Illustratie van:

Case International 1455 XL - Remmen en koppeling

Koppeling pakt redelijk vanboven na 10000 uren ; koppeling versleten of niet?

Olie op de remschijf wat is daar het probleem van ? stopt ook slecht

Deel dit topic

Reacties

valmet6400power
Koppeling? Neem aan aan de buitenkant van je koppelingshuis?
En olie op de remmen weet een Inter kenner wel..
Deutz 001
@valmet6400power
hoe bedoel je buitenkant? de koppelings pedaal komt ver na boven eer hij vertrekt
selten
Uhm misschien dat er een o-ring/kering bij de remblokken zit. Waardoor bij het remmen er remvloeistof langs de remblokken op gaat en dus op de schijf komt. Maar lopen de remmen dan niet door de olie?
selten
@Deutz 001
Dan kan je hem instellen ik denk dat hij dat bedoelt.
Deutz 001
@selten
als de pedaal helemaal van boven pakt is de koppeling dan op ?
selten
@Deutz 001
Uhm als hij slipt als hij moet trekken is hij op. De rest is gewoon afstelwerk aan de kabel.
valmet6400power
@Deutz 001

Ooo! Je bedoelt het pedaal, ik dacht echt de koppeling zelf! Maar je bedoelt dus dat het pedaal ver op moet laten komen eer dat je voelt dat de trekker vertrekt? Een grote vrije slag? 😄
Als je et pedaal niet meer bij kan stellen is inderdaad je koppeling op..
Remi_91
Je kan hem idd nog afstellen aan de kabel.

Als hij bovenin pakt kan het er op duiden dat hij is versleten.
Deutz 001
@Remi_91
waar zit die kabel want wil zo een 1455 kopen , wil ik toch even weten op voorhand of ik die nog kan bij regelen
IH214d
Linker zijplaat van de motorkap afnemen, en dan achter het rubberen flapje tegen de cabine zitten twee kabels, één voor de koppeling, en de andere voor de aftakaskoppeling, welke voor wat is kun je zelf wel achterkomen.

Olie op de remschijf. Dat moet van de voorrem zijn, want achter heeft ie trommels. En daar kun je weinig van zien zo.

Mischien remolielekkage, en anders lekage ergens boven de schijf.
Remi_91
Weet dit van een 1455 niet precies, is vast iemand die dit precies weet.
Deutz 001
@IH214d weet je wat een nieuwe koppeling van zo een 1455 kost? hij zit aan 10000 uren dus ?
IH214d
Nee, dat weet ik zo niet, dat kun je het beste vragen aan een frictiebedrijf in de buurt, meestal is er wel een ruilsysteem, of lijmen ze er nieuwe platen op. Zelfde bedrijf heeft meestal ook wel drukgroepen etc.
selten
Nieuwe koppeling zelf is niet duur. Het kost meen ik rond de 1500€ om hem te laten splijten en weer op te laten bouwen...
Deutz 001
@selten het erin zetten doen we zelf
selten
@Deutz 001
Ik meen dat een koppeling ongeveer iets van 400 euro kost.
Deutz 001
@selten zo een vloeistofkoppeling?
selten
@Deutz 001
Ow wacht das vloeistof koppeling dat weet ik niet. Ik dacht platen...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
8