International 423 kloppende motor, veel onderdruk?

Hallo, ik had laatst een vraag over mijn international 423 maar omdat ik hier een nogal vaag verhaal van had gemaakt hoop ik dat jullie mij mischien kunnen helpen met het volgende probleem.

laatst reed ik op mijn cormick international en ineens had deze last van heel veel (onderdruk) normaal zou dit duiden op een versleten motor maar hiervoor had hij nul komma nul onderdruk.

de laatse tijd ( na 1 dag) klopt de motor ook wij durven er nu niet meer mee te rijden, al start hij nog wel goed en reageert goed op het gas..

heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ivbm het ineens last hebben van enorm veel onderdruk, zoveel dat de straat zowat wit staat en het kloppen van de motor.

sorry voor het openen van een 2e topic maar ik hoop hier iets wijzer te kunnen worden.

alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

-lammert-
Nooit last van gehad. dus kan er niks op zeggen helaas.. sorry
lindehydrocart30
Dat kloppen kan een verstuiver zijn. motor laten lopen, en stuk voor stuk verstuiverleiding losdraaien, en dan kijken of het tikken ophoud. dat verhaal van de onderdruk is wel apart 😛 geen idee wat of dat is.
lindehydrocart30
Koppakking kan ook lek zijn, dat de compressiedruk door een oliekanaal in het carter terecht komt?
bert korving
Per ongeluk benzine getankt ?
ADB996
@lindehydrocart30 kan het ook zijn dat de zuigerveren zij gebroken??
IHC-power
Wij hebben dat van onderdruk ook al wel es gehad. En die trekker liep daarna gewoon weer goed. Dus ik snap er de ballen van. 😃
tractorvogel
Ballans gewichten
ErDee
Is er een verband met de temperatuur/belasting van de motor en de problemen?
stevenb
ErDee, nee het begint al als je hem aanzet we hebben er sindsdien niet veel meer op gereden ivbm dit probleem, al viel het mij al wel op dat de temperatuur veel sneller steeg als normaal, na een kort ritje stond de temp op 70 graden, laatst na een lange toertocht stond deze pas op 70 graden, dus wordt wel snel warmer, tempmeter zal niet 100 procent kloppen maar stijgt nu sneller.
menke
Hmmm, moeilijk omdat op afstand te zeggen wat het is. Maar een lekke koppakking lijkt me sterkt, daar komt een sissend geluid weg, geen kloppend geluid. Lijkt me eerder inwendige klachten van de trekker. Omdat je ook caterdruk hebt. Misschien is het carter er onderweg halen. En is kijken als hier ergens extreem veel speling op zit. Of dat er ergens slijtage in gekomen is.
wackywilly
Ik zou haast denken dat er iets met je zuigerveren is, of dat de krukas lagers aan het einde van hun latijn zijn. Wij hebben het met een zelfde type gehad en dat ging net zo. Verleden jaar kregen we hetzelfde met de 1246. Eerst meer onderdruk en daarna dat kloppen. We hebben hem toen uit elkaar gehaald en er bleken 2 lager schalen aan gort te zijn. Als het goed is kun je bij jouw trekker als je de karterpan eraf haalt bij de krukas en de drijfstanglagers. zou daar toch naar gaan zoeken als ik je verhaal zo lees en mijn ervaringen ermee
gerhardleusink
Witte rook duidt meestal op een lekke koppakking. Begin met te kijken of de koelvloeistof nog op peil is, zo niet breng het aan het peil en laat de motor lopen en kijkt of het peil zakt, koppakking er tussn uit geblazen, of even wat vloeistof uit je radiateur halen en kijken of er olie bij in zit. Is dit het geval dan licht je koppakking eruit en is je kop gescheurd in het ergste geval. Maar dat scheuren hoeft lang niet altijd zo te zijn.
Wimsumar
Beste StevenB: Voordat je de motor demonteert, loop dan eerst ook andere 'gemakkelijk' controleerbare zaken na. Zoals:
Klepspeling, verstuivers testen, compressiedruk meten.
Gas Der Bi-j
@bert korving als je benzine tankt loopt ie helemaal niet op wand benzine vat geen vlam onder compressie daar is een vonk voor nodig
gertdl
Haal je carterpan er eens onderuit. dit is niet veel werk. dan zie je de krukas en de zuigerstangen en kan je direct zien of er grote schade is. als dit allemaal mooi op zen plaats zit dan moet je het bovenaan gaan zoeken. maar als het klopt en stottert kijk dan eerst onderin voor je de krukas omzeep rijdt.

als hij kapotte schelpen heeft of kapotte balans dan kun je de krukas beschadigen door hem zo te laten draaien.

als hij het plots gekregen heeft is er degelijk iets anders mis dan gewone sleet, en ik twijfel dat het (enkel) de koppakking is, volgens mij is er meer aan de hand onderin

de karterpan kan je ook gewoon er terug opvijzen met vloeibare dichting dus het kost niet veel aan onderdelen om daar eens eerst te kijken, maar dan ben je al zeker dat je geen krukas omzeep draait
Inter fan toon
Ik heb dit probleem zelf onlangs gehad bij de johnie van me pa,die werd ook in eens snel warm en rookte uit het carter
en de motor liep ook niet meer zo als het hoorde, toen bleek dat de pomp veelste vroeg is gaan staan. pomp terug van de motor af gedraaid en ie loopt nu weer als een zonnetje. dus wie weet bij jou 423.
bert korving
@Gas Der Bi-j
Da's waar maar je rijdt nooit je tank helemaal leeg en op een mengsel van diesel en benzine krijg je een dieselmotor écht wel aan de praat, bij een oudere dieselmotor (niet bij een commonrail diesel!) kan je bij strenge vorst vlokvorming in de dieselolie voorkomen door een klein deel benzine bij te mengen.
Echter hoe groter het aandeel benzine, hoe beroerder hij gaat lopen, bij een te groot aandeel kan zelfs schade ontstaan, met name aan de brandstofpomp.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
7