensor defect

Ja okee, maar waarvan? :?
Het rode "driehoek"-waarschuwingslampje is multifunctioneel.
Fendttrisixfan
Quote @Wimsumar:
Ja okee, maar waarvan?

olietemperatuurmeter
pruttelpower
Een kennis van me had dit ook, er bleef een ventiel hangen. Dit kun je merken als de motor wat zwaarder loopt stationair.
pruttelpower
Oh ja, als je dan de kruishendel een keer rond gooide was het over, misschien werkt dit bij jou ook wel
Fendttrisixfan
Quote @pruttelpower:
oh ja, als je dan de kruishendel een keer rond gooide was het over,

dit hebben we ook nog gehad, dat hij niet helemaal in neutraal staat en de olie blijft rondpompen
korteraar
Mss weet ik het......
Wij thuis hebben een 510 en hadden pas ook dit op de foto en toen was bleef de vooras vering "hangen" omdat daarvan een sensor kapot was. Hij pomte hem volgens mij naar beneden terwijl hij al beneden was. (dit kwam er uit bij de dealer) Hierdoor werd de olie ook warm en met dit als vervolg. (wij ploegen met vooras vering naar beneden)
Maar normaal gesproken zou je dat moeten horen naar mijn idee.
Maar laat even weten als het gelukt is en bewaar dit topic want zoveel over 500serie is er niet op internet.
jammermaarhelaas
Uitgaande van oververhitte hydrauliekolie heeft de volgende suggestie misschien zin.

Ik las dat wanneer je de hendel van de fronthef in neutraal zette, de fronthef zakte.
Ik ga er even vanuit dat de fronthef op een hydrauliekventiel zit, gekoppeld met een snelkoppeling. Suggestie lijkt me dan om tussen slang en snelkoppeling (hef slang) een kogelafsluitkraantje te zetten, en deze dicht te draaien wanneer de hef bovenin staat. Nu kun je het betreffende ventiel neutraal zetten, en wordt er geen olie meer door overdruk gepompt (op dat ventiel tenminste).

Vraag blijft dan waarom de hef uit zichzelf kan zakken wanneer de druk er niet meer op staat vanuit het ventiel. Wanneer het niet komt door een lekkend ventiel, dan helpt het kogelkraantje uiteraard ook niet...

Is de kruishendel overigens niet af te stellen (kabels/stangen), zodat ie ook gewoon altijd doet wat je wilt?
ipv. dat er een ventiel ongewild los blijft staan.

Staat het ventiel wat gebruikt wordt voor wentelen ook gewoon weer neutraal na wentelen?

Is de oliekoeler schoon, dus niet verstopt met stof/graspluizen ed.?
dave 7810
Luchtfilter moet je misschien ook eens uitblazen 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 515 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
15