Hallo, ik had laatst een vraag over mijn international 423 maar omdat ik hier een nogal vaag verhaal van had gemaakt hoop ik dat jullie mij mischien kunnen helpen met het volgende probleem.
laatst reed ik op mijn cormick international en ineens had deze last van heel veel (onderdruk) normaal zou dit duiden op een versleten motor maar hiervoor had hij nul komma nul onderdruk.
de laatse tijd ( na 1 dag) klopt de motor ook wij durven er nu niet meer mee te rijden, al start hij nog wel goed en reageert goed op het gas..
heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ivbm het ineens last hebben van enorm veel onderdruk, zoveel dat de straat zowat wit staat en het kloppen van de motor.
sorry voor het openen van een 2e topic maar ik hoop hier iets wijzer te kunnen worden.
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Klepspeling, verstuivers testen, compressiedruk meten.
als hij kapotte schelpen heeft of kapotte balans dan kun je de krukas beschadigen door hem zo te laten draaien.
als hij het plots gekregen heeft is er degelijk iets anders mis dan gewone sleet, en ik twijfel dat het (enkel) de koppakking is, volgens mij is er meer aan de hand onderin
de karterpan kan je ook gewoon er terug opvijzen met vloeibare dichting dus het kost niet veel aan onderdelen om daar eens eerst te kijken, maar dan ben je al zeker dat je geen krukas omzeep draait
en de motor liep ook niet meer zo als het hoorde, toen bleek dat de pomp veelste vroeg is gaan staan. pomp terug van de motor af gedraaid en ie loopt nu weer als een zonnetje. dus wie weet bij jou 423.
Da's waar maar je rijdt nooit je tank helemaal leeg en op een mengsel van diesel en benzine krijg je een dieselmotor écht wel aan de praat, bij een oudere dieselmotor (niet bij een commonrail diesel!) kan je bij strenge vorst vlokvorming in de dieselolie voorkomen door een klein deel benzine bij te mengen.
Echter hoe groter het aandeel benzine, hoe beroerder hij gaat lopen, bij een te groot aandeel kan zelfs schade ontstaan, met name aan de brandstofpomp.